مشروح اخبار


» احتمالات برای نایب رئیسان مجلس دهم



همه این روزها معتقد اند که بین لاریجانی و عارف، یکی رئیس می‌شود و یکی نایب رئیس و دغدغه تنها نایب رئیس دوم مجلس است،‌ اما این اتفاق در مجالس ایران چندان باب نیست.


احتمالات برای نایب رئیسان مجلس دهم

همه این روزها معتقد اند که بین لاریجانی و عارف، یکی رئیس می‌شود و یکی نایب رئیس و دغدغه تنها نایب رئیس دوم مجلس است،‌ اما این اتفاق در مجالس ایران چندان باب نیست. آن زمانی که عبدالله نوری با ناطق نوری برای ریاست مجلس پنجم رقابت کرد، یا آن زمان که حسن سبحانی با حداد عادل برای ریاست مجلس هفتم و حداد با لاریجانی برای ریاست مجلس هشتم رقابت داشت اما موفق نشدند،‌ هیچکدام از بازنده‌ها برای نایب رئیسی کاندیدا نشدند.

این روزها آنقدر بحث رئیس مجلس دهم داغ است که چندان صدایی درباره نایب رئیسی به گوش نمی‌رسد. تاکنون تنها علی مطهری از تصمیمش برای کاندیداتوری برای نایب رئیسی خبر داده استو مسعود پزشکیان گفته هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است. پیرموذن،‌ غلامرضا تاج گردون را پیشنهاد می‌دهد و عابد فتاحی،‌ رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم سه گزینه دارد: مطهری، پزشکیان و تاج گردون و علاوه بر این افراد گويا تاکنون درباره الیاس حضرتی و کاظم جلالی نیز در فراکسیون امید بحث شده است.

اما فراکسیون فراگیر چندان درباره نایب رئیسی مجلس اظهارنظر نکرده، با اين حال حمیدرضا فولادگر و علاءالدین بروجردی که چند دوره در مجلس بوده‌اند و تجربه ریاست کمیسیون را هم دارند، می‌توانند کاندیداهای احتمالی این جریان برای نایب رئیسی باشند.



تاریخ انتشار : 7 خرداد 1395, 10:55



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون اصولگرایان را شرمنده کرد/انصراف در رقابت برابر!
  • پزشکیان، مطهری و تاجگردون؛ گزینه‌های نواب رئیس در مجلس دهم
  • تاجگردون: ماموریتی برای مذاکره با لاریجانی درباره ریاست مجلس نداشتم
  • تاجگردون رئیس فراکسیون زاگرس نشینان مجلس دهم شد
  • روایت تابش از رای عدم اعتماد به سلطانی‌فر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟