مشروح اخبار


» کاهش 15 درصدی مصرف آب با نصب سایه بان روی کولر



معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمددر گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل گرما و راه اندازی کولرهای آبی عنوان کرد: با وارد شدن کولرهای آبی به مدار بهره برداری، مصرف آب شرب تا حدود زیادی بالا می رود.

 مسعود مرادیان عنوان کرد: کولر‌های آبی که با گردش آب، هوا را خنک می‌کنند، در اکثر منازل، کارگاه ها، فروشگاهها و ادارات وجود داشته و استفاده میگردد که این موضوع در نوع خود تا 35 درصد مصرف آب شرب را افزایش خواهد داد.

مرادیان تصریح کرد: هر کولر آبی در هر ساعت بین 18 تا 20 لیتر آب مصرف می کند یعنی در هر شبانه روز حدود 480 لیتر آب مصرف دارد. 
وی یادآور شد: اگر سیستم آبرسانی و شناور کولرها تنظیم نباشد و بموقع نسبت به تمیز کردن و سرویس کولرهای آبی اقدام نگردد این میزان مصرف در کولرهای معیوب تا 35 درصد نیز افزایش خواهد داشت به همین دلیل باید مشترکین چک کردن سیستم شناور کولر و نصب سایه بان روی کولرهای آبی را در نظر داشته باشند.
وی گفت: نصب سایه بان بین 15 تا 20 درصد مصرف آب کولر را کاهش خواهد دارد، ضمن آنکه نصب ترموستات محیطی نیز، مصرف آب کولر را تا حدود 8 درصد کاهش می دهد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان افزود: با توجه به جدی بودن بحران آب ضروری است تمامی مشترکین به نکات و هشدارهای آبی توجه ویژه نموده تا در دسترسی به این مایه حیاتی و مصرف آب شرب بهداشتی دچار مشکل نشوند.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1400, 10:03



» اخبار مرتبط:

  • کاهش 40 درصدی مصرف آب با نصب سایبان روی کولرهای آبی
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: استفاده از کولر برای شرکت‌های آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع و برای سایر ادارات محدود
  • کولرهای آبی و گازی بطور رایگان سرویس می شوند/جزییات
  • مشکلی برای تامین سوخت نوروز در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
  • مصرف بنزین در کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد افزایش یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟