مشروح اخبار


» ابعاد شخصیتی سید محمد موحد



البته مردم قدرشناس منطقه کهگیلویه بزرگ‌ هم به خوبی این نکته را مد نظر دارند. رای اعتماد چند باره مردم به موحد در ادوار مختلف انتخابات بازتاب این جنبه شخصیتی ایشان است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

*ابعاد شخصیتی موحد*

 موحد شخصیتی در تراز ملی، شناخته شده در منطقه ی کهگیلویه و بویراحمد، جنوب ایران و منطقه زاگرس میباشد. خصوصیات اخلاقی، شخصیتی و رفتاری موحد برای عموم مردم شناخته شده است.
 در این نوشتار تلاش میشود از نگاهی دیگر و از زاویه ای وسیع تر، به این موضوع پرداخته شود. موحد از‌ نگاه کلان دارای یک شخصیت مرکب است. از این منظر شخصیت ایشان حول سه محور یا ضلع عمده شامل "نظام" و "انقلاب"، رهبری" و "مردم" قرار دارد.
 "محور اول" اینکه از نظر ایشان، نقطه مرکزی و کانونی *حفظ نظام و انقلاب اسلامی است* به گونه ای خود از مبارزان انقلابی و حامیان همیشگی آن بوده است. "محور دوم" *اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است*. از این جهت چه در دوره ی حضرت امام خمینی (ره ) و چه در دوره ی مقام معظم رهبری همواره از ارادتمندان امام و رهبری بوده و هستند. اما "محور سوم"، *مردم* می باشند که در این خصوص لازم است بیشتر توضیح داده شود.
با توجه به اینکه در آستانه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و الحمدلله در این ایام همه ی کاندیداهای حاضر در صحنه خود را مردم دار و عاشق خدمت برای مردم معرفی می کنند. اما در خصوص موحد این موضوع حکایت دیگری دارد.
"مُشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید." بعضا این موضوع در سطح جامعه مطرح میشود که خط و مشی سیاسی و فکری موحد چیست.؟ در کدام طیف سیاسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، میانه رو قرار میگیرد.؟
 سابقه طولانی خدمت موحد در عرصه های قضایی و تقنینی نشان میدهد آنچه که برای موحد همواره و همیشه در اولویت بوده است خدمت به مردم محروم منطقه میباشد. شاید به زبان گویاتر بتوان گفت موحد از نظر خط و باند سیاسی، دارای شخصیتی مردمی یا مردم مدار است. خیلی ها ادعای مردم داری دارند اما مردم داری فقط در شعارهای فصلی انتخاباتی خلاصه نمی شود. مردم داری یعنی همواره و همیشه در غم و شادی مردم شریک بودن، همراه و همیشه پیگیر حل مشکلات مردم بودن. مردم داری واقعی و حفظ پایگاه مردمی قطعا دارای هزینه است. مردم داری مستلزم سفره داری و گذشت از منافع فردی و بستن خیلی از درهای منافع دنیوی به روی خود و خانواده است. مردم داری مستلزم وقف عمر و زندگی خود برای مردم است. مردم داری یعنی در دسترس بودن و پاسخگو بودن به موکلان خود. مجموعه ملزومات مورد اشاره ظرفیت و شخصیت خاصی را می طلبد که بندگان خاص خداوند از آن برخوردار می باشند. موحد همواره نشان داده است که فارغ از تقسیم بندیهای مرسوم سیاسی آنچه در کانون توجه ایشان قرار دارد مردم است. این ویژگی بارز موحد همواره چه قبل از نمایندگی و چه دوران نمایندگی جزء جدا ناپذیر شخصیت موحد بوده، هست و خواهد بود.
 البته مردم قدرشناس منطقه کهگیلویه بزرگ‌ هم به خوبی این نکته را مد نظر دارند. رای اعتماد چند باره مردم به موحد در ادوار مختلف انتخابات بازتاب این جنبه شخصیتی ایشان است.



تاریخ انتشار : 12 دی 1402, 04:00



» اخبار مرتبط:

  • موج موحد خواهی همواره کهگیلویه بزرگ را فراگرفته به قلم دکترخدیجه ثنائیان زاده
  • سید محمد موحد و پایگاه قوی مردمی
  • موحد؛ مانیفست همه شمول*
  • حجت الاسلام موحد:جمهوری اسلامی مردمی ترین انقلاب جهان است/هیچ نقطه تاریکی در زندگی آیت الله رئیسی نیست
  • یکه تاز انتخابات کهگیلویه چه تصمیم می گیرد؟/حضور موحد در انتخابات معادلات کاندیداها را تحت شعاع قرار میدهد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟