مشروح اخبار


» *"موحد"، انتخاب اول و آخر مردم کهگیلویه بزرگ‌*



با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، رفته رفته مرزبندیهای انتخاباتی شفاف تر شده و به عبارتی با اطمینان بیشتری میتوان نسبت به نتیجه انتخابات و معدل انتخاب مردم پیش بینی و اظهار نظر کرد‌. 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


*"موحد"، انتخاب اول و آخر مردم کهگیلویه بزرگ‌*

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، رفته رفته مرزبندیهای انتخاباتی شفاف تر شده و به عبارتی با اطمینان بیشتری میتوان نسبت به نتیجه انتخابات و معدل انتخاب مردم پیش بینی و اظهار نظر کرد‌. 
البته با اعلام نظر شورای نگهبان در آینده ی نزدیک باز هم بر میزان شفافیت افزوده خواهد شد و مرزبندی ها نیز به موازات آن روشن تر خواهد شد. 
با توجه به حضور میدانی نامزدهای محترم به خصوص نامزدهای مطرح انتخابات در مناطق مختلف و اجتماعات مردمی اطراف آنان میتوان نسبت به انتخاب مردم سخن گفت.
 از مدتها پیش برخی افراد معلوم الحال شروع به فضا سازی منفی علیه نماینده مستقر، جناب آقای موحد و حضور ایشان در این دوره از انتخابات نموده اند و با ادبیات مختلف از جمله: سقوط سناتور، سلام به پایان موحد، تغییر حوزه انتخابیه و عباراتی از این دست سعی در تخریب وجهه ی مردمی موحد و ایجاد شک و تردید در میان عموم مردم و هواداران ایشان داشته و دارند.
 با توجه به اینکه ایشان در حال حاضر نماینده ی مجلس بوده و بنا به ضرورت کاری و دو دستور کار مهم این ایام مجلس یعنی بررسی برنامه پنج ساله هفتم و بررسی و تصویب بودجه سالانه کشور، الزاما باید در جلسات مجلس حضور داشته باشند، ولی برخی ها این انجام وظیفه قانونی را به ناامیدی موحد از حضور در میدان رقابت تفسیر نموده و حتی پا را فراتر گذاشته و جدا شدن برخی افراد که روال معمول هر انتخاباتی میباشد را با بزرگنمایی و تحت عنوان ورد خالی موحد در سایت ها به رشته تحریر در آوردند. به این عزیزان باید یادآور شد که جوجه ها را آخر پاییز می شمارند و اجتماعات انتخاباتی این روزها در جای جای کهگیلویه بزرگ، نشان میدهد ورد چه کسی خالی است.
 
اما داستان موحد و انتخابات کهگیلویه برای مردمان آن خطه، بسیار نام آشناست.
 از همان دور دوم انتخابات مجلس که در صحنه حاضر شد تا ادوار بعدی همواره منتخب اول مردم کهگیلویه بزرگ بوده است. در دور دوم با اینکه گچساران و کهگیلویه از هم جدا نشده بودند باز هم با اینکه فرد گمنامی بود منتخب اول مردم کهگیلویه بود، حالا بگذریم که در آن دوره چی گذشت آگاهان میدانند. در دوره دهم انتخاب هم با ۵ روز فرصت تبلیغات و سایر موضوعاتی که باز هم آگاهان میدانند رای قابل توجهی کسب نمود و به عبارتی بهتر پیروزی را به دیگران تقدیم کرد.
 اما در این دوره از انتخابات با اینکه بیش از دو ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده و کاندیدهای محترمی از اقوام و اصناف و سنین مختلفی در صحنه حضور دارند از هم اکنون اجتماعات انتخاباتی در منطقه شکل گرفته است
 با توجه به مشغله کاری و فرصت محدود موحد نسبت به سایر رقبا، در ایام اخیر ایشان در مناطق مختلف کهگیلویه بزرگ از جمله چرام، لنده، بهمئی، سوق، حوزه مرکزی دهدشت و ...حضور پیدا کردند و اجتماعات انتخاباتی متعددی به صورت خودجوش و خانوادگی در اطراف ایشان شکل گرفته است که برخی منتشر شده و برخی هم از رویش های جدید بوده که بنا به مصلحت هایی رسانه ای نشده است. همه اینها نوید یک رقابت تمام عیار و پیروزی با رای بالا را می دهد. این در حالی است که سایر رقبا با اینکه اقدام به فراخوان و برگزاری همایش های طایفه ای نموده اند مردم توجه چندانی به آنها نشان نداده اند. این اجتماعات مردمی اطراف اقای موحد چند پیام را به جامعه مخابره می کند.
*پیام اول* اینکه نشان میدهد مردم شریف کهگیلویه تحت تاثیر جوسازی کاذب و انتشار اخبار جعلی و شانتاژهای رسانه ای قرار نمی گیرند و این بار نیز همچون ادوار گذشته موحد را انتخاب خواهند کرد.
*پیام دوم* اینکه مردم هیج عهد اخوتی با هیچ کاندیدایی از جمله موحد نبسته اند. مردم دنبال کسانی هستند که به اراده آنان برای حل مشکلات خود امید بسته اند.
*پیام سوم* اینکه علی رغم حضور چند ساله موحد در عرضه انتخابات و حضور نامزدهای مختلف قومی و سیاسی و ... اما آنچه برای مردم اهمیت دارد رهایی از حصار قومیت و نام ونشان و انتخاب اصلح است.
*پیام چهارم* اینکه علی رغم تبلیغات سنگین مخالفان با محوریت ضرورت جوان گرایی و تفکرات جدید، باز هم در اجتماعات اطراف موحد از اقشار مختلف اعم از پیر و جوان و میان سال و بانوان تشکیل میدهد که این خود نشان دهنده عدم اقبال مردم به سمپاشی مخالفان است.
*پیام پنجم،* اینکه همگان میدانیم مردم امروز از ابعاد مختلف از جمله بیکاری جوانان به شدت رنج می برند به گونه ای که حال و حوصله فعالیت در این زمستان سرد را ندارند. اما حضور موحد یک نقطه اتکاء و مایه ی امید و سرمایه اجتماعی بزرگی برای مردم کهگیلویه بزرگ در این شرایط است.
*پبام ششم،* اینکه محبوبیت و مقبولیت و کار آزمودگی موحد برای مردم منطقه اثبات شده است و نیاز به ازمون مجدد ندارد. به عبارتی مردم کهگیلویه بزرگ به خوبی دریافته اند که آزموده را دوباره آزمودن خطاست. محبوبیت و مقبولیت تحت تاثیر فضای رسانه ای و بداخلاقی انتخاباتی قرار نخواهد گرفت.
*پیام پایانی* اینکه فعالان فضای رسانه ای منطقه به این نکته واقف باشند که به هیچ عنوان نخواهند توانست اذهان مردم را از واقعیات تاریخی و میدانی منحرف کنند. شک نکنید مردم شریف و رشید کهگیلویه بزرگ این بار و شاید برای اخرین بار (با توجه به شرایط سنی) بدون توجه به فضا سازی منفی به فرزند خدمتگذار خود اعتماد کرده و موحد را به عنوان وکیل خود راهی بهارستان خواهند کرد.



تاریخ انتشار : 3 دی 1402, 16:00



» اخبار مرتبط:

  • اولین واکنش رسمی به کوچ انتخاباتی موحد از کهگیلویه بزرگ به بهبهان
  • چرا موحد مجدداً با اقبال عمومی روبرو خواهد شد؟
  • سید محمد موحد و پایگاه قوی مردمی
  • دعوت چندین حوزه از موحد برای حضور در عرصه انتخابات
  • حجت الاسلام موحد:جمهوری اسلامی مردمی ترین انقلاب جهان است/هیچ نقطه تاریکی در زندگی آیت الله رئیسی نیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟