مشروح اخبار


» رحیمی خبرداد:برقراری مجدد پروازگچساران-تهران وبالعکس



فرماندار گچساران ضمن اشاره به مشکلات گذشته پرواز از فرودگاه این شهرستان به تهران، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته در خصوص پرواز از گچساران به تهران از طریق فرودگاه این شهرستان وجود داشت این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی افزود: به همت غلامرضا تاج‌گردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از


فرماندار گچساران ضمن اشاره به مشکلات گذشته پرواز از فرودگاه این شهرستان به تهران، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته در خصوص پرواز از گچساران به تهران از طریق فرودگاه این شهرستان وجود داشت این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی افزود: به همت غلامرضا تاج‌گردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از 22 آبان پرواز گچساران به تهران و بالعکس انجام می‌شود.

عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: این پرواز از طریق فرودگاه گچساران هر هفته روزهای پنج‌شنبه از مقصد گچساران به تهران و بالعکس صورت می‌گیرد.

رحیمی بیان کرد: این هواپیمای مسافربری «BAE» نام داشته و ساخت کشور انگلستان است

رحیمی در پایان عنوان کرد: این پرواز به مدت یکماه هر هفته یک پرواز در روزهای پنج‌شنبه دارد و بعد از آن طی ماه دوم هفته‌ای دو پرواز از گچساران به تهران و بالعکس صورت می‌گیرد

به گزارش راک نیوز ؛هواپیمای بی‌ای‌ئی ۱۴۶ (به انگلیسی: BAe 146) یک هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور بریتانیا است. نخستین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف شد.

 

این هواپیما دارای چهار موتور توربوفن است که در زیر بالهای آن قرار گرفته‌اند. این هواپیما به علت بال بالا بودن، قابلیت عملیات در فرودگاه‌های باند کوتاه را دارا می باشد اما به همین دلیل از راحتی کمتری برخوردار است و در هنگام لندینگ تکانهای جانبی بیشتر دارد.

 

این هواپیما به ده‌ها کشور دنیا فروخته شده و در ایران، در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی قشم (4 فروند) و ماهان (17 فروند) مورد استفاده قرار می گیرد.در حال حاضر یکی از مهم ترین انتقادها به هواپیماهایی از این نوع که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، کم بودن فضای نشستن مسافران است. به طوریکه صندلی ها بسیار کوچک و فاصله دو ردیف صندلی به قدری کم است که افرادی با قد بیشتر از 175 سانتیمتر نمی توانند به راحتی روی صندلی بنشینند.



تاریخ انتشار : 14 آبان 1393, 07:23



» اخبار مرتبط:

  • فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایرلاین«آسمان»
  • اظهارات تاجگردون در مورد تغییر مدیرعامل نفت گچساران
  • افزایش پرواز دبی – شیراز وبالعکس
  • پرواز فوکر 100 در فرودگاه گچساران غرورانگیز است
  • ایزوگام نبودن سقف هواپیمای ایران ایر وچکه کردن آب! +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود