مشروح اخبار


» مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:مهم ترین اولویت استقرار پایه دوازدهم در مدارس است



مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به استقرار نظام آموزشی 6-3-3 در کشور مهمترین اولویت آموزش و پرورش استقرار پایه دوازدهم در مدرسه هاست.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:مهم ترین اولویت استقرار پایه دوازدهم در مدارس است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به استقرار نظام آموزشی 6-3-3 در کشور مهمترین اولویت آموزش و پرورش استقرار پایه دوازدهم در مدرسه هاست.
به گزارش راک نیوز، هادی زارع پور روز دوشنبه در گردهمایی دوره ای معاونین آموزشی مناطق 13 گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با موضوع استقرار پایه دوازدهم، چالش و راهکارها افزود: پیش از این دانش آموزان رشته های هنرستان و کار و دانش وارد دوره پیش دانشگاهی نمی شدند و تنها دانش آموزان رشته های نظری به پیش دانشگاهی می رفتند لذا استقرار پایه دوازدهم از حساسیت بالایی برخوردار است. 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:مهم ترین اولویت استقرار پایه دوازدهم در مدارس است
وی استقرار این پایه را از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش و نیازمند برنامه ریزی جدی توصیف و بیان کرد: سال آینده با حذف دوره پیش‌ دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی بطور کامل به شش، سه ، سه مبدل و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از 11 به 12 سال ارتقاء می‌یابد. بنابراین همه دانش آموزان پایه 11 در کشور به پایه 12 می روند که این انتقال نیازمند حجم زیادی تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است. 
وی ادامه داد:امسال با حذف دوره پیش ‌دانشگاهی حدود 7 هزار دانش‌آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد دوره متوسطه قدیم را به پایان می رسانند و پایه دوازدهم نیز با حدود 9 هزار دانش‌ آموز مستقر می ‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر همین اساس جمعیت دانش‌ آموزی پایه دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد به نسبت پیش ‌دانشگاهی امسال، بیش از 22 درصد افزایش می یابد.
زارع پور تصریح کرد: با افزایش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم نیاز آموزش و پرورش هم از لحاظ فضا و نیروی انسانی بیشتر خواهد شد.
وی گفت: مطابق با سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی نظام آموزشی استقرار کامل می یابد و دوره دوم متوسطه، سه ساله می شود.
زارع پور با اشاره به سختی های دوره متوسطه بیان کرد: برون داد آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی است و نقاط ضعف و قوت آن در این دوره نمایان می شود.
وی اضافه کرد: بیشترین مشکلات تغییر نظام آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به چشم می خورد و دلیل آن نیاز به نیروهای متخصص رشته های لازم است.
**ورود 73 درصد دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد به شاخه نظری 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که در سال تحصیلی جاری حدود 73 درصد از دانش آموزان پسر و دختر این استان وارد شاخه نظری شامل رشته های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:مهم ترین اولویت استقرار پایه دوازدهم در مدارس است
ایوب رضایی ابراز داشت: از 73 درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل کهگیلویه و بویراحمد در شاخه نظری 52 درصد وارد رشته علوم تجربی، 8 درصد وارد رشته ریاضی، 38ونیم درصد وارد رشته علوم انسانی و 1.5 درصد نیز وارد رشته معارف اسلامی شدند.
**بالا بودن تورم در رشته علوم تجربی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که تورم در رشته علوم تجربی در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور 46.31 درصد و در استان 52درصد است.
رضایی اظهار داشت: میزان استقبال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از رشته ریاضی محدود بوده و در کشور 21.66 درصد اما در این استان 8 درصد است.
وی افزود که کهگیلویه و بویراحمد در رشته علوم انسانی از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور 31.39 درصد و در این استان نیز 38ونیم درصد است.
 **گرایش 27 درصد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان گرایش دانش آموزان این استان به رشته های فنی و حرفه ای حدود 27 درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این زمینه هم اینک 35 درصد است. 
وی ابراز داشت: باید رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد توسعه یافته و دانش آموزان این استان برای ورود به چنین رشته هایی ترغیب و تشویق شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که تا سال 1400 به عنوان سال پایانی برنامه ششم توسعه باید بین رشته های نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش در این استان توازن لازم برقرار شود.
رضایی اظهار داشت: در همین راستا لازم است برنامه ریزی اصولی و دقیق برای هدایت تحصیلی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برای سوق دادن هر چه بیشتر آنها به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش انجام شود.
وی افزود که در راستای توسعه هر چه بیشتر رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در کهگیلویه و بویراحمد طرح برون سپاری این رشته ها بر اساس نیاز بازار کار و شرایط اقلیمی استان انجام می شود.
رضایی عنوان کرد که بر اساس پیش بینی برنامه ششم توسعه میزان گرایش دانش آموزان در سطح کشور باید به حدود 50 درصد برسد. 
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان این گردهمایی از معاونت ها و مشاوران آموزشی کهگیلویه و بویراحمد خواست در زمینه هدایت تحصیلی، دانش آموزان را نسبت به رشته های فنی و حرفه ای برای کسب مهارت های فنی سوق دهند. 



تاریخ انتشار : 1 بهمن 1396, 12:26



» اخبار مرتبط:

  • کمبود 100معلم مقطع ابتدایی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه ی «دهم» در مدارس شاهد کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • استاندارکهگیلویه وبویراحمد بودجه برای توسعه رشته های مهارتی و پژوهش سراهای استان اختصاص داد
  • 22درصد از مدارس متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد زیر 20 نفر دانش آموز دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟