مشروح اخبار


» *شمارش معکوس تا خوان هفتمِ موحد*



اینکه در زمان فعلی، کارگزاران و سیاستمداران و سیاسی نویسان تا چه اندازه مجلس را در رأس امور بدانند، اما باید یقین بداریم که موتور محرکه ی کشور و نبض حرکتی دولتها، مجلس شورای اسلامی میباشد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


*شمارش معکوس تا خوان هفتمِ موحد*

اینکه در زمان فعلی، کارگزاران و سیاستمداران و سیاسی نویسان تا چه اندازه مجلس را در رأس امور بدانند، اما باید یقین بداریم که موتور محرکه ی کشور و نبض حرکتی دولتها، مجلس شورای اسلامی میباشد.
مردم باید در سرنوشت خویش شریک باشند و برای نیل به این مهم، دست به انتخاب آزادانه بزنند.
پر واضح است که شمایلِ مشارکت مردم استان ما در طول سالیان متمادی در انتخابات؛ علی الخصوص انتخابات مجلس، معیارها و روشهای متعددی داشته است اما در چند سال اخیر و تا اکنون، نُرم و کلاسِ بالندگی سیاسی این مردم فهیم؛ به حد اعلای خود رسیده؛:به گونه ای که دیگر شعارهای اغوا کننده و یا احساس برانگیز، در قاموسِ سیاسی این مردم؛ محلی از اعراب ندارد.
گذشت آن دوران که دست روی معضل پُر درد کهگیلویه و کشور، یعنی بیکاری جوانان میگذاشتند و *با دادن وعده های استخدام* که غالب آنها عمری کمتر از ۵ سال را داشت، آرای مردم را به تاراج میبردند و یا دیگرانی که با دمیدن در ناقوس *قومیت گرایی* و قالب کردن و جا انداختن این رذیله ی منحوس، موفق به تصاحب آرای مردم کهکیلویه میشدند تا از هر طریق ممکن خود را نماینده ی مردم بنامند.
بی گمان، در وادی سیاست، هر کس که با مردم صادق تر باشد، مردم به او اعتماد میکنند. دلیل این ادعا را میتوان در تک دوره ای شدن کاندیدایی توسط همین مردم و بهارستان نشین کردن چندباره ی خادم صادق خود، به مدد همین صداقت در گفتار و نگاه جامع الاطرافی و نه قومیت گرا و یا دادن وعده های اشتغال چندماهه و بی سرانجام.
مردمان کهگیلویه بیش از همیشه آگاه هستند و خادمین خود را می ستایند و تمیز و تشخیص می دهند که چه کسانی صادق الوعد هستند و چه کسانی، نه.
این مردم به کارنامه و رزومه نگاه می کنند و باور قلبی دارند که دیگر *نه ترافیک مراسمات فاتحه خوانی* چندماه مانده به انتخابات کارساز است و *نه قول و وعده های سرخرمنی و دور از حیطه وظایف یک نماینده مجلس،* و نه شاهکار عجیب اخیر *نوشتن متن تبریک شب یلدا،* خطاب به مردم آن دیار، از جانب کاندید محترمی که سالها رنگ و رخسار کهگیلویه را حتی المقدور از نزدیک نمیدید.
مردم فهیم تشخیص میدهند که چه کسی را برگزینند! افراد با مشخصات فوق الذکر را، یا موحد که از روزگاری که جاده ها مالرو بود و یکی پس از دیگری را هم قدم با مردمِ اقصاءنقاط کهگیلویه میپیمود و سرکشی میکرد تا الان که به مدد پیگیری های ۲۰ و اندی ساله ی موحد، تونلها و بزرگراهها و آبادانی های کهگیلویه، پرشمار است.
آری، این مردم خود قاضیان و داوران شایسته ای هستند و حرف آخر را خواهند زد.
یقینا، هر چه به تاریخ برگزاری انتخابات نزدیکتر میشویم، آرایش سیاسی شهرستانهای چندگانه ی کهگیلویه شکل واقعی تر به خود میگیرد و *مردم با رصد موارد متعدد و سوای از شعارها و تحریب ها* و هر آنچه در گذشته شاید کارآیی نسبی داشته ولی در زمانه ی فعلی با گذر از این موارد، با قاطعیت تمام یک نه بزرگ به وعده ها، به قومیت گرایی و به توهین و تخریب ها خواهند داد.
نشانه های این ادعا را چند ماه مانده به انتخابات میتوان با رصد سرکشی نماینده ی محترم مردم به حوزه ی انتخابیه و موج دعوت ها که نشان از موحدخواهی دوباره ی آنان است، را میتوان دید.
علاوه بر مردم فهیم که مسیر را به درستی خواهند پیمود، باید گفت موحد و دوستداران صدیق ایشان همانند ادوار پیشین، با گذر از برخی بداخلاقی های دون شأن عرصه ی انتخابات، ضمن دعوت رقبا به آرامش و رعایت اخلاق و اخلاق محوری و پایبندی تام به الزامات یک انتخابات سالم، روزشمار انتخابات را تا رسیدن به خوان هفتم موحد ورق خواهند زد.
 ان شاء الله



تاریخ انتشار : 2 دی 1402, 09:47



» اخبار مرتبط:

  • موحد، سیاستمداری که حربه ی تخریب، همواره باعثِ تقویتش میباشد!
  • سیاست مدار یا مردم دار؟کدام را انتخاب کنیم
  • چرا موحد مجدداً با اقبال عمومی روبرو خواهد شد؟
  • دعوت چندین حوزه از موحد برای حضور در عرصه انتخابات
  • موحد؛ مانیفست همه شمول*
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟