مشروح اخبار


» محور پاتاوه – دهدشت جاده آرزوها یا وعده های توخالی /اختلاف نظر عجیب سردارهاشمی با مدیرکل راه وشهرسازی.



جاده پاتاوه –دهدشت به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راه‌سازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.


این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.

 

به گزارش راک نیوز از شهرستان کهگیلویه ؛ عملیات اجرایی این جاده در سال 1373 آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.دست کم از سال 1390 به بعد وعده افتتاح وبهره برداری این جاده بارها نقل سخنان نمایندگان مجلس و دولت های مختلف بوده است.

بعنوان مثال ؛ 24مهرماه 1391سردار هاشمی مدیرعامل شرکت نیروگستر قرارگاه خاتم الانبیاء درگفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت :با اشاره به روند مطلوب پروژه ملی جاده پاتاوه- دهدشت ،گفت: این جاده تا پایان سال 92 به بهره برداری کامل خوهد رسید.حسن روحانی در 24مهردادماه سال 95در سفری که استان کهگیلویه وبویراحمد داشت در جمع مردم شهر یاسوج درخصوص پروژه پاتاوه –دهدشت گفت:با اشاره به طولانی شدن زمان احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت ؛برای این طرح مهم مبلغ 150 میلیارد تومان اختصاص داده شده که با اختصاص این مبلغ، این طرح سال آینده به اتمام خواهد رسید.البته ادعای معاونت عمرانی استاندار که وعده پایان سال 97 برای افتتا را داده بود هم باید به دیگر وعده ها اضافه نمود.

به گزارش راک نیوز ؛ اما سردار عدل هاشمی پور در شورای اداری استان که با حضور وزیر سابق بهداشت در یاسوج برگزار شده بود شهریورماه 98 را زمان افتتاح محور پاتاوه دهدشت برشمرد و در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با راک نیوز ؛ وعده داد که تا افتتاح این محور به دست ایشان انجام خواهد گرفت.

اما حالا در تازه ترین اظهار نظر مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در مسیر پاتاوه به دهدشت اقدامات خوبی شده، کمک قابل توجهی مقام معظم رهبری کرده اند، کارهای خوبی قرارگاه خاتم سپاه انجام داده است و به نظر می رسد تا پایان ۹۸ بتوان این مسیر را زیر بار ترافیک برد، اگرچه این را هم بگویم باران های اخیر که خدا را شکر میزان قابل توجهی بود، تا حدودی کار ما را با اختلال و توقف روبرو کرد.

بهرحال افتتاح وبهره برداری از محور پاتاوه –دهدشت بیش از آنکه محقق رویاهای مردم این حوزه بزرگ باشد وعده گاه غیرعملی سیاسیون ودولتی هادر طی 7 سال گذشته بوده است.

ایا واقعا سال 98 افتتاح می شود؟!



تاریخ انتشار : 19 بهمن 1397, 10:40



» اخبار مرتبط:

  • پيشرفت 56 درصدي جاده ملي پاتاوه به دهدشت
  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • 900 میلیارد ریال برای جاده پاتاوه - دهدشت ابلاغ شد
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان
  • دفتر مقام معظم رهبری 700 میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود