مشروح اخبار


» دیدنی های وان در تور وان



برای شرکت در تورهای دریاچه وان ترکیه ، داشتن اطلاعاتی از این شهر زیبای ترکیه حتما مفید خواهد بود .

راک نیوز- شهر وان در ‏شرق ترکیه درساحل شرقی دریاچه وان و نیز در ضلع شرقی قلعه تاریخی وان ومرکز استان وان می‌باشد . شهر وان ترکیه ‏یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است با جمعیتی نزدیک به400 هزار نفر . مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی ‏سخن می گویند . طبق گزارش های اداره کل گردشگری استان وان ترکیه ، اکثریت قریب به اتفاق گردشگران این استان و ‏شهر را گردشگران فرهنگی تجار تشکیل می دهند. تامین کنندگان عمده گردشگران خارجی شهر وان ترکیه را به ترتیب ‏کشور های آلمان، کره جنوبی و ایران تشکیل می دهند .در ادامه مطلب با سفرباتو همراه باشید تا شما را با دیدنی های شهر وان آشنا کنیم.

کلیسای صلیب مقدس آختامار

همان طور که اشاره شد، کلیسای صلیب مقدس یا کلیسای آختامار یکی از جاهای دیدنی برای بازدید کنندگان تور وان ترکیه است که در جزیره آختامار این منطقه واقع شده است و قدمت آن به سال ۹۱۵میلادی می‌رسد. معماری این کلیسا قابل توجه است، اما آثاری که بر روی دیواره‌های خارجی این کلیسا قرار دارند، بیشتر جلب توجه می‌کنند؛ آثاری که از نشان‌دهنده صحنه‌هایی از کتاب مقدس برداشته شده‌اند. این کلیسا علاوه بر نشان دادن اهمیت دین در جزیره، اهمیت و عمق فرهنگ و هنر را نیز نشان می‌دهد.

قلعه هشاپ

قلعه هشاپ (Hoşap kalesi) که در ساحل رودخانه هشاپ واقع شده است، یکی از قلعه‌های پر زرق و برق قرون وسطی و یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه است. طبق افسانه‌های محلی مقامات هشاپ دست‌های معمار کردی این قلعه، یعنی Mahmudi Suleyman را قطع کردند تا نتواند قلعه دیگری شبیه به قلعه هشاپ را درست کند که توانایی رقابت با این اثر را داشته باشد. این قلعه که در سال ۱۶۴۳ساخته شده است، به قلعه‌های خارجی و داخلی تقسیم می‌شود.

Çavuştepe

پادشاهی باستانی اورارتو به خاطر قلعه‌های بزرگ خود شناخته شده و معروف است و یکی از این قلعه‌ها «چاوش‌تپه – Çavuştepe» است که در شهر وان ساخته شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری برای بازدید کنندگان تور ارزان وان به حساب می‌آید. این قلعه که دقیقا به شکل سایر قلعه‌های سبک اورارتو طراحی شده، با تکه‌های سنگی ساخته شده و به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیمی می‌شود. در قلعه بالایی معبدی وجود دارد که به افتخار خدای هالدی ساخته شده و در طبقه پایین نیز مکان‌هایی برای ذخیره‌سازی نوشیدنی‌ها و غذاها و غلات وجود دارد.

قلعه وان

بر بالای کوه هایی که در سمت شرق ساحل دریاچه وان قرار دارد، بنایی وجود دارد که قلعه وان نام دارد. این بنا هم اکنون به صورت خرابه هایی باقی مانده که از جذابیت های آن، می توان وجود ستون های بزرگ و دیدنی اشاره کرد. قدیمت این بنا به میزان ۹۰سال پیش از میلاد مسیح است.

 

دریاچه وان

دریاچه وان در سمت و جهت غربی شهر وان قرار دارد، کوه معروف دریاچه وان سبحان نام دارد که حدود ۴۰۵۸متر است. جنوب دریاچه کوه اختیار شهاب قرار دارد. این دریاچه یک دریاچه نمکی است که حاصل فعالیت آتشفشانی بوده است. جویبارهای این دریاچه بسیار زیبا هستند. عمیق ترین جای این دریاچه ۴۵۰متر است، اما به طور متوسط عمق ۱۷۱متری دارد. این دریاچه دارای ۱۲۰کیلومتر طول و ۸۰کیلومتر عرض دارد. مساحت آن ۳۷۵۵متر مربع است.

کلیسای آختامار ‏

 

آختامار یک نام ارمنی است که به یک جزیره در دریای وان نهاده اند. کلیسای آختامار هم در فاصله ۴۱کیلومتری غرب خود شهر وان و در این جزیره واقع است. این کلیسا در بین سال های ۹۱۵تا ۹۲۱میلادی ساخته شده است

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه یکی از جاذبه های گردشگری در شهر وان است که حدود ۸۸کیلومتر از خود شهر وان فاصله دارد. این جا محل تجمع مردم در ۴فصل سال است.

  موزه وان | Van Museum

در شهرهای تاریخی بازدید از موزه ها می تواند اتفاقی هیجان انگیز باشد. موزه شهر وان مملوء از آثار دوره های مختلف تاریخی ست و از هیجان انگزترین جاذبه های وان به شمار می رود. موزه وان به بخش های مختلفی تقسیم می شود؛ در حیات داخلی ستون ها و آثاری با خط میخی به چشم می خورد. در داخل حیاط سنگ قبرهایی از تمدن اورارتو می بینید که بر روی آن ها کتیبه هایی قدیمی هست. یکی ازمهترین بخش های موزه که مسافران تور لحظه آخری وان می توانند از آن دیدن کنند، بخش نسل کشی است که در آن آثاری را درباره کشت و کشتارهای خونین این منطقه می بینید. سکه های قدیمی، کوزه ها، کتیبه ها و آثار برنزی از دیگر آثار جالب این موزه هستند.

خانه گربه های وان

حتی گربه های این منطقه هم به جاذبه های وان تبدیل شده اند چون وان گربه هایی یمنحصربفرد دارد: گربه هایی سفید با دو چشم به رنگ های مختلف که در اطراف دریاچه زندگی می کنند و از شنا کردن در آب ها لذت می ببرند. سال ها پیش نسل این گربه ها در معرض نابودی قرار گرفت برای همین برای نگهداری از آن ها مرکزی تاسیس شد که امروز جاذبه گردشگری شده است.

 

 



تاریخ انتشار : 11 اسفند 1397, 21:27



» اخبار مرتبط:

  • سفری به شهر سبز وتاریخی کازرون
  • دیدنی های قشم ؛ بزرگ ترین جزیره ایران
  • شهرستان رستم شهر تاریخی فارس+ تصاویر
  • تخریب قلعه پوسکان کازرون کذب است
  • بارگاه امامزاده سیدمحمود(ع) درکهگیلویه بیشترین گردشگر را در ایام نوروز جذب کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟