مشروح اخبار


» بازرسی حدود ۸ هزار واحد صنفی در فروردین ۱۴۰۰



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۷ هزار ۹۹۵ واحد صنفی و خدماتی در استان، بازرسی به عمل آمده است.

 سالار حسین پوربا اعلام این خبر افزود: بازرسان این سازمان‌ در راستای طرح‌ نظارتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان درسطح استان و در قالب ۲۲۸ گشت مشترک، از ۷,۹۹۶ واحد صنفی و خدماتی ،بازرسی به عمل آوردند.
حسین پور افزود: در پی این بازرسی هاتعداد ۲۸۲پرونده تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد ۱۲۶میلیون ریال برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: تعدادتخلفات کشف شده در این ایام ۳۳۵مورد بوده و درصد مجموع ارزش پرونده‌های متشکله از نظر ریالی رشد ۵۲۵ درصدی به همراه داشته همچنین تعداد بازرسی های صورت گرفته از رشد ۲۳درصدی برخوردار بوده است وهرچند در این زمینه ها شاهد افزایش آمار وارقام صنفی مستند هستیم ولی در عمل شاهد تضییع حقوق مصرف کنندگان بوده که از این حیث خرسند نیستیم.
حسین پور درپایان یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد ۵۰۱ فقره بازرسی از
واحدهای نانوایی به عمل آمده که از این تعداد ،۲۸ فقره فرم گزارش بازرسی تکمیل وبه تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم نهایی ارسال گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.
وی از شهروندان گرامی درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و احتکار، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان اعلام تا به شکایات آنها رسیدگی گردد.



تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1400, 17:50



» اخبار مرتبط:

  • رصد بازار کهگیلویه و بویراحمد توسط ۲۰ تیم نظارتی ویژه
  • تشدید نظارت ها در مرکز استان ، شهرستان ها وبخش های تابعه  
  • در 6 ماهه نخست سال جاری؛ 44 هزار و 610 فقره بازرسی از واحد های صنفی،صنعتی ومعدنی کهگیلویه وبویراحمد
  • بازرسی ویژه بازرسان صمت کهگیلویه وبویراحمد از شهر مارگون
  • بیش از 15 هزار فقره بازرسی از واحد های صنفی کهگیلویه و بویراحمد طی دو ماهه نخست 99
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟