مشروح اخبار


» عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مهار کووید 19



متاسفانه در روزهای اخیر که مدافعان سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد مجاهدانه در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند،برخی اظهارنظرهای نسنجیده نه تنها زحمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برد بلکه آرامش روانی مردم را هم بیش از پیش بر هم می‌زند.

به گزارش راک نیوز"متاسفانه در روزهای اخیر که مدافعان سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد مجاهدانه در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند،برخی اظهارنظرهای نسنجیده نه تنها زحمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برد بلکه آرامش روانی مردم را هم بیش از پیش بر هم می‌زند.

در شرایط فعلی هیچ موضوعی مهمتر از سلامت مردم نیست و همکاران ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بدون هیچ قصور و سهل‌انگاری به وظایف خود عمل می‌کنند که مصداق این ادعا رتبه این استان در مبارزه با ویروس کویید19 و قدردانی‌های مقامات استانی و کشوری از مجموعه این دانشگاه است.

لذا نباید حتی به بهانه برخی ایرادات که که در جریان یک پروسه آن هم در حوزه سلامت امری اجتناب‌ناپذیر است، در این روزهای حساس در عزم و اراده مبارزان خط مقدم مبارزه به این بیماری منحوس، خللی ایجاد کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع عملیات کنترل و مدیریت بیماری اخیر، مجاهدانه در میدان عملیات بود و عملکرد خوبی هم داشته است و در ادامه این مسیر دشوار نیز با همکاری آحاد مردم، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سربلند بیرون خواهد آمد.

روند بیماریابی، افزایش قابل ملاحظه تعداد نمونه‌گیری‌ها در روز، توزیع و تزریق به موقع و به اندازه الکل، ژل و ماسک، روند درمان و قرنطینه، اهدای موادضدعفونی و.....به روستاهای بی بضاعت و اقدامات غربالگیری بخشی از کارهایی است که در این ایام به خوبی انجام شده که اگر نمی‌شد اکنون شاهد وضعیت به مراتب بدتری بودیم.

در خصوص تاخیر به وجود آمده در پاسخ آزمایشات نیز به صراحت و به شفافیت از سوی ریاست محترم دانشگاه اعلام شد که علی‌رغم پرداخت بدهی دانشگاه، اما به علت وضعیت قرمز بیماری در استان فارس، پاسخ نمونه‌های استان ما با تاخیر ارسال شد.

در پی این اقدام و افزایش نمونه‌های شهرستان باشت و احتمال ناقل بودن این بیماران، بلافاصله ضمن عذرخواهی ریاست محترم دانشگاه از مردم، تیمی متشکل از معاونین این دانشگاه وارد شهرستان شده و نمونه‌های زیادی از خانواده و بستگان این افراد گرفته شد.

به مردم شریف این استان و همه دلسوزان و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی اطمینان می‌دهیم که با اقتدار و پای کار بودن همه عوامل سلامت به زودی بر این بیماری غلبه خواهیم کرد و جای نگرانی خاصی نیست.

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که در چنین شرایطی دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند تمام‌کننده باشد بلکه لازم است همه دستگاه‌ها و نهادها  در کنار هم و همکاهنگ با هم با فرماندهی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند بنابراین انتظار می‌رود در همه شهرستان‌ها، مسئولان امر گوش به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، به ویژه  در بحث کنترل مبادی ورودی پای کار باشند.

از سوی دیگر مسئولان امر نسبت به ممانعت از برگزاری مراسمات و تجمعات به ویژه عزاداری‌ها و خاکسپاری‌ها اقدام کنند.

در پایان با قدردانی از همه افراد و مسئولانی که در کنار دانشگاه علوم پزشکی در این مبارزه جدی هستند به ویژه استاندار محترم، مجمع نمایندگان استان و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها، از مردم انتظار داریم که همچنان در خانه بمانند و به فرزندان خود در حوزه بداشت و درمان اعتماد کنند و مطمئن باشند که حفظ سلامت آنها دغدغه اصلی ما بوده و هست.



تاریخ انتشار : 26 فروردین 1399, 06:27



» اخبار مرتبط:

  • واکنش سرپرست معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به صحبت های شهردار باشت
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا مبتلا به ویروس کرونا شد
  • با رایزنی تاجگردون و جهت مقابله با بیماری کرونا ؛کمک70میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی
  • ابتلای یکی از کادر مانی برازجان به ویروس کرونا
  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟