مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه وبویراحمد: راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی بکار گرفته شود



استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اعتماد بانک‌ها به بخش خصوص، راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی و همت و اراده به پرداخت تسهیلات باید در سیستم بانکی تقویت شود.


به گزارش راک نیوز،یدالله رحمانی شنبه شب در نشست شورای بانک‌های استان بعد از اینکه در جریان مشکلات و موانع شبکه بانکی استان قرار گرفت، گفت: بخش خصوصی باید اعتماد خود را نسبت به سیستم بانکی تقویت و جلب کند.

استاندار با بیان اینکه راهکارهایی برای بهبود نسبت مصارف به منابع بانکی در استان باید دنبال شود، تاکید کرد: زحمات شبکه بانکی قابل تقدیر است و اما محدودیت‌های شبکه بانکی قابل قبول نخواهد بود.

استاندار خواهان وضعیت دقیق پرداخت‌ها شد و در این زمینه با بیان اینکه با وضعیت کنونی که شبکه بانکی استان دارد نمی‌توان انتظار توسعه داشت، افزود: برای برون‌رفت سیستم بانکی از این شرایط قطعا باید به دنبال راهکار عملیاتی باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه منابع بانکی باید در همان خط صرف شود، تاکید کرد: نقش سیستم بانکی در تولید و اشتغال پایدار اجتناب ناپذیر است، با اینکه تولیدات ما بانک‌محور است در این زمینه با انبوهی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها مواجه‌ هستیم.

استاندار یادآور شد: طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی مشکلات بانک‌های خصوصی و دولتی را انعکاس خواهیم داد.

رحمانی تصریح کرد: اگر بخواهیم شاخص‌ها را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهیم با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم و باید به پشتوانه بانک‌ها برای کوتاه مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتمان را رفع و کارهایمان را به پیش ببریم.

استاندار عنوان کرد: علاوه بر مکاتبات با بانک مرکزی، برای هر بانک راهکاری ارائه می‌دهیم تا گره کار باز شود و به نتایج لازم دست پیدا کنیم.

رحمانی تاکید کرد که باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و آوردن منابع واحدهای بزرگ به استان باشیم تا پایه‌های بخش تولید را تقویت و ارتقاء دهیم.

استاندار خاطرنشان کرد در کوتاه مدت به دنبال ابلاغ منابع ۱۴۰۲ هستیم و در بلند مدت مسیرهای پیش‌روی سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم و اگر کاری انجام ندهیم نمی‌توانیم در جهت رشد تولید گام برداریم.

رحمانی آینده سیستم بانکی را در گروی رونق بخش تولید دانست و گفت از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته منابع بانکی کمتر از ۲ هزار میلیارد آن در بخش تولید هزینه شد.

استاندار عنوان کرد: با وجود همه مشکلاتی که پیش روی شبکه بانکی استان وجود دارد، نباید ناامید شویم و باید به دنبال رفع آنها باشیم.



تاریخ انتشار : امروز, 12:52



» اخبار مرتبط:

  • سیستم بانکی در کهگیلویه و بویراحمد کنار تولید یا علیه تولید؟
  • در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:پرداخت تسهیلات ازدواج و مشاغل خانگی در اولویت باشد
  • استانداری کهگیلویه وبویراحمد: خواهان تامین و تقویت منابع بانکی استان هستیم
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد:دولت ایجاد اشتغال، افزایش ازدواج، فرزندآوری و طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت دنبال می کند
  • بانک مرکزی گزارش داد: صندوق خالی بانکها در سال پایانی دولت احمدی نژاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود