مشروح اخبار


» تلفات رانندگی در كهگیلویه و بویراحمد 14 درصد كاهش یافت



رییس پلیس راه كهگیلویه و بویراحمد از كاهش 14 درصدی تلفات رانندگی در محورهای ارتباطی برون شهری این استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. alt به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سرهنگ 'منوچهر سیاهپور'   در مراسم تجلیل از راهوران محله و نمونه های ترافیكی كهگیلویه و بویراحمد افزود: این در حالی كه میزان تلفات رانندگی در این استان در شهریورماه امسال بیش از 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.
وی بیان كرد: آمار تصادفات رانندگی رخ داده در كهگیلویه و بویراحمد در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز حدود چهار درصد كاهش داشته است.
سیاهپور اظهار داشت: بیشترین تصادفات رخ داده در كهگیلویه و بویراحمد در این مدت به لحاظ زمان وقوع بین ساعات 20 تا 22 شب بوده است.
وی با اشاره به اینكه بیشترین آمار تصادفات با میانگین 75 درصد در كهگیلویه و بویراحمد در شش ماه اول امسال مربوط به خودروهای سواری بویژه پژو و پراید بوده، عنوان كرد: مهمترین عامل بروز تصادفات رانندگی استان در این مدت عدم توانایی راننده در كنترل وسیله نقلیه بوده است.
سیاهپور از شناسایی بیش از 146 نقطه حادثه خیز در جاده های اصلی كهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ابراز داشت: تاكنون 54 مورد از این تعداد اصلاح شده است.
وی با بیان اینكه حدود 30 درصد تصادفات رانندگی در شش ماه نخست امسال در 30 كیلومتری ورودی شهرهای كهگیلویه و بویراحمد رخ داده، افزود: با چهار خطه كردن جاده های اصلی این استان بیش از 75 درصد نقاط حادثه خیز موجود در این محورها اصلاح خواهند شد.
سیاهپور با اشاره به همكاری راهوران محله با پلیس راه در ایجاد فرهنگ ترافیكی مناسب در راه های روستایی كهگیلویه و بویراحمد، گفت: یكی از بهترین راه های پیشگیری از تخلفات و حوادث رانندگی بسترسازی فرهنگی و آموزش راهوران ترافیكی در روستاهای این استان است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، گفت: رفع مشكلات ترافیكی و ساماندهی حمل و نقل درون شهری و برون شهری در استان جز با مشاركت و عزم همگانی ممكن نیست.
سرهنگ سید 'كرم الله حسینی' افزود: با توجه به تبصره سه ماده 14 قانون جدید راهنمایی و رانندگی چنانچه هر یك از دستگاه های ذیربط با موضوع ترافیك در زمینه ایمنی خودروها و ایجاد زیرساخت های ترافیكی اقدامات لازم را انجام ندهند برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
وی بیش از 70 درصد تصادفات و تلفات رانندگی شهری در كهگیلویه و بویراحمد را مربوط به عابران پیاده دانست و بیان كرد: هنوز زیرساخت های لازم برای تردد عابران در سطح سواره روها در شهرهای این استان فراهم نشده است./س



تاریخ انتشار : 12 مهر 1391, 06:47



» اخبار مرتبط:

  • سانحه رانندگی در محور یاسوج - اصفهان دو كشته بر جای گذاشت
  • تصادف منجر به کشته در محور ياسوج - اصفهان
  • 305مورد مرگ غیر طبیعی سال گذشته در كهگیلویه و بویراحمد رخ داده است
  • فعالیت های ستاد پروژه مهر در كهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ۲ حادثه رانندگی با ۱۲ کشته
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟