مشروح اخبار


» حبیب الله مفاخری هنرمند عرصه موسیقی دار فانی را وداع گفت



حبیب الله مله ای حدود 50 سال در حوزه موسیقی فولکلور هنرنمایی کرد و با تولید آثار مختص به منطقه به فرهنگ و هنر این دیار خدمت شایانی کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر راک نیوز  وبه نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان, حبیب الله مفاخری مشهور به حبیب مله ای هنرمند عرصه موسیقی فولکلور شهرستان واستان, خواننده نواها و ترانه های فولکلور امروز دار فانی را وداع گفت.

 

مرحوم حبیب الله مفاخری ساکن روستای قلعه شهرستان قروه بود در آخرین دیداری که کارشناسان و روسای ادارات هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و شهرستان قروه به همراه هیات اعزامی صندوق اعتباری هنری کشور با ایشان داشت آبان ماه پارسال بود که به نحوه شایسته ای از وی وخانواده ایشان تجلیل بعمل آمد.

 

حبیب الله مله ای حدود 50 سال در حوزه موسیقی فولکلور هنرنمایی کرد و با تولید آثار مختص به منطقه به فرهنگ و هنر این دیار خدمت شایانی کرده است.

 

این هنرمند دارای ده ها اثر در عرصه موسیقی فولکلور، نواهای محلی است و آثاری زیبا و ماندگار برای آیندگان و علاقه مندان و مردم منطقه ضبط و ثبت کرده که بیشترین زحمات ثبت و ضبط آثارش به وسیله خود مردم و به صورت بسیار ساده و نشست های هنری محفلی بوده است.

 

حبیب الله مفاخری هنرمند عرصه موسیقی دار فانی را وداع گفت

 

این هنرمند در سال 1315 در روستای "مله" که از روستاهای توابع شهرستان دهگلان است به دنیا آمده و حدود 15 آلبوم در حوزه موسیقی فوکلور منطقه ضبط کرده و بیش از 100 نوای این منطقه از آثار تولیدی وی هستند.

 

اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در اطلاعیه ای ضایعه درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه فرهنگ و هنر کردستان و شهرستان های دهگلان و قروه همچنین خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل مسالت داشته است.



تاریخ انتشار : 7 خرداد 1399, 16:44



» اخبار مرتبط:

  • صدا و سیما هم درگذشت پاشایی را تسلیت گفت!
  • سورنا نواز معروف کهگیلویه وبویراحمد درگذشت +پیام تسلیت معاون مطبوعاتی ارشاد استان
  • بی مهری مسئولان ممسنی در بدرقه هنرمند فقید قوم لر/پایان بی مهری ها با احمد احمدی!
  • دیار بلادشاپور میزبان کنسرت بزرگ موسیقی /زمان و مکان
  • نواهای هنرمندان بی‌پناه موسیقی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟