مشروح اخبار


» پارک های معروف ارمنستان کدامند؟



آشنایی با پارک ملی دیلیجان | Dilijan National Park پارک ملی دیلیجان، پارکی وسیع و بکر است که در شمال شرقی کشور ارمنستان قرار دارد و یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مناظر طبیعی این کشور محسوب می شود، به طوری که آن را با نام سوئیس ارمنستان می شناسند.


در مجموع کشور کوچک ارمنستان 4 پارک ملی دارد که دیلیجان یکی از قابل توجه ترین آن هاست. این پارک ملی وسعتی برابر با 24000 هکتار داشته و انواعی از جنگل های راش و بلوط ارزشمند در آن به چشم می خورد که تحت حفاظت قرار دارند. البته که تنوع زیستی و گیاهی پارک دیلیجان در این درختان خلاصه نمی شود و درختان دیگری چون سرخدار، کاج، ممرز، سرخ چوب و ... نیز بخشی از این پهنه وسیع و سرسبز را به خود اختصاص داده اند. وقتی گردشگران تور ارمنستان پارک ملی دیلیجان را برای گشت و گذار و طبیعت گردی انتخاب می کنند، باید برای کوهنوردی های گاه و بیگاه آماده باشند و دل تان را برای رو به رویی با دریاچه های کوهستانی و شفاف صابون بزنند. دیلیجان جایی است که طبیعتش شما را ذوق زده می کند و در عین حال می توانید از بازدید صومعه ها و کلیساهای تاریخی آن لذت ببرید. در حین گشت و گذار در این پارک ملی دره ها و تنگه های بسیار، انشعبات رود و مناظر متنوعی از چمنزارهای کوهستانی تا زمین های کوچک کشاورزی و ... را خواهید دید .

در ادامه با سفرباتو همراه باشید. اگر بخواهیم به موقعیت جغرافیایی پارک ملی دیلیجان اشاره کنیم، خوب است بدانید که این پارک در استان تاووش (Tavush) واقع شده و از روی دامنه کوه های پامبک (Pambak) شروع می شود و تا روی دامنه کوه های آرگونی (Areguni)، میاپور (Miapor)، آیجوان (Ijevan) و حلب (Halab) ادامه پیدا می کند.

ارتفاع این پارک ملی در حدود 1070 تا 2300 متر بالاتر از سطح دریاست و همچنین رود آقستو (Aghstev)، گتیک (Getik) و انشعبات‌ شان نیز از بخش های مختلفی از پارک ملی دیلیجان عبور می کنند. پارک عاشقان چه می تواند لذت بخش تر از صرف یک زمان عاشقانه در پارک عاشقان(Lovers Park) باشد؟ این پارک(Lovers Park) فوق العاده در نزدیکی خانه مجلس واقع شده است.

پیش از آن، آن را “باغ پوشکین” نامگذاری شده بود، اما پس از بازسازی در سال 2008، آن را تبدیل به یک مکان زیبایی کرد که هر جزئیات زیبای خاص خود را داراست. در هر حال، توسط طراح مشهور فرانسوی و معمار Pierre Rambakh طراحی شده است. رویدادهای مختلف جالب اغلب درپارک عاشقان(Lovers Park) برگزار می شود (نمایشگاه ها، عکس ها و نمایش فیلم ها) و هر آخر هفته شما زوج های عروس را می بینید که مراسم جلسه عکس انداختن را در پارک می گذرانند.

بازدید کنندگان تور ارزان ارمنستان قادر به خرید غذا و نوشیدنی ها و همچنین استفاده از خدمات WI-FI می باشند که در سراسر پارک وجود دارد. به هر حال، برای کسانی که علاقه مند هستند می توانند توجه داشته باشند. که پارک عاشقان(Lovers Park) شامل بیش از یک هکتار از منطقه سبز، 370 درخت و 4 آبشار است! پارک تومانیان پارک Tumo دیگر پارک های مورد علاقه ایروانی ها است. اینپارک به نام شاعر مشهور ارمنی و نویسنده Hovannes Tumanyan نامیده شده است. چمن های سر سبز، درختان قدیمی، سکوت صلح آمیز – همه این پارک های دلپذیر کرده است. کودکان در این پارکTumanyan می توانند زمان خوبی در زمین های مخصوص بازی داشته باشند. و ورزشکاران قادر خواهند بود از تجهیزات آموزشی استفاده کنند. این مکان مناسب برای فرار از گرمای تابستان و لذت بردن از شب های آن است.

فقط در نزدیکی پارکTumanyan یک ساختمان شگفت انگیز “Tumo” وجود دارد مرکز تکنولوژی های خلاقانه برای کودکان 12 تا 18 ساله که به توسعه وب طراحی، بازی های کامپیوتری، رسانه های دیجیتال و انیمیشن آموزش داده می شود. کل سیستم مرکز منحصر به فرد است و هیچ جایی جهانی در آن وجود ندارد، بنابراین “Tumo” توجه زیادی را از خارج به خود جلب کرد. 1. پارک پیروزی ارمنستان پارک ویکتوری به جنگ جهانی دوم اهدا شده است.

این پارک در خیابان آزرتیوتیان قرار گرفته است. چشم انداز این پارک بسیار زیبا بوده و می توانید ایروان را به خوبی در این پارک مشاهده کنید. حسی که در قدم زدن در این پارک خواهید داشت، گویی ارمنستان در دستان شما می باشد. همچنین مجسمه مریم مقدس نیز در این پارک قرار دارد که می توانید آن را بازدید کرده و یا با آن عکس بگیرید.
مجسمه مریم مقدس در آنجا قرار داده شده است تا شهروندان را از گزند دور نگه دارد. در حال حاضر شما بازدید کنندگان تور لحظه آخری ارمنستان می توانید تصویر زنی را ببینید که در دستش یک شمشیر بزرگ و در پاهایش سپر دارد. همچنین در پارک ویکتوری موزه ای را می بینید که متعلق به آثار جنگ جهانی دوم می باشد.
این مکان هم برای کودکان و هم برای خانواده ها بسیار جالب خواهد بود.



تاریخ انتشار : 11 اسفند 1397, 09:13



» اخبار مرتبط:

  • احداث 18 پارک جدید و تحول در دوگنبدان
  • بانوان گچسارانی صاحب بی نظیرترین پارک اختصاصی می شوند +عکس
  • افتتاح تنها پیست اسکیت مخصوص بانوان استان کهگیلویه وبویراحمد در پارک بانوان گچساران
  • 6 پارک‌ محله‌ای جدید در گچساران احداث می‌شود
  • پارک اسکان دهدشت ابتکار جدید میراث فرهنگی کهگیلویه برای اسکان مسافران و اجرای برنامه های فرهنگی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟