مشروح اخبار


» 23 فروردین ماه و جدیدترین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد



یک کاربر فضای مجازی و فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت معادن استان و استفاده‌ای که از آن برای رفع محرومیت‌ها می‌شود این گونه می‌گوید که محرومیت و بیکاری با داشتن 42 معدن فعال در استان چه معنایی دارد؟!.


به گزارش راک نیوز ؛نشست تعاملی با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح  و مجید صفائی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری  و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع کمک به توسعه گردشگری صبح امروز شنبه 23فرودین ماه  برگزار شد.

در این نشست سردار حمید خرمدل با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه در استان است، اظهارکرد: توسعه صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی می‌تواند نیاز اشغالزایی مردم را مرتفع سازد.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از رویکرد جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در راستای ایجاد روحیه تعامل با مسوولان استانی و ملی گفت: سپاه آمادگی ایجاد زیر ساخت‌های بزرگ گردشگری در راستای اشتغالزایی برای مردم را دارد.

 

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری مستلزم تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

 

در ادامه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال 99از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید»،گفت: سال جدید تحولات گسترده‌ای در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.

 

مجید صفائی با بیان اینکه 25طرح بزرگ گردشگری برای کارگروه فنی استان ارسال شد،تصریح کرد: از این تعداد 9 طرح بزرگ در زمینه توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در این کارگروه تصویب شده است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،افزود: این طرح‌ها در زمینه ایجاد دهکده‌های گردشگری در کنار سد‌های آبی، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

 

وی ادامه داد: تحول حوزه گردشگری، ایجاد کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی و مرمت آثار تاریخی از مهم ترین اولویت های کاری این اداره کل در سال 99 است.

*****************************************************
خبری چند ساعت قبل با عنوان شاخص‌های «امیدبخش «معدن» در کهگیلویه و بویراحمد» منتشر کردیم که یکی از خوانندگان این خبر در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داد(اینجا).

صمد باختر؛ فرهنگی و اهل منطقه سرفاریاب شهرستان چرام این گونه پاسخ می‌دهد: بحث خود را در خصوص وضعیت معادن استان کهگیلویه و بویراحمد و استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنیم این گونه آغاز می‌کنم الحق و الانصاف از ۴۲ معدنی که داخل استان فعال هستند چند درصد نصیب استان می شود.؟

تا جایی که اطلاع دارم الان هم روبروی بهره برداری از یکی از معدن‌ها نشسته‌ام دقیق پنج دقیقه پیش بحث روی این موضوع بود چرا این همه معدن اصفهان و مشهد از استان ما می‌برند ولی یک نفر حاضر نیست حتی حق طبیعت نابود شده را بگیرد.

به عنوان خبرنگار پیگیری کنید تا ببینید معادنی که داخل کوه سیاه و کوه نیر و منطقه مندان سرفاریاب در‌آوردند و در می‌آورند کجا می‌برند؟ و سهم این منطقه از این معادن چقدر است؟  

لطفا جواب سوالات را به گوش نمایندگان  ادوار گذشته و حال و آینده کهگیلویه برسانید تا بدانند چه خبر است.

دوست عزیزی در شهر اصفهان داریم  یک روز گفت شما توان فکری ندارید ابتدا ناراحت شدم و گفتم می‌شود دلیلش را بدانم که چرا این حرف را زدید که در جواب گفت شما بیشترین معادن را دارید بهترین ظرفیت گردشگری را دارید با همه این‌ها مردم مستضعفی دارید و بچه‌های استانتان برای کارگری باید به استان‌های اطراف بروند معادن از شما هست کارخانه از ماست و سودش را ما می بریم حتی سهمیه یک کارگر هم داخل این کارخانه‌ها به شما نمی‌دهیم. 

 حالا یک مثال؛ یادم هست در منطقه سرفاریاب تا الان چهار معدن خوب و مهم کشف شده ولی باز در این مناطق خیلی‌ها برای کارگری به شیراز می‌روند. مردم استفاده‌ای از این  معادن که نبردند هیچ؛ چهره زیبای طبیعت این منطقه را زشت هم کرده‌اند.

اما اگر یک کارخانه خالص سازی معدن با این طرفیت بالای معدن در این منطقه احداث می‌شد بچه های این استان دیگر نیاز نداشتند منت سایر استان‌ها را بکشند و به قولی حمالی و کارگری کنند. 

می دانم که این یک حرف بزرگ بوده و از توان شما و بنده خارج است اما شما رسانه دارید می‌توانید نمایندگان را به تفکر وا دارید حداقل این طرح را مورد مطالعه قرار دهند.

 استانی که ۴۲ معدن فعال دارد حیف است فقیر و محروم باشد بنده هم اطلاعات کاملی ندارم که چقدر سود به استان می‌رسد ولی احداث یک کارخانه خالص سازی معادن و پخش آن در کارخانه‌های تولیدی می‌تواند بچه‌های این استان را برای چند نسل تامین و از فقر خارج کند.

به نظر شما احداث این کارخانه به اندازه پتروشیمی حمایت مالی نیاز دارد؟ به نظر شما چقدر حمایت مالی نیاز دارد؟ آیا رایزنی احداث این کارخانه چه اندازه نسبت به احداث واحد پتروشیمی مشقت دارد؟/فارس

**********************************************
عبدالله سعادتیان امروز در شورای سلامت شهرستان در فرمانداری دهدشت اظهار داشت: برای مقابله با کرونا در چنین شرایطی همه موظفیم دولت را یاری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: فعالیت ادارات و نهادهای شهرستان را رصد می‌کنم برخی ادارات از جمله سپاه، نیروی انتظامی، صمت، شهرداری و تعدادی دیگر این مدت اقدامات خوب و اثربخشی در پیشگیری و مقابله با ویروس انجام دادند.

سعادتیان افزود: اداراتی هم کوتاهی داشته یا در انجام وظایف سهل انگاری دارند که قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه برای همه مهم است، ادامه داد: حسب وظیفه‌ای که داریم اگر کم‌کاری ادارات تکرار شود به عنوان مدعی‌العموم برخورد می‌کنیم با کسی تعارف نداریم.

این مسؤول هشدار داد: بنا به گزارشات رسیده برخی ادارات به بهانه کرونا کار ارباب رجوع را انجام نمی‌دهند.

سعادتیان گفت: حوزه قضایی وامدار هیچ جریان و گروهی نیست و هر جا لازم شد مطابق قانون برخورد صورت می‌گیرد.


**********************************************
در اوضاع و احوال کنونی که شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور هستیم یکی از استان‌هایی که وضعیت تقریبا بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار در آخرین نشستی که در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا در استان با حضور همه اعضا برگزار شد با قدردانی از همه دستگاه‌های استانی که پای کار هستند به صورت ویژه از چند دستگاه نام برد که یکی از آن‌ها اورژانس 115 استان است.

در همین خصوص محسن جلیل رئیس اورژانس 115 استان در گفت‌وگو با فارس با بیان عملکرد این دستگاه در خصوص مقابله با کرونا گفت: در هر شهرستان یک آمبولانس ویژه برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفتیم

 

این مسوول گفت: از ابتدای شیوع بیماری در استان و از نخستین روزهای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 300 بیمار مشکوک به ابتلای ویروس کرونا در استان با علائم تنفسی توسط اورژانس ارزیابی و تعیین تکلیف شدند.

جلیل ادامه داد: این افراد با ارزیابی‌های انجام گرفته یا به بیمارستان منتقل شدند و  یا معرفی به پزشک صورت گرفت.

مسوول اورژانس 115 استان در ادامه به برخی از اقداماتی که در طول سال گذشته صورت گرفته اشاره کرد و گفت: آمار کل ماموریت ما در در سال 98 تعداد 39 هزار و 184 مورد ماموریت اورژانسی بوده که از این تعداد 18 هزار مورد جاده‌ای و 21 هزار مورد ماموریت شهری بوده است.

وی گفت: در حال حاضر 46 پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی با تعداد 310 نیرو مشغول امداد رسانی و فعالیت در سراسر استان هستند.


**********************************************
ظهر امروز نشست شورای سلامت  شهرستان به ریاست فرماندار و دیگر اعضای شورا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به اینکه امروز بیستمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار شد، گفت: امروز گام دوم مبارزه با بیماری کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند در سطح کشور و به تبع در شهرستان گچساران در حال اجرا شدن است.

وی  با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برخی از اصناف با رعایت دقیق پروتکل بهداشتی و اخذ مجوز مربوطه می‌توانند فعالیت داشته باشند، ابراز کرد: همچنین برخی از صنوف پرتردد تا اطلاعات ثانوی تعطیل خواهند بود.
 فرماندار گچچساران با بیان اینکه 11 گروه جزمشاغل پرخطر و پرتردد هستند که تا اطلاع ثانوی و بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله به ویروس کرونا تعطیل هستند، گفت: این گروه‌ها شامل سالن‌های غذا خوری، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، فست فودها، نوشت افزار، کیف و کفش فروش‌ها، پاساژهای تجاری مسقف، کبابی‌ها، مراکز تفریحی،گیم نت‌ها، تالارهای عروسی، قهوه خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی تا اطلاع ثانونی هیچ‌گونه فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند.

 خوانپایه ادامه داد: برخی از صنوف مانند غذا بیرون برها  با مجوز بیرون بر اخذ شده از قبل می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران عنوان کرد: متاسفانه برخی صنف‌ها مانند باشگاه‌های ورزشی به صورت نیمه فعال در حال فعالیت زیرزمینی هستند که بایستی با آنها برابر قانون برخورد و مکان مورد نظر پلمب شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به اصنافی که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: تمامی اصناف در حال فعالیت بایستی در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری خود را دریافت کرده باشند.

 خوانپایه خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مرز ورودی 2 شهرستان چرام -گچساران و با توجه به وضعیت شهرستان چرام عنوان کرد: مبادی ورودی شهراستان چرام به گچساران بایستی کنترل شود.

فرماندار گچساران در ادامه به فعالیت ناوگان حمل و نقل بیرون شهری اشاره و ابراز کرد: ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها به صورت مستمر انجام و اخذ کرایه به  صورت دستگاه‌های پست  صورت و مسافران  با تعداد کمتر  جا به جا شوند.

خوانپایه ادامه داد:  مسافرانی که به شهرستان وارد می شوند در پایانه مسافربری پیاده و در همان مکان غربالگری شوند.

 فرماندار گچساران در ادامه به  گلایه شهروندان  از گرانی میوه و تره بار در شهرستان گچساران اشاره و ابراز کرد: بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد و زمانی که تقاضا بیشتر می شود افزایش قیمت به وجود می آید اما برخی از افزایش قیمت ناشی از سوء استفاده بوده است.

 خوانپایه با شیوع ویروس کرونا برخی از صنوف تعطیل شدند اما صنف میوه و تره بار تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بازار شاهد گرانفروشی هستیم که در این بازه زمانی نیاز به نظارت و بازرسی بیشتری دارد و با متخلفان برابر قانون برخرود شود.


**********************************************
محمدمهدی بانشی در خصوص مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  با اشاره به اینکه هنوز به فاز کنترل بیماری نرسیده‌ایم گفت: مردم در مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری خوبی داشتند و خارج از انتظار ظاهر شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از همکاری مخابرات استان در زمان اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: با مشارکت مدیرعامل مخابرات تلفن ۱۵ هزار نفری که به آن دسترسی نداشتیم و غربال نشده بودند در اختیار ما قرار گرفت که این افراد که عمدتا سرپرست خانوار هستند غربال شوند، تاکنون ۹۵ درصد جمعیت استان غربال شده‌اند.

وی با تاکید بر همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: امروز برخی صنوف کم خطر با دریافت کد بهداشتی از طریق سامانه وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کردند که پروتکل‌های بهداشتی برای عدم گسترش بیماری را رعایت کنند.

این مسوول با بیان اینکه میان اقتصاد و سلامت رابطه نزدیکی وجود دارد، افزود: سلامت در اولویت قرار دارد لذا طرح فاصله‌گذاری هوشمند در صورتی که خوب اجرا نشود و مردم و صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد و در اینصورت دوباره صنوف تعطیل خواهند شد.

بانشی به مانند دیگر مسوولان استانی و کشوری بر ثبت‌نام افراد در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir تاکید کرد و گفت: صنوف کم خطر با ورود به این سامانه کد ملی و شغل خود را ثبت و پس از مطالعه پروتکل بهداشتی گواهینامه دریافت می‌کنند و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.همکاران و بازرسان معاونت بهداشتی از صبح امروز به واحدها مراجعه کرده و واحدهایی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند بدون ارجاع به محاکم قضایی فورا پلمب و گواهینامه سلامت آنها هم ابطال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بالا بودن آمار ابتلا زنان به کرونا ویروس در یکی از شهرستان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: در الگوی بیماری کشور و دنیا مردان بیشترین مبتلایان به کرونا ویروس هستند اما در این شهرستان زنان بیشترین مبتلایان به این ویروس هستند که باید مجددا به افراد خصوصا خانم‌ها و جوانان یادآوری شود که تجمعات و دورهمی‌ها را قطع کنند.

بانشی ادامه داد: افتتاح آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان کار بزرگی  از سوی مجموع دانشگاه علوم پزشکی استان بود، ضمن اینکه معاونت بهداشتی ۱۴۰ بازرس دارد و با این تعداد بازرس نمی‌توان کاری خاصی انجام داد که از مردم انتظار داریم ۷۰۰ هزار بازرس شوند و در طرح فاصله‌گذاری هوشمند ما را یاری کنند.
 
وی از آغاز مرحله دوم طرح غربالگری کرونا برای کل جمعیت استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در مرحله دوم، غربال شوند و اگر نیاز به ارجاع به پزشک بود ارجاع داده شوند.

این مسوول خواستار همکاری مردم با سامانه ۴۰۳۰ شوند گفت: اگر کسی با این شماره تماس گرفت نه تبلیغات است نه مزاحم بلکه سربازان خط مقدم سلامت هستند که دغدغه سلامت مردم را دارند لذا با این عزیزان همکاری شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان برگزاری مراسمات ترحیم با حضور اکثر جمعیت را نگران کننده دانست و توصیه کرد مراسمات با حداقل افراد و زمان با فاصله و سریع انجام شود.


**********************************************

رضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان گفت: بررسی آخرین نقشه‌های و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا فردا در سطح استان است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت رگبارهای شدید و موقتی باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست. همچنین برای فردا با توجه به رطوبت بالا مه صبحگاهی در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه دمای کمینه کاهش نسبی خواهد داشت.

 طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز شنبه در یاسوج ۹۱.۱، سی‌سخت ۷۱.۸، دهدشت ۲۵، دوگنبدان ۲۱.۶، امامزاده جعفر ۲۱.۶ و لیکک ۶.۶ میلی‌متر باران باریده است.


**********************************************
پژمان نیک‌اقبالی در خصوص ریزش تونل در محور پاتاوه دهدشت و فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: در ورودی یکی از تونل‌ها یک تراشه وجود دارد که بعد از تکمیل تونل‌ها باید گالری آن تکمیل شود.

وی گفت: در این تونل تراشه ورودی تونل ریخته شده و هیچ گونه خسارتی هم به تونل واد نشده و تنها ورودی تونل را مسودود کرده و کارگری هم در آن اطراف نبوده است و نیاز به یک خاکبرداری ساده دارد.


**********************************************
آغاز رویکرد هوشمندسازی فاصله‌گذاری شاید برای صنوف مجاز به فعالیت، خوشایند باشد اما به طور کلی طرحی که در نظر دارد شرایط تدریجی بازگشت جامعه به حالت عادی را فراهم کند باعث شلوغی شهرها و سهل‌انگاری و به تبع آن انتشار ویروس خواهد شد.

شورای سلامت که پیش از این در سالن اجتماعات و با رعایت فاصله حداکثری بین اعضا برگزار می‌شد در گام دوم طرح فاصله‌گذاری به سالن کنفرانس کشانده شد تا با حداقل فاصله و حتی صندلی‌های به هم چسبیده در خصوص جزئیات طرح هوشمند تصمیم‌گیری کنند.

در حالی که قیمت برنج در سایه کرونا این روزها قد کشیده و تعادل بازار این کالا نیاز به ساماندهی دارد برنج تنظیم بازاری که مدت‌هاست در انبارها خاک می‌خورد با اجرایی شدن طرح هوشمند وارد شبکه عرضه شد تا صف‌بندی شهروندان تهدید جدی برای گسترش زنجیره انتقال کرونا شود.

موضوعی که بارها رئیس صمت در گفت‌وگو با رسانه‌ها علت عدم توزیع آن را جلوگیری از صف‌بندی در مراکز عرضه دانسته و گفته بود که باید شورای سلامت راهکاری برای عرضه این کالا ارائه دهد.

احمد حکیم از آماده توزیع بودن 70 تن برنج با نرخ مصوب دولت در شهرستان خبر داد و توزیع آن را منوط به تصمیم‌گیری شورای سلامت دانست اما اینکه مبنای تصمیم‌گیری مسؤولان در شورای سلامت چه شد و چه تدبیری برای توزیع بدون خطر انتقال ویروس کرونا اندیشیده شود همچنان مبهم مانده است.

در نشست امروز شورای سلامت بحث توزیع برنج تنظیم بازاری برای به تعادل رسیدن بازار این کالا به صورت سرسری مطرح شد اما باز هم تصمیم جدی برای چگونگی عرضه بدون تهدید کرونایی اتخاذ نشد.

این در حالی است که زمزمه‌هایی از منقضی بودن تاریخ مصرف این نوع برنج هم به گوش می‌رسید و گفته می‌شود تا 25 فروردین و حداکثر تا پایان خرداد تاریخ مصرف آن به اتمام خواهد رسید.

محدود بودن عامل‌های فروش باعث تشکیل صف‌های طویل از شهروندان برای خرید این برنج در سطح شهر شده و این تجمع همه اقدامات مقابله با کرونا از زمان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را ابتر خواهد کرد.

همچنین بالا رفتن کرکره صنوفی که از آنها به اصناف کم خطر نام برده می‌شود بهانه‌ای شد تا دیگر صنوف هم با یادآوری شرایط اقتصادی و معیشتی به صورت خودسرانه و بی‌توجه به مصوبات شورای سلامت یا تصمیم ستاد مقابله با کرونا کسب و کار را از سر گیرند.

 آغاز بکار خودسرانه برخی صنوف در بازار روز دهدشت به رغم ممنوع بودن فعالیت این بازار و قرار گرفتن در لیست مشاغل پرخطر نگرانی دیگری است که قطعا بالا رفتن آمار کرونایی طی روزهای آینده را دور از انتظار نمی‌کند.

شهردار دهدشت در نشست شورای سلامت گفت: منع فعالیت صنوف بازار روز از ابتدا تا 15 فروردین تعیین شده بود که با اجرای طرح فاصله‌گذاری این تعطیلی تا پایان طرح تمدید شد.

اسفندیار برخه افزود: جمعی از کسبه بازار روز در تجمع اعتراضی خواستار بازگشایی صنوف شده و فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

به نظر می‌رسد اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به خاطر ابهاماتی که در چگونگی کنترل صنوف دارد از همین ابتدا باعث سهل‌انگاری مسؤولان و بی‌خیالی مردم شده و عواقب ناشی از تردد و شلوغی بازار روزهای آینده در امار مبتلایان نمایان خواهد شد.


**********************************************
دارا فرامرزی اظهار داشت: شاخص‌های بخش معدن استان در پایان سال ۱۳۹۸ ، مثبت و امیدبخش بوده‌اند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال ۹۸ بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به سال ۹۷  بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان در سال ۹۸ افزود: بر اساس داده‌های پروانه بهره‌برداری موجود معادن در پایان سال ۱۳۹۸، ذخیره قطعی این معادن ، ۰.۸ درصد، ظرفیت استخراج اسمی ۵.۲۴ درصد، اشتغال ۲.۵ درصد و سرمایه گذاری آنها ۹.۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد داشته‌اند.

فرامرزی با اشاره به وجود ۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان، افزود: این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۴ میلیارد ریال و اشتغال ۷۳۷ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۲ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت، سلستین، مارن و… می‌باشد که امیدواریم با تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی در اختیار ایمیدرو و سازمان زمین شناسی در سالجاری و پی‌جویی و اکتشاف بیش از ده هزار کیلومتر مربع از مساحت استان شاهد جهش موثری در شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان و در ادامه تکمیل عملیات اکتشافی و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی مرتبط باشیم.


**********************************************
حسین کرمی از تکمیل پروژه اصلاح شبکه خیابان غزالی 3 یاسوج خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب یاسوج افزود: با توجه به فرسودگی خط اصلی این خیابان و تعدد شکستگی ها و هدر رفت آب، اصلاح خط و شبکه توزیع این خیابان در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از روزهای آغازین سال جدید شروع و عصر امروز پایان یافت و عملا یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی آبفای یاسوج و اهالی خیابان غزالی 3 برطرف شد.

کرمی یادآور شد: روند اجرایی این پروژه که مشکلات و سختی‌های خاص خود را داشت با وجود بارش باران و نامساعد بودن شرایط جوی در کمترین زمان ممکن به پایان رسید و آبفای یاسوج با سربلندی از این آزمون سخت و طاقت فرسا بیرون آمد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت به صورت ویژه بر روند اجرای این پروژه مهم نظارت و پیگیری های لازم را داشتند تصریح کرد: ساکنین خیابان غزالی 3نیز همکاری خوبی داشتند.
مدیر امور آب و فاضلاب یاسوج بیان کرد: این پروژه به طول بیش از 450متر به طور کامل توسط تیم اتفاقات و دفتر فنی آبفای یاسوج اجرا و تکمیل شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را بیش از 850 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه با این سرعت و دقت و اجرای دقیقه انشعابات مشترکین نشان از توانایی بالای تیم فنی و اتفاقات آبفای یاسوج دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: از عصر دیروز انشعاب جدید وارد مدار بهره برداری شد و ظهر امروز آخرین مرحله از نصب انشعاب مشترکین اجرا شد.

وی با قدردانی از تمامی کسانی که در اجرای این پروژه مهم همکاری داشتند و همراهی لازم را به عمل آوردند، تاکید کرد: پرسنل آبفای یاسوج با تمام توان تلاش خود را برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان به کار می برند.


**********************************************

یکی از دستگاه‌های امدادرسان در بحث کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد که خدمات شبانه‌روزی در این مدت نزدیک به دو ماه داشته هلال‌احمر بوده است.

جمعیت هلال احمر استان علاوه بر حضور در صحنه مبارزه با کرونا در بقیه حوزه‌ها نیز فعالیت‌های زیادی در این مدت داشته که نمونه آن حضور در عملیات جست‌وجو و انتقال فوتی‌های اخیر در کوهستان های استان بوده است.

به گزارش فارس؛ در آخرین نشست ستاد مقابله و پیشگیری کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد؛ استاندار از خدمات هلال احمر تقدیر کرد.

در زیر اینفوگرافی عملکرد هلال‌احمر استان در خصوص مقابله با ویروس کرونا به نمایش درآمده است.


**********************************************
کرم جانی‌پور صبح امروز در جلسه دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی ۶ استان‌ فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئوکنفرانس با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: «تاکنون ۸۷ هزار بطری ژل ضدعفونی‌کننده توسط این واحد دانشگاهی تولید شده است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره آموزش مجازی دانشگاهیان افزود: «فضای مجازی واحدهای دانشگاهی این استان در وضعیتی خوب قرار دارند و از اسفند ۹۸ کلاس‌های راه دور برگزار شده و تاکنون بیش از ۶ هزار کلاس آنلاین و ۴۵۰ کلاس آفلاین در استان برگزار شده است.»

در این جلسه مواردی ازجمله برنامه‌های سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، گزارش عملکرد این واحدها در سال گذشته و به‌ویژه مقابله با شیوع بیماری کرونا و... مطرح شد.


**********************************************
 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگاران ، با تبریک سال نو و با اشاره به خدمات خوب این اداره در ایام بارندگی گفت: اداره راهداری در طول ایام بارندگی با بسیج امکانات خود توانست تمام راه های روستایی که بر اثر بارندگی مسدود شده بودند را بازگشایی کند.

وی در خصوص تعطیلی پروژه آسفالت لنده به روستای ایدنک گفت: این پروژه به طول چهار کیلومتر و با اعتباری افزون بر 12میلیارد ریال است که باتوجه به بارندگی های پی در پی و شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است.

حمید رضا اسماعیلی تصریح کرد: آغاز به کار این پروژه به دلیل سلامت نیروهای پیمانکار و رانندگان بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرستان لنده است .

وی تاکیدکرد: در بحث همکاری با ستاد مقابله با کرونا در شهرستان لنده نیز تمام مسیر های منتقی با مناطق گردشگری از جمله کوه سیاه، دلی مهرجان و سایر مناطق گردشگری برابر تصمیم این ستاد توسط اداره راهداری مسدود شدند.


**********************************************

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران؛ در خصوص وضعیت راه های استان در بارش های اخیر گفت: تردد در محور های ارتباطی استان بدون مشکل خاصی در جریان است.

محمد نصیری راد بیان کرد: در جاده های روستایی تردد به سختی صورت می گیرد اما انسداد کامل وجود ندارد.

وی افزود: روستاهای بخش مارگون و دیشموک دچار سختی تردد هستند که بعد از بارندگی ها اقدام به بازگشایی آنها خواهد شد.


**********************************************

حسین کلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مدیران بهتر است که به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که سبب کاهش تردد و تجمع کارکنان دستگاه‌ها و کمترین رفت و آمد ممکن را در شهرها و مناطق شوند.

وی افزود: مقرر شده است که فعالیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد با حضور دوسوم کارمندان انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران دستگاه های اجرایی خواست بر روند ضدعفونی کردن محوطه اداره ها و قراردادن مواد ضدعفونی کننده ( از جمله ژل و الکل) در ورودی اداره ها به طور مستمر نظارت داشته باشند.

کلانتری با اشاره به برگزاری نشست ها در دستگاه های اجرایی،تصریح کرد: تنها در صورت لزوم این نشست ها برگزار شوند و در حین برگزاری آن ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی به منظور حفظ سلامت مردم و کارکنان و با هدف پرهیز از حضور و تجمع ارباب رجوع نسبت به ارتقای روند الکترونیکی کردن خدمات اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بدون تردید از دستگاه های اجرایی استان که در این خصوص عملکرد موفقی داشته باشند، تقدیر خواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا امروز  ۲۱۷ نفر شامل ۱۱۹ مرد و ۹۸ زن است.

بر اساس آخرین آمار، از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان بستری هستند ، ۷۹ نفر نیز بهبود یافتند و مابقی افراد نیز با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و حوزه درمان در خانه قرنطینه هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از روز گذشته تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد.

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.


**********************************************
محدطاهر طیب‌زادگان امروز در شورای سلامت شهرستان با اشاره به آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اجرای درست این مرحله نیاز به راهکارهای اساسی برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: می‌طلبد در ادامه فعالیت‌های پیشگیرانه ادارات بر حسب وظایف عمل نکنند، بر حسب توانایی هر اقدامی برای کنترل لازم است با همکاری صورت گیرد.

طیبزادگان تصریح کرد: فرسودگی شغلی در کارکنان وجود دارد و این خستگی نه از کار بلکه ناشی از خستگی روانی و استرس کاری است.

وی به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اشاره کرد و افزود:کار حوزه درمان در فاصله‌گذاری هوشمند بیشتر شد.

طیب‌زادگان گفت: با بازگشایی برخی صنوف تردد مردم بیشتر می‌شود  می‌طلبد دستورالعمل سخت‌گیرانه برای اصناف در نظر گرفته شود.


**********************************************

کبری اخلاقی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶ اثر دیگر در بخش های مختلف نیز در کهگیلویه و بویراحمد در حال تدوین و ارسال به این طرح ملی است.

وی افزود: اجرای طرح ملی پیک امید ویژه قشر کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ و همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس این طرح ملی تولیدات آموزشی کانون پرورش فکری کشور در زمینه فیلم، عکس، کاردستی، قصه‌ گویی و معرفی کتاب به صورت فابل تصویری از طریق فضای مجازی در اختیار قشر کودک و نوجوان عضو کانون کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها قرار می گیرد.

اخلاقی نیا عنوان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها بالا بردن هر چه بیشتر روحیه امید، نشاط و شادی بین قشر کودک و نوجوان عضو کانون با وجود شیوع بیماری کرونا در کشور است.

وی ابراز داشت: آغاز اجرای این طرح ملی بر اساس تصمیم و صلاحدید مسؤولان کانون پرورش فکری کشور و با توجه به تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری وابسته به کانون و مهدهای کودک تمامی استان ها بود.

اخلاقی نیا گفت: اجرای این طرح ملی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد تا زمان مهار و ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ مرکز فرهنگی، هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، پنج مورد سیار و ۲ مورد نیز پستی است.


**********************************************

به نام خدا

جناب آقای حکیم، ریاست محترم اداره ی صنعت و معدن شهرستان کهگیلویه.
سلام علیکم؛

با توجه به شیوع گسترده کرونا ویروس در دنیا، و اینکه هیچ نقطه سفیدی در سراسر کره ی زمین وجود ندارد که این بیماری آنجا گسترش پیدا نکرده باشد لازم میدانم به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد که شبانه روز در امر آگاهی بخشی و فعالیت های سخت و نرم در کنار دیگر تیم ها و مجموعه های دولتی و مردمی بوده اند نکته ای را خدمت شما عرض نمایم. جناب آقای حکیم؛ اگراطلاع ندارید، بدانید که منظور از طرح فاصله گذاری اجتماعی (social Distancing ) تعیین و تعریف یک فاصله مشخص و معین برای تجمعات در معابر و اماکن عمومی در طول شبانه روز و حتی در محل کار برای همه ی افراد جامعه است که در اروپا و آمریکا این فاصله حداقل دومتر (شش فوت) تعیین شده است. مسئولین کشور ما نیز به تازگی تصمیم به اجرای این طرح در سراسر کشور کرده اند و در نقاط مختلف کشور در حال آموزش و آگاهی بخشی این موضوع با هزاران زحمت و تلاش شبانه روزی هستند.

ضمن آنکه متاسفانه در شهرستان کهگیلویه بخش قابل توجهی از مردم رعایت نمیکنند اما بسیاری از مسئولین ادارات نیز با گسترش روز افزون این آلودگی سرگرم انجام تحرکات و اتخاذ تصمیمات نسنجیده ای هستند که تمام تلاش کادر درمان و فعالین اجتماعی و فرهنگی، مسئولین ستاد مدیریت کرونا و بسیاری دیگر از دست اندرکاران مبارزه با کرونا ویروس را با یک حرکت نسنجیده بر باد می دهند.

جناب آقای حکیم ریاست محترم صنعت و معدن شهرستان کهگیلویه، شما به عنوان یک مسئول دولتی در طول ایام قرنطینه با دستور اجرای توزیع شکر و هم اکنون در روزهای مربوط به ایام فاصله گذاری اجتماعی با توزیع برنج تصمیمی پر از ریسک و خطر گرفته اید.

چرا توجهی به سیاست ها و راهبردهای تدوین شده در خصوص فاصله گذاری اجتماعی ندارید؟

طبق کدام زیرساخت، آگاهی بخشی، تذکر، و تصمیمات نظارتی اجازه ی توزیع شکر و برنج در طول این مدت در شهرستان کهگیلویه را داده اید؟

همانطور که اطلاع دارید چند روز پیش مسئولین مربوطه اعلام کردند عامل ابتلای ۵۰ درصد از بیماران کرونایی در شهرستان چرام ، یک نفر بوده است، لذا چطور تضمین کرده اید و یا اطمینان دارید که در صفوف به هم تنیده مردم در شهر دهدشت ناقلین ویروس کرونا وجود نداشته باشند؟ متاسفانه شما به عنوان یک مسئول دولتی، زمینه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را تقویت بخشیده اید و ناآگاهانه و غیر مستقیم جان مردم را به خطر انداخته اید.

انتظار میرود هر چه سریعتر جلوی صفوف به هم تنیده توزیع برنج و شکر در شهرستان را بگیرید یا جهت تامین مایحتاج مردم تصمیمی مقبول تر اتخاذ نمایید.

با تشکر
شهریار جمالی
نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان کهگیلویه


**********************************************

حبیب الله گرجی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۵۲۵ نفر متخلف بازاری در این طرح شناسایی و با تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی بیان کرد: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلفات بوده است.

گرجی پور ابراز کرد: از این تعداد بازرسی ها یکهزارو ۷۰۰ مورد  در راستای کنترل بازار در زمینه ویروس کرونا بوده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه۲۱ واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.

گرجی پور ادامه داد: سه گروه بازرسی با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت و  اصناف در شهر دوگنبدان تشکیل شده و در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر وضعیت بازار و کالاهای اساسی را پایش می کنند.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت ها بازرسی از اصناف به صورت روزانه انجام می شود که اولویت بازرسی با واحد هایی است که با گزارش های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ یا به طور حضوری صورت می گیرد.

گرجی پور تصریح کرد: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به‌طور مستمر در بازار گشت‌زنی دارند و گزارش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  

تعداد اتحادیه‌های صنفی شهرستان گچساران ۲۸ مورد است.

بیش از پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال در گچساران وجود دارد و ۵۰۰ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل رکود حاکم بر فضای کسب و کار غیرفعال است.


**********************************************

فرمانده یگان حفاظت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از انجام بیش از 100 بازدید نظارتی از اماکن تاریخی استان توسط عوامل یگان حفاظت در ایام نوروز خبر داد.


 سرهنگ عبدالحسین محمدی گفت: «به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موزه یاسوج، اماکن تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای یگان حفاظت به‌صورت مستمر در حال گشت زنی در تمام مکان‌های تاریخی استان بودند.»

او ادامه داد: «در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان، کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به شکل مستمر از آثار و بناهای تاریخی بازدید و با متخلفان برابر مقررات برخورد کردند.»

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: «به‌محض دریافت هرگونه گزارش در بخش‌های مرتبط با آثار تاریخی، یگان حفاظت استان در محل حاضرشده و موضوع را بررسی کرده است.»


**********************************************

سید هاشم موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:مدیریت و تعامل در دریافت اقساط زمین صنعتی، همراهی با این واحدها در مواجهه با بحران کرونا به صورت خاص در حوزه اختیارات شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله حمایت های ویژه پیش بینی شده است.

وی به بیان کرد: به صورت عام نیز مدیریت در پرداخت تسهیلات بانکی و نام نویسی برای پرداخت بیمه بیکاری از برنامه های کلان برای حمایت از تولیدکنندگان خسارت دیده از بحران کرونا در استان است.

موسوی تصریح کرد:پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونا در کشور و ستاد استانی ، ستاد مقابله با بحران کرونا در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان در سال ۹۹ تشکیل و چند جلسه با طرح مسائل و مشکلات برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر مطابق مصوبات استانی ستاد مقابله کرونا واحدهای صنعتی تولید کننده مواد غذایی و بهداشتی استان در حال فعالیت هستند.

موسوی عنوان کرد: شناسایی واحدهای پر خطر و ضدعفونی شهرک های صنعتی پرتردد از اقدامات دیگر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرک های صنعتی استان است.

وی ابراز داشت: شهرک های صنعتی ، شهرک صنعتی یاسوج ۱ و یاسوج ۲ و یاسوج ۳ و چهاربیشه از جمله شهرک هایی هستند که در چند مرحله ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

موسوی افزود : اطلاع رسانی و مشاوره و برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی با هدف تحقق مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در شهرک های صنعتی استان  برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

مساحت زمین های شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۵۴۱ هکتار بوده که از این میزان ۷۷۸ هکتار صنعتی و مابقی نیز  زیرساخت ها شامل محوطه سازی، جدول گذاری و فضای سبز است.
**********************************************
«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده، اظهار داشت: نیمی از این مبلغ را موسسه و کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه (سلام الله علیها) قم و مابقی نیز توسط کانون های فرهنگی هنری از بانیان خیر محلی دریافت شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: طرح «نذر قربانی» طربق روال سال های گذشته همزمان با نیمه شعبان، به نیت سلامتی امام زمان (عج) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می ‌شود.


دولت آبادی ادامه داد: طرح نذر قربانی با نیت سلامتی امام زمان (عج) در حال اجرا است که پس از خرید گوسفند و قربانی کردن، گوشت آن نیز بین مستمندان توزیع شد.

«اسلام دادآفرین» نیز که مدیر یکی از کانون های مشارکت کننده در این امر خیر است، گفت: هر سال مردم و دوستداران اهل بیت (ع) سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن می‌ گرفتند، ولی امسال به علت شیوع بیماری کرونا جشن متفاوتی را برگزار و خیرین به جای جشن گرفتن در مساجد و مراکز مذهبی، جشن را به سر سفره نیازمندان بردند.


مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی روستای صالحان بویراحمد اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده با همکاری خیرین، هیئت امنای مسجد امام رضا (ع) صالحان و کانون فرهنگی هنری مسجد یک راس دام خریداری شد.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیون تومان توسط کانون و موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) استان قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» به این امر خداپسندانه اختصاص یافت، اضافه کرد: مابقی این مبلغ توسط خیرین جمع آوری شد.

دادآفرین گفت: به مناسبت نیمه شعبان، ۳۰ بسته گوشت «نذر قربانی» توسط کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی روستای صالحان بین نیازمندان این روستا توزیع شد.
**********************************************
سهراب صیدی ظهر امروز در نشست شورای سلامت با هدف اجرای گام دوم مقابله با ویروس کرونا و اجرایی شدن فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در شهرستان گچساران اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 390 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرجع در تهران و شیراز  ارجاع داده شده است.

23 فروردین 1399, 12:44



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:پلمب ۴۴ واحد صنفی متخلف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا 
  • سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با همه توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند
  • تصمیمات ستاد استانی کرونا ویروس در خصوص شهرستان چرام
  • تلاش سردار خستگی ناپذیر در راه شکست ویروس کرونا
  • تداوم همراهی مردم به سیر نزولی ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟