مشروح اخبار


» دسته گل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد!/ طرحی که علیرغم ادعاها تاکنون ارائه نشد!



انگار قرار است جاماندن  کهگیلویه وبویراحمد از دیگر های استان کشور  در بیشتر عرصه حالا حالا ادامه داشته باشد ، عقب ماندنی که درفرقی نمی کند در کدام شاخص باشد !. 

‌به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ؛ رئیس گروه طرح آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور به ایسنا گفته است: 26 استان سند آمایش سرزمینی را ارائه دادند و کهگیلویه و بویر احمد، به همراه چهار استان دیگر موفق به انجام مطالعات و ارائه سند آمایش سرزمین نشده اند‌.

دو نوع سند از مطالعات آمایش سرزمین استخراج می شود که یکی از سندها  به عنوان "سند راهبردی آمایش استان ها" برای برنامه ریزی و توسعه بلند مدت استان ها با حضور 9 وزیر در شورای عالی آمایش سرزمینی بررسی می شود و سند بعدی، سند اجرایی آمایش سرزمینی است که پروژه های مهم استان در آن ذکر خواهد شد و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد رسید‌.

طرح آمایش سرزمینی یکی از مهم‌ترین سندهایی است که در توسعه و چشم انداز آینده استانها تاثیر می گذارد با این حال به رغم وعده سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اتمام این سند، ما بازهم در کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در میان 5 استانی قرار گرفته که از قافله عقب مانده اند.

البته سند آمایش سرزمین تنها عقب ماندگی استان نیست و تاکنون هر چه طرح جامع برای استان در شاخه های مختلف طراحی شده از طرح جامع گردشگری، تا سند جامع صادرات و گیاهان دارویی و غیره  پوچ از آب در آمده آنچنانکه همه برگشت خورده اند و ظاهرا هم خبری از اتمامشان در دست نیست.
بر اساس چشم اندازی که برای استان کهگیلویه وبویراحمد تعریف شده قرار بوده بویراحمد قطب گردشگری ،گچساران صنعتی و کهگیلویه هم قطب کشاورزی استان باشد.

اما در غیاب سند آمایش سرزمینی و طرح های جامع، در شهرستانی که مهمترین ظرفیت آن گردشگری است محوز پتروشیمی داده می شود  و در عوض در شهرستانی که باید صنایع پایین دست نفت و گاز ایجاد شود بیشترین طرح های گردشگری و کشاورزی  تصویب می شود و شهرستانی که مستعد ترین خاک برای کشاورزی را دارد از بی آبی رنج می برد.

آنچه در این میان آسیب می بیند کهگیلویه وبویراحمدی است که با همه زیبایی ها یش زیر کلنگ های غیر کارشناسی خراش بر می دارد و دیری نمی پاید که همه این زیبایی ها افسانه می شود.



تاریخ انتشار : 26 آذر 1397, 22:12



» اخبار مرتبط:

  • دوران کشاورزی سنتی کاهش یافته است
  • سهم کهگیلویه و بویراحمد درتولیدات داخلی کشور؛فقط نیم درصد
  • افزایش 16 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مدیران از محل ظرفیت های قانونی اعتبار ملی جذب کنند/ تخصیص بالای اعتبارات عمرانی نیازمند حرکت جهشی مدیران دارد
  • دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد با معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟