مشروح اخبار


» نماز عید قربان در گچساران به امامت حجت‌الاسلام «هاشمی منش» اقامه شد



همزمان با سراسر کشور و در دهمین روز از ماه ذی‌الحجه، نماز عید قربان  به امامت حجت الاسلام «سید عنایت هاشمی منش» و با حضور اقشار مختلف مردم گچساران اقامه شد.


نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام «سید عنایت هاشمی منش»، امام‌جمعه گچساران و با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کانون فرهنگی هنری بسیج این شهرستان اقامه شد.
امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حقیقتاً جشن و عید اولیای الهی روزی است که دل انسان شاد باشد و سرور و شادمانی قلب هم‌زمانی است که انسان از صراط مستقیم فاصله نگیرد و دچار معصیت نشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش افزود: عرصه عالم، عرصه امتحان است و همواره همه انسان‌ها در حال آزمون‌های الهی هستند. یک آزمون می‌تواند انسان را بسازد و به سرمنزل مقصود رهنمون سازد؛ بنابراین آزمون‌های الهی موجب رشد و ترقی انسان‌ها می‌شوند وزندگی حضرت ابراهیم علیه‌السلام یک زندگی پر از آزمون‌ها بوده است و لذا عید قربان فرصت مناسبی برای شکست نفس درونی و شیطان برونی است.
امام‌جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: یکی از آداب عید قربان، مسئله قربانی کردن است‌ که برای فرد حاجی واجب و برای دیگران نیز مستحب مؤکد و بسیار به این امر نیز سفارش شده است. از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده و عید غدیر مکمل عید فطر و عید قربان است که باید گرامی داشته شود.
وی افزود: عید غدیر، عید همه مسلمانان است چراکه ولایت و مودت اهل‌بیت پیامبر (ص) مربوط به همه مسلمانان است پس وظیفه این است که از فرصت غدیر برای ثبت پایه‌های فکری و اعتقادی شیعه بهره برد.
امام‌جمعه گچساران گفت: این روزها ملت ما در آستانه آزمون بزرگ و حساس انتخابات قرار دارد. انتخابات برای همه به‌عنوان یک وظیفه شرعی، ملی، عقلی و دینی به شمار می‌رود و هم مایه آبروی نظام است مسئله اول حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است باید دیگران را هم دعوت به حضور کنیم.
حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات است که به ایران اسلامی عزت، اقتدار و استقلال داده است؛ اما مهم‌تر هم انتخاب شخصیتی اصلح در انتخابات است البته نباید انتخابات عبرت را فراموش کنیم و جبهه انقلاب باید در مسیر صحیح حرکت کند تا از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.
وی ادامه داد: مردم باید در این انتخابات سراغ بهترین‌ها بروند و به کسانی رأی دهند که قلبا معتقد به گفتمان امامین انقلاب باشد و باور کند که مسیر جمهوری اسلامی مسیر اقتدار و عزت است؛ بنابراین مردم ما خوب گذشته‌ها را ورق می‌زنند و بهترین تصمیمات را در این فضا خواهند گرفت. متولیان ستاد انتخاباتی‌ها مراقب باشند که موجبات نگرانی مردم را فراهم نکنند، تهمت و فضای لجن پراکنی نباشد و فضای اخلاق انتخاباتی نیز رعایت شود.



تاریخ انتشار : 28 خرداد 1403, 11:33



» اخبار مرتبط:

  • این هفته نماز جمعه تعطیل است
  • گچساران بیابان است، شهر نیست +عکس
  • نخستین نماز جمعه گچساران به امامت حجت الاسلام هاشمی‌منش اقامه شد
  • پیام تبریک فرماندار شهرستان کهگیلویه به مناسبت عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت
  • امام جمعه گچساران عنوان کرد؛ انتخابات نماد مردم سالاری دینی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟