مشروح اخبار


» با هدف کاهش تصادفات جاده ایی؛ آغاز رفع ۱۵ نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد



بگفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، ترمیم برخی از این نقاط حادثه خیز در حال اتمام است.

به گزارش راک نیوز،عابد محمدی  گفت: دو نقطه حادثه خیز و پر هزینه در جاده یاسوج به بابا میدان حدفاصل تونل گل زردی به سرگچینه به طول ۶ کیلومتر و منطقه لار در جاده باشت به چرام بوده که این طرح‌ها در حال انجام و فعال است.

وی با اشاره به اینکه تعریض جاده‌های ارتباطی استان به صورت مقطعه‌ای انجام و مشکلاتی را ایجاد کرده است افزود: پل مختار، تل گاه و تنگ سریز از جمله این نقاط است که زمان بر بوده و موجب تصادفات زیاد در این جاده‌ها می‌شود.
عابدی با بیان اینکه پل تنگ سریز در کمیسیون ایمنی جاده‌های استان مصوب و اداره راه و شهرسازی مناقصه آن را انجام داده است اضافه کرد: تعریض جاده کمربندی یاسوج به اصفهان نیز توسط راه و شهرسازی استان در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به تصادفات متعدد در جاده کمربندی یاسوج به اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای برای جلوگیری از تصادفات اقدام به خط کشی، نصب علائم در تقاطع پل زردک به منطقه چیتاب و نقاره خانه کرده است.
وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر یاسوج در حال ساماندهی هستند، گفت: بحث جدول گذاری، ساخت بلوار و پل انجام شده و ظرف یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.
محمدی به پیچ تنگ کناره اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در گذشته انجام و مسیر رفت و برگشت آن مجزا شد، اما برای رفع کامل نقاط پر خطر این مسیر پیش بینی اعتبار انجام و به زودی به مناقصه خواهد رفت.
وی از نصب جدا کننده‌های بتنی در این مسیر خبر داد و افزود: تصادفات به حداقل خود رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تقاطع کریک به اصفهان را از دیگر نقاط حادثه خیز نام برد و یادآور شد: جدا کننده‌های بتنی و پایه‌های روشنایی نصب شده که با این اقدامات تصادفات به حداقل خواهد رسید.
وی به جاده ارتباطی سپیدار به سادات اشاره کرد و گفت: بخشی از پیچ آب حیات توسط اداره شهرسازی رفع و شیار‌های لرزاننده و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شد که بعد از اجرای این طرح تصادفی نداشتیم.
محمدی محدوده بخش سپیدار به جلیل را از دیگر نقاط حادثه خیز نام برد و افزود: برای این نقطه به طول ۴ کیلومتر ، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و به زودی برای شروع به مناقصه می‌رود.
وی منطقه سید محمد و سید عیسی (ع) در دیلگان را از دیگر نقاط حادثه خیز استان نام برد و بیان کرد: این نقاط نیز در دست بررسی و کار مطالعاتی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محدوده روستای سمغان در جاده ارتباطی دهدشت به چرام را از دیگر نقاط حادثه خیز عنوان کرد و ادامه داد: نصب جدا کننده ، علائم هشدار دهنده و روشنایی انجام شده است.
وی پیچ‌های شلال دان را از دیگر نقاط مهم حادثه خیز نام برد و گفت: اقدامات مقطعی انجام شده و شرکت توسعه و ساخت راه‌ها در حال دو طرفه کردن راه‌ها است.
محمدی در پایان اضافه کرد: از ابتدای پل بریم تا خیرآباد گچساران این جاده ارتباطی به زودی دو بانده خواهد شد و مشکلات تصادفات به حداقل می‌رسد.



تاریخ انتشار : 26 آبان 1401, 12:36



» اخبار مرتبط:

  • ۲۳۵ نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد رفع شد
  • جاده چرام به باشت تا ۲۰ اسفند مسدود می باشد
  • حذف ۱۱۰ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه وبویراحمد
  • رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهمئی خبر داد: با پیگیری های موحد مسیر ارتباطی لیکک به بهبهان ایمن سازی می شود
  • بهسازی ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیر کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟