مشروح اخبار


» نگرانی مردم روستای شوتاور چاروسا از تعطیلی دبیرستان روستا/مسئولین آموزش و پرورش چاروسا:نرسیدن نرم دانش آموزی سبب تعطیلی دبیرستان است




به گزارش راک نیوز، مهرماه آغاز بازگشایی مدارس و برای بعضی خوشحالی به همراه دارد و برخی هاا نگرانی امابعضی هستند که برای همان درس خواندن زحمات های زیادی متحمل می شوند.
روستای شوتاور چاروسا استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از روستاهای بزرگ استان و شهرستان است که به عنوان یکی از روستاهای بزرگ در استان شناخته شده است.
در سال های گذشته مدرسه تحت عنوان دبیرستان در این روستا راه اندازی کردند اما بعد از چند سال فعالیت، امسال این دبیرستان راکد و تعطیل ماند.
در چند روز گذشته که از آغاز بازگشایی مدارس می گذرد دانش آموزان این دبیرستان برای خانواده ها بلاتکلیف، اما برای آموزش و پرورش تکلیف آنها مشخص است اما آنها درس نخواندن را بر درس خواندن ترجیح می دهند.
نریمان از مردم این روستا در گفتگو با خبرنگار  راک نیوز عنوان کرد: در سال های گذشته دبیرستانی را برای درس خواندن دانش آموزانمان آماده کردیم و در چند سال گذشته فعال بود اما متاسفانه امسال راکد شد و آموزش و پرورش چاروسا بر درس خواندن دانش آموزان در خوابگاه شبانه روزی قلعه رئیسی تاکید دارند.
وی با بیان اینکه روستای شوتاور یکی از روستاهای بزرگ منطقه است و چرا دبیرستان آن تعطیل شود خاطرنشان کرد: خوابگاه شبانه روزی امسال در قلعه رئیسی راه اندازی شد و اطمینان می دهیم که تنها علت این تعطیلی این است که خوابگاه شبانه روزی فعال گردد.
نورایی شورای روستای شوتاور هم در این خصوص بیان کرد: روستاهای در سطح دیگر مناطق است که جمعیت آنها بسیار پایین تر است اما دبیرستان آنها فعال است اما علت اینکه دبیرستان این روستا را تعطیل نمودند و تاکید آنها بر درس خواندن در شهر قلعه رئیسی است را نمی دانیم.
استاد از بزرگان روستا هم در این خصوص با بیان اینکه فعلا مدرسه تعطیل است تا وضعیت آن مشخص شود و اگر به این وضعیت پیش رود نمی گذاریم دانش آموزان به مدرسه روند و مدرسه را تعطیل می کنیم.
یکی دیگر از اولیاء دانش آموزان این مدرسه هم تصریح کرد: اگر دبیرستان در این روستا راه اندازی نشود دانش آموزان بقیه مقاطع را تعطیل می کنیم چون مجبور هستیم و امیدواریم هر چه سریع تر این مشکل برطرف شود.
ستار آرمند معاون مالی و برنامه ریزی آموزش و پرورش چاروسا هم با حضور در جلوی دبیرستان و در جمع مردم روستای شوتاور با بیان اینکه در حوزه آموزشی برای استمرار کلاس های درس نرم آموزشی مشخص کردند بیان کرد: در کل کشور در مقطع دبیرستان به خصوص متوسطه دوم کلاس مختلط برگزار نمی شود یعنی اینکه دختر و پسر در یک درس به تحصیل نمی پردازند که در گذشته می شد چنین اتفاقی رخ می داد و میشد کلاس درس را برگزار کرد اما امسال کلاس مختلط را منع کردند.

وی افزود: شرایط ادامه متوسطه دوم دبیرستان را با نرم 40نفر دانش آموز است که دبیرستان روستای شوتاور در مقطه دهم دبیرستان سه نفر دانش آموز دارد مقطع یازدهم هم سه نفر و مقطع دوازدهم نه دانش آموز دارد و ما برگزاری کلاس زیر 5دانش آموز را اجازه نداریم برگزار کنیم که این طبق ضوابط آموزش و پرورش است و باید کلاس های درس باید تا 5نفر باشد.
آرمند بیان کرد: اگر دانش آموزان روستا در هر مقطع به 5نفر هم می رسیذ می توانستیم کمک کنیم تا دبیرستان راه اندازی شود که متاسفانه تعداد به نرم دانش آموزی نمی رسد که تنها قول می دهیم در سال آینده تمام تلاش بکار ببندیم تا دبیرستان راه اندازی شود.
آرمند در پایان راه اندازی خوابگاه شبانه روزی دخترانه در قلعه رئیسی را از خدمات قابل تقدیر دانست و گفت: خانواده ها باید اعتماد و کمک کنند تا خوابگاه شبانه روزی را برای دختران خود در قلعه رئیسی را کمک و جهت تحصیل دانش آموزان خود را ارسال کنند.

 

 

 امیدواریم با توجه به اینکه روستای شوتاور از روستاهای بزرگ چاروسا است مدیرکل آموزش و پرورش استان دبیرستان روستا را راه اندازی کند.



تاریخ انتشار : 3 مهر 1398, 11:14



» اخبار مرتبط:

  • با حضور هاشمی نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی کلنگ ساخت خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه در قلعه رئیسی به زمین زده شد
  • مرگ مشکوک دختر دبیرسانی در شهرستان جهرم ؛ درمحل حادثه اسلحه جنگی پیداشد
  • ثبت دبیرستان ولایت گچساران به عنوان مدرسه " ماندگار"
  • دبیرستان استعدادهای درخشان در کهگیلویه راه‌اندازی می‌شود
  • تمام دبیرستان های شهرستان کهگیلویه تک جنسیتی هستند
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟