مشروح اخبار


» نهضت ملی مسکن دهدشت روی ریل پیشرفت



طرح نهضت ملی مسکن در دهدشت با پیشرفت چشمگیری در دست اجرا است.


به گزارش راک نیوز،نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن بود که باهدف تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و رفع نیازهای اساسی این دسته از افراد جامعه از سال ۱۴۰۱ در کشور آغاز شد.

طی چهار سال ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی برای دهدشت در نظر گرفته شد که بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این شهر در دست‌ساخت است. 

دهدشت تاکنون نسبت به دیگر شهرستان‌های هم‌جوار پیش‌گام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی بوده است اما همچنان مشکلاتی نظیر عدم پرداخت به‌موقع تسهیلات، بهسازی و آسفالت معابر، جدول‌کشی، فضای سبز از چالش‌های این طرح محسوب می‌شوند.

پیشرفت ۵۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن دهدشت

سید حمزه محقق زاده در بازدید از پروژه مسکن ملی دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان را پروژه ۱۰۱۰ واحدی عنوان کرد و گفت: این سایت در حاشیه جنوبی شهر دهدشت قرار دارد.

وی از پیشرفت ۵۵ درصدی این طرح خبر داد و با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی و پیمانکار پروژه است، افزود: کارهای مقدماتی آن از ابتدای دولت انجام شد.

محقق زاده با بیان اینکه خدمات موردنیاز این پروژه به‌خوبی انجام شده و برق‌رسانی به واحدها در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: به‌زودی با نصب ترانس، تمامی واحدها برق‌دار خواهند شد.

فرماندار کهگیلویه یکی از مشکلات این طرح را واگذاری قسط دوم وام دانست و افزود: با پیگیری‌های استاندار جدید در بدو ورود به استانداری بخشی از این آزادسازی انجام شده و پرونده‌سازی در حال انجام است.

وی از آزادسازی هزینه‌هایی است که باید توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شود، به‌عنوان چالش دیگر طرح نهضت ملی مسکن دهدشت نام برد و گفت: با این آزادسازی سامان‌دهی معابر، جدول‌کشی و بهسازی معابر اصلی ورودی و خروجی انجام می‌گیرد.

محقق زاده خاطرنشان کرد: با نزدیک‌شدن به فصل سرما و بارش‌ها، مشکلاتی در تردد این منطقه پیش‌بینی می‌شود که با اراده‌ای که در سطح استان وجود دارد، امیدواریم این مسائل رفع شوند.

وی یکی از موارد حائز اهمیت در ساخت مسکن ملی را برخورداری از کیفیت بالا عنوان کرد و گفت: این پروژه باکیفیت بالایی ساخت شده که می‌توان گفت یکی از بهترین پروژه‌های مسکن در سطح استان است.

اتمام پروژه آبرسانی به مسکن ملی دهدشت

اسحاق ویسی نژاد به اتمام اجرای طرح‌ آبرسانی به طرح مسکن ملی دهدشت اشاره کرد و گفت: قریب به ۱۲ کیلومتر شبکه‌گذاری از محل اعتبارات داخلی انجام شد. 

وی اعتبار پروژه آبرسانی به این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اکنون این پروژه از نظر آبرسانی هیچ مشکلی ندارد. 

رئیس اداره آب و فاضلاب کهگیلویه به شبکه فاضلاب این پروژه اشاره کرد و گفت: طراحی آن توسط مشاور انجام شده و در انتظار تأمین اعتبار هستیم تا کار آن آغاز شود‌.

پیشرفت چشمگیر پروژه برق رسانی به مسکن به ملی

حسین عادلی نسب، پروژه برق‌رسانی به مسکن ملی دهدشت را یادآور شد و افزود: این پروژه با احداث حدود ۶ کیلومتر شبکه فشارضعیف، یک و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور با بیش از ۴۰۰ اصله پایه آغاز شد.

وی با ابراز خرسندی گفت: ظرف مدت ۲ ماه پروژه برق‌رسانی به مسکن ملی دهدشت به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید.

رئیس اداره برق کهگیلویه تصریح کرد: تنها مراحل نصب ترانس‌ها و بخشی از شبکه فشار متوسط باقی‌مانده است که تا ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

عادلی نسب اعتبار هزینه شده در پروژه برق‌رسانی به مسکن ملی دهدشت را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تنها مشکلی که سبب تأخیر در روند اجرای پروژه برق‌رسانی به این طرح شد را تأمین ترانس‌ها عنوان کرد و افزود: به دلیل مشکلاتی در خط تولید به تأخیر افتاد و این مشکل نیز به‌زودی برطرف خواهد شد.

گلایه از عدم پرداخت تسهیلات به موقع

سپهدار آرام با اشاره به سایت یک هزار و ۱۰ واحدی مسکن ملی دهدشت، گفت: تا کنون ۹۹۶ متقاضی به بانک مسکن معرفی شده و ششصد و ۶۴ نفر عقد قرارداد شدند. 

وی از بهره‌برداری ۷۲ واحد این طرح خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۹۵ واحد در مرحله کرسی‌چینی، ۹۹۵ دیوارچینی و ۲۵۴ سقف هستند.

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه با ابراز رضایت از عملکرد ادارات خدمات‌رسان در طرح مسکن ملی دهدشت، گفت: با همکاری‌ بیشتر پروژه زودتر به اتمام می‌رسد.

آرام چالش مهم این طرح را بانک عامل دانست و گفت: بانک برای متقاضیان تشکیل پرونده و وام را به موقع پرداخت نمی‌کنند.



تاریخ انتشار : 23 مهر 1403, 09:45



» اخبار مرتبط:

  • بیش از ۹ هزار واحد مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست
  • با حضور وزیر کشور: 680 واحد مسکن در گچساران کلنگ زنی شد
  • با حضور وزیر کشور: افتتاح 288 واحد مسکن نهضت ملی به نمایندگی از یکهزارو 388 واحد
  • روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرد/۷۹۴۰ مسکن شهری در حال اجراست
  • معاون رئیس جمهور: طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت خوبی دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود