مشروح اخبار


» ضرورت جابجایی پردیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج/ اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان براساس معیارهای وزارت علوم تعیین شوند



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای فعلی دانشگاه فرهنگیان مستهلک است، اظهار داشت: فعالیت در این فضا منطقی و عاقلانه نیست و مسئولان دانشگاه در این زمینه چند گزینه روی میز دارند از جمله اینکه می توانند از ساختمان خالی دانشگاه آزاد به صورت استیجاری استفاده کند یا اینکه نسبت به خریداری یا اجاره ساختمان جدیدی در این راستا اقدام کند.

اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی در این نشست خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: متولیان دانشگاه باید براساس اعضای هیئت علمی و فضای آموزشی به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظار می رود برنامه راهبردی دانشگاه دارای اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و براساس آمار و اطلاعات دقیق باشد.

وی با اشاره به تخریب ساختمان های آموزشی و خوابگاهی این پردیس دانشگاهی، بیان کرد: تا آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۴ ماه فرصت دارید تا نسبت به تعیین یک مکان ایمن و استاندارد برای استقرار دانشجویان اقدام کنید.

احمدی تصریح کرد: اگر دانشگاه توانایی تعیین یک مکان مناسب و ایمن برای حضور دانشجویان را ندارد عقلانی نیست که نسل آینده ساز و فرزندان مردم در ساختمان هایی سکونت کنند که با یک زلزله ۳ ریشتری هر لحظه خطر و حادثه جان آنها را تهدید کند.

وی گفت: برای تسریع و اصلاح خدمات دهی شهرداری به دانشگاه های استان نشست مشترکی با حضور معاون عمرانی استاندار، اعضای شورا، شهردار و روسای دانشگاه های استان برگزار شود و در خصوص مشکلات دانشگاه ها در حوزه شهری تصمیم های لازم عملیاتی شود.

مقام ارشد اجرایی در استان با بیان اینکه فلسفه هیئت امنا این است که رئیس دانشگاه گزارش کاملی از وضعیت تراز مالی، آموزشی و پژوهشی آن ارائه دهد، تاکید کرد: تصمیم های لازم در خصوص توسعه و رشد کیفی دانشگاه انجام شود.

احمدی تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده دانشگاه فرهنگیان موظف است تمام شرایط ایمنی و استاندارد را برای استقرار دانشجویان این پردیس پیش بینی کند و هم اکنون نیز باید امتحانات پایان ترم در یک مکان امن برگزار شود.

وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است، تاکید کرد: در خصوص جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه به هیچ عنوان حق استفاده از اساتید دارای مدرک کارشناسی ارشد را ندارد و براساس شاخص ها و معیارهای وزارت علوم می توانید از افراد دارای صلاحیت لازم از سایر استان ها در این زمینه استفاده کنید.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مسئولان ما جزیره ای می اندیشند با اینگونه مشکلات رو به رو هستیم اما می طلبد مسئولان حوزه شهری در راستای توسعه شهری بیش از پیش با مراکز علمی و آموزشی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
 



تاریخ انتشار : 6 خرداد 1397, 14:42



» اخبار مرتبط:

  • استاندارکهگیلویه و بویراحمد: رویکرد توسعه ای دانشگاه فرهنگیان به لحاظ ساختاری و کیفیت آموزشی با برنامه پنج ساله باشد
  • دانشگاه پیام‌نور دهدشت ‌کمبود اعضای هیئت علمی دارد
  • آغاز ثبت نام دوره های کارشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور گچساران
  • برنامه راهبردی نیاز جدی دانشگاه است
  • همزمان با دهه ی فجرافتتاح 5پروژه پیام نور دراستان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟