مشروح اخبار


» "طایفه گرایی" خوب یا بد؟



در این نوشتار با گروه های مردم، شوراهای فعلی و قبلی و نامزدهای شورای آینده سخنی کوتاه خواهیم داشت. همواره در ممسنی و رستم و در بهبوحه انتخابات یکی از بزرگترین نگرانی ها انتخاب بر اساس قومیت و طایفه گرایی است و این که آیا در آینده طایفه گرایی بر همه اصول خواهد چربید؟

اصل دموکراسی می گوید که به نظر مردم باید احترام گذاشت تا مردم فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند اما وقتی انتخاب بر اساس هم طایفه ای بودن و یا هم ولایتی بودن باشد نباید توقع داشت که در آینده شورای شهر بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای شهر داشته باشد.

وقتی هدف طایفه باشد دیگر این موضوع که شهر و شورای شهر نیازمند افراد متخصص است معنی پیدا نمی کند و اعضا به جای اینکه با قوانین شورای شهر، نحوه ی توسعه پایدار شهر، چگونگی ایجاد شهر سالم و ... آشنا بشوند باید با برخی افراد قدرتمند طایفه ی خود آشنا شده و تمام هم و غم اش این باشد که مشکلات این افراد خاص را حل کند و حتی پا را گلیم خود دراز تر کرده و فراتر از وظایف خود پا گذاشته و بدنبال ایجاد اشتغال برای نسل های این طایفه گران باشد.

به جای نگاه کردن به کاندیدای هم طایفه ای خود کمی واقع بینانه به مشکلات شهری بنگریم و مقصر اصلی را پیدا کنیم! و فراموش نکنیم که شهر های ممسنی و رستم بیش از پیش به افراد متخصص و دارای ماهیت شهری و مدیریت شهری نیازمند است و باید فرد با مقولاتی همچون برنامه ریزی فضای سبز، مدیریت پسماندها، توزیع خدمات شهری و ... آشنا باشد.

کمی واقع بینانه بنگریم که دیگر طایفه گرایی فایده ای ندارد. چرا که بسیاری از مناطق محروم شهرستان که قومیت های خاصی در آن زندگی می کنند اگر قرار بود با طایفه گرایی بهبود یابد باید تاکنون آباد می شدند.

کلام آخر ...

يکي از مهمترين موانع در راه نوسازي سياسي در شهرستان ممسني طايفه گرايي است. که اين موضوع در اين شهرستان از پيچيدگي‌ها و ابهامات فراوان و قابل توجه و تامل برخوردار است و در پرتو اين طايفه‌گرايي بسياري از مشکلات ديگر به وجود آمده است، گرچه در پاسخ هاي آزمودني ها قريب به اکثريت خود را مخالف اين مسئله نشان دادند ولي عملکرد در هنگام تصميم‌گيري و بروز مسائل سیاسی، اجتماعي، فرهنگي و غيره خلاف اين را نشان مي‌دهد که اين گوياي اين است که در اين شهرستان همواره طايفه گرايي را عده‌ي قليل ولي با نفوذ براي رسيدن به منافع و اهداف خود در بين عموم رواج مي دهند و تاثير اين عده‌ي قليل بر روي مسئولين کلان شهرستان بر هيچ کسي پوشيده نيست به طوري که امروز بسياري از افراد در اين شهرستان که مي تواند در جهت پيشرفت و شکوفايي شهرستان قدم بردارند، منزوي شده‌اند./نورآنلاین /




تاریخ انتشار : 9 خرداد 1392, 12:25



» اخبار مرتبط:

  • آشتی دو طایفه بزرگ پس از 56 سال!
  • انتخابات درقلعه رئیسی قومی قبیله ای است
  • آشتی دو طایفه بعد از 51 سال
  • با کسب اکثریت آرا :شهردار لنده معرفی شد
  • طایفه گرایی مهلک ترین نوع پارتی بازی و رابطه بازی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟