مشروح اخبار


» به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشورصورت گرفت؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛ سازمان بازرسی چراغ راهنمای دستگاه های اجرای است / طولانی شدن اجرای پروژه ها از معظلات مهم توسعه استان است/ توصیه رئیس کل دادگستری استان به سازمان بازرسی



استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به مناسبت 19 مهر ماه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بازرسی کل استان با کارکنان بازرسی کل استان دیدار و گفتگو کردند.


به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشورصورت گرفت؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛ سازمان بازرسی چراغ راهنمای دستگاه های اجرای است / طولانی شدن اجرای پروژه ها از معظلات مهم توسعه استان است/ توصیه رئیس کل دادگستری استان به سازمان بازرسی؛ بازرسان، سلامت نفس را در بازرسی ها سرلوحه کار خود قرار دهند /دادستان مرکز استان؛ صلاحیت علمی نمایندگان حقوقی دستگاه ها مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به مناسبت 19 مهر ماه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بازرسی کل استان با کارکنان بازرسی کل استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ یداله رحمانی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت 19 مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، گفت: سازمان بازرسی به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی در اصل 174 قانون اساسی وظیفه مهمی به عنوان حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اجرائی را برعهده دارد که این وظیفه مهم می تواند جدا از بحث نظارت و مبارزه با فساد چراغ راهنمایی برای همه مدیران دستگاه های اجرائی باشد.

وی افزود: سازمان بازرسی، نهادی انقلابی برخاسته از بطن مردم است که انتظار می رود دستگاه ها، سازمان بازرسی را مشاوری امین و بازرویی توانمند برای خود تلقی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اینکه سازمان بازرسی پیشگیری از جرم و تخلف و اصلاح امور را از اولویت های کاری خود قرار داه است برای مردم و نظام بسیار ارزشمند است.

رحمانی اظهار داشت: بازرسان علاوه بر دقّت، کیفیت و امانت‌داری کامل در گزارش ها ی خود روحیه ی تسهیل گری در امور اجرائی را مد نظر قراردهند.

وی با اشاره به اینکه طولانی شدن اجرای پروژه ها ی عمرانی باعث عدم توسعه زیر ساخت های استان است، یادآور شد: شایسته سالاری و تخصص در حوزه کاری، ملاک انتخاب مدیران اجرائی استان خواهد بود و برنامه ما این است که مدیران باید در حوزه کاری مسلط به قوانین بوده و از تجربه و تخصص لازم برای مسئولیت خود برخوردار باشند.

استاندار استفاده از ظرفیت های دستگاه های نظارتی برای توسعه استان را بسیار مهم دانست و گفت: دستگاه های نظارتی علی رغم کار قانونی خود باید به عنوان همکار، و بازوی مشورتی، نظارتی در کنار دولت باشند تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای اصلاح امور و توسعه زیرساخت های استان استفاده کنیم.

رحمانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است خاطرنشان کرد: خدمات خوبی در این چند سال در استان انجام شده اما علیرغم همه این پتانسیل ها این اقدامات قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: مردم این رضایت مندی را حس نمی کنند و مجموعه استانداری به تنهایی نمی تواند گره گشای مشکلات استان باشد، بنابراین انتظار داریم سازمان بازرسی در بحث نظارت و اجرا همکار و همیار ما باشد تا بتوانیم در چارچوب قانون و با سرعت بهتر در راستای افزایش تولید، توسعه صنعت و اشتغال از این پتانسیل ها در استان استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان؛ بازرسان، سلامت نفس را در بازرسی ها سرلوحه کار خود قرار دهند

محبوب افراسیاب در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان بازرسی کل استان گفت: نظارت ابزاری است که می تواند عناصر سازمانی را چنانچه دچار انحراف شوند به مسیر اصلی و درست خود برگردانند، به طوری که کمک کار مدیران در سطح استانی و ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه 2 نوع نظارت پیشینی و پسینی وجود دارد، افزود: نظارت پیشینی یعنی با توجه و توسل به مولفه های پیشگیری روندی که ممکن است هر یک از عناصر یک سیستم در یک مجموعه و سازمان دچار انحراف شود آن را به مسیر درست خود برگردانیم، بنابراین نباید نظارتی را انتخاب کنیم که با توسل به مولفه های سیاست جناحی، کیفری و یا از قواعد حقوقی در اختیار خود، سازمان ها را وادار به انجام وظایف خود کنیم .

افراسیاب ادامه داد، متوسل شدن به ضمانت های اجرائی کیفری قانونی است اما سبب افزایش راندمان و کارایی دستگاه های تحت نظارت بازرسی نمی شود .

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه حفظ آبرو و شان افراد در جامعه ، خانواده بسیار مهم است، تاکید کرد: بازرسان نظارت اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با نظارت مستمر و پیشگیرانه اجازه ندهند روند امور به جایی برسد که منجر به تشکیل پرونده برای افراد شود.

وی با بیان اینکه در مولفه های پیشگیری محیط جرم و شخصیت افراد قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: چنانچه احساس می کنید کارمندی در یک مجموعه دچار تخلفی می شود با تذکر، ارشاد و هشدار به موقع جلوی بروز تخلف و جرم گرفته شود.

رئیس شورای عالی قضایی استان ابراز داشت: هم اکنون در زمان اجرای برنامه سند هفتم هستیم همه مسئولین وظیفه دارند تا با یک بازنگری جدی در وظایف خود، خلا ها و شکاف ها را برطرف، به طوریکه برنامه هفتم توسعه بتواند موتور اقتصاد کشور را شتاب بخشد.

 وی خاطر نشان کرد: بازرسان تلاش کنند از ناظر سیستمی به سمت ناظر برشی حرکت نکنند چرا که در بعضی مواقع نیاز به تشکیل پرونده نیست و بایک نظارت مستمر و سیستمی همراه با اخلاق نظارتی می توان راندمان و بازدهی را در دستگاه افزایش داد.

افراسیاب با تاکید بر اینکه بازرسان، سلامت نفس را در بازرسی ها سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار داشت: دستگاه نظارتی، کل نظام و کشور برای آنها اصل باشد نه فقط یک مجموعه و دستگاه، به طوری که اگر نگاه بازرسان بهبود راندمان دستگاه باشد باعث افزایش انگیزه در کارمندان آن مجموعه می شود که این مهم، بهبود کیفیت، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و همچنین کاهش جرائم را در پی خواهد داشت.

دادستان مرکز استان؛ صلاحیت علمی نمایندگان حقوقی دستگاه ها مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد

سید وحید موسویان؛ دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار از اقدامات بازرسی کل استان تقدیر و تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر بین سازمان بازرسی و مجموعه قضایی استان در بحث حقوق عامه شد و گفت: اموزش مدیران و نمایندگان حقوقی باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد به طوریکه خسارات تاخیر تادیه در برخی دستگاه ها از جمله شرکت گاز استان، شرکت آب و فاضلاب ، شهرداری ها ، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی به یک معظل جدی برای استان تبدیل شده اند و باید هر چه سریعتر صلاحیت نمایندگان حقوقی دستگاه ها مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

در پایان این دیدار رئیس کل دادگستری استان به پاس زحمات بازرسی کل استان با اهدای لوح از بازرس کل استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار : 22 مهر 1403, 10:59



» اخبار مرتبط:

  • سرپرست سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرکل جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
  • بازرسان در گزارشهای خود نهایت دقت و بی‌طرفی را داشته باشند
  • گزینه ریاست سازمان بازرسی کل کشور کیست؟
  • بازرس کل استان هرمزگان منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود