مشروح اخبار


» آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در کهگیلویه وبویراحمد



سرپرست اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گفت: با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای خرید برخی از کالا‌ها و خدمات و پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان آغاز می‌شود.

کریم روزبهان عنوان کرد: این طرح از۱۷ شهریور تا ۱۵ مهر ادامه داشته و بازرسان این اداره‌کل در بازرسی‌ها با تخلفاتی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور خرید و همچنین فروش برای مشتریان، تبلیغ خلاف واقع و حراج غیر قانونی برخورد می‌کنند.

سرپرست اداره کل صنعت ،معدن وتجارت استان تصریح کرد: همه صنوف و مراکز عرضه این کالا‌ها موظفند با نصب برچسب بر روی کلیه کالا‌ها و درج نرخ نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحد‌های صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ‌های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت نمایند.
وی افزود: همشهریان از خرید و فروش هر گونه کالا و نوشت افزار خارجی قاچاق، تقلبی و یا داشتن تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی خودداری کنند.
روزبهان اظهار کرد: بازرسان واحد بازرسی ونظارت این اداره در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار ضمن پایش عرضه اقلام ضروری با هرگونه تخلفات صنفی برخورد و ضمن تشکیل پرونده متخلفین،آنها را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند نمود.
سرپرست اداره صمت استان با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات صنفی، یادآور شد: شهروندان هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحد‌های صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ گزارش تا به شکایت آنها رسیدگی شود.



تاریخ انتشار : 17 شهریور 1401, 13:46



» اخبار مرتبط:

  • آغاز طرح مقدماتی بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در کهگیلویه وبویراحمد 
  • تعداد۵۲۸ فقره بازرسی از واحد های صنفی استان طی ۳ روز تعطیلی
  • سرپرست سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خبر داد:بازرسی از نمایشگاه پاییزه در قالب گشت هایی نا محسوس
  • در جلسه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو عنوان شد: نظارت برعرضه ۵۳ قلم لوازم یدکی خودرو
  • رئیس امور صنفی گچساران:یکهزار و 100واحد صنفی در طرح نوروزی بازرسی شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟