مشروح اخبار


» خلع سلاح متخلفین دنا یکی پس از دیگری در ایام تعطیل



مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : از متخلفین 3 قبضه سلاح لاشه 4 قطعه کبک و 2 قطعه کبوتر کشف و ضبط شد .

به گزارش راک نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از دستگیری 2 گروه متخلف شکا در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا خبر داد .

اسلام جاودان خرد گفت : پایش مناطق تحت حفاظت و مدیریت محیط زیست استان بصورت مستمر ، شب و روز  ادامه خواهد داشت و محیط بانان 24 ساعته از طبیعت مراقبت و حراست می کنند .
وی افزود : یگان حفاظت پارک ملی دنا در راستای اقدامات نظارتی و کنترلی خود ، دیروز درحالی 2 گروه متخلف شکار را دستگیر می کنند که  6 قطعه پرنده کبک و کبوتر شکار کرده بودند .
وی گفت : محیط بانان از متخلفین  2 قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز ، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز  به همراه لاشه  4 قطعه کبک و 2 قطعه کبوتر کشف و ضبط نمودند .
جاودان خرد با اشاره به ماده 10 قانون شکار و صید گفت : مطابق با بند (د) ماده 10 این قانون اسلحه متخلفین تا صدور رای نهایی بصورت امانی در انبار اداره کل یا دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دنا  بصورت امانی نگهداری می شوند ، ضمن آنکه قانونگذار برای هر قطعه کبک نر شکار شده 300 هزار تومان و ماده آن 900 هزار تومان و برای هر قطعه کبوتر 100 هزار تومان  تعیین نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم است .
وی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی محیط بانان در حراست از طبیعت گفت : به متخلفین زیست محیطی این هشدار را می دهم که مناطق تحت مدیریت محیط زیست بصورت شبانه روزی حراست و حفاظت می شوند  درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی بدون اغماض برخورد خواهد شد .   
 



تاریخ انتشار : 27 آبان 1402, 03:18



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران: شکارچیان متخلف در گچساران دستگیر شدند.
  • کشف لاشه یک راس کل وحشی و 2قبضه اسلحه از منزلی در شهرستان دنا
  • مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:دستگیری 6 شکارچی متخلف و کشف 4 قبضه سلاح شکاری/تصاویر
  • دستگیری متخلفین شکار با لاشه 8 قطعه کبک در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مجازات متخلفین زیست محیطی در چرام توسط مردم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟