مشروح اخبار


» کمبود تجهیزات پزشکی در برخی مراکز درمانی و خانه ها ی بهداشت



"اعتبارات از سازمان به دانشگاه ها سرازیر می شود / عدالت ممکن نیست مگر با مشارکت همگانی/ کمبود تجهیزات پزشکی در برخی مراکز درمانی و خانه ها ی بهداشت"


نشست هم اندیشی پزشکان عمومی، متخصصین و کارشناسان بیمه ی سلامت روستائی شهرستان گچساران و شهرستانهای همجوار با موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمه روستائیان، عشایر و شهری زیر بیست هزار نفر در سالن همایش های بهداشت و درمان شهرستان گچساران برگزار شد. کریم رضایی رئیس بهداشت و درمان شهرستان باشت گفت: از سال1379 در آلماتی قزاقستان یکی از اصولی که در آن تاکید بسیار شد عدالت در توزیع بود.

به گزارش راک نیوز از گچساران، رئیس بهداشت و درمان شهرستان باشت در ادامه گفت: از سالها پیش تا به الان به واژه ی عدالت توجه خاصی شده و این عدالت ممکن نبود مگر با مشارکت همگانی، که این مشارکت همگانی از سال 1384 با برنامه ی پزشک خانواده در ایران جامعه ی عمل پوشانده شد. کریم رضایی افزود: دولت به ازای هر1 درصد کاهش پرداخت باید 790 میلیارد تومان در نظر بگیرد. وی اضافه کرد: اکنون که طرح بیمه سلامت با طرح تحول سلامت تلفیق شده چالش های زیادی دارد. رضایی برخی از نقاط قوت طرح سلامت را اینگونه برشمرد: عدالت(توزیع خدمات) در مناطق محروم و دور افتاده که زمانی شاهد پزشک نبوده اما در حال حاضر هفته ای یک بار خدمات ارائه می شود، نظام ارجاع همانند سایر کشورهای جهان، پرونده ی مستندات خدمات سلامت که ثبت می شود و ارتقاء شاخص های بهداشتی . رئیس بهداشت و درمان شهرستان باشت همچنین گفت: طرح سلامت دارای نقاظ ضعف و انتظاراتی نیز می باشد که برخی از آنها همچون منابع انسانی که سرمایه ی سازمان است که در صورت کامل نبودن منابع انسانی امکان دستیابی وجو ندارد، کمبود کارشناسان و کاردان های بهداشت، کمبود تجهیزات پزشکی در برخی مراکز درمانی و خانه ها ی بهداشت علی رغم اینکه در 2 سال اخیر تجهیزات خوبی خریداری شده اما باز هم کمبود تجهیزات وجود دارد. رضایی گفت: هدف و رویکرد پرسنل حوزه و بیمه ی سلامت باید به سمت پیشگیری و سلامت محوری برود. وی در پایان این نکته را یادآور شد : اعتبارات از سازمان به دانشگاه ها سرازیر می شود اما پرداخت ها متفاوت است مخصوصا" در 20 درصد پایش عملکرد.

(گزارش:زینب محمدی)



تاریخ انتشار : 6 دی 1394, 22:35



» اخبار مرتبط:

  • 460 مرکز در کهگیلویه و بویراحمد با بیمه سلامت و طرح پزشک خانواده طرف قرار داد هستند
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • بهره برداری اورژانس جاده ای شادگان ، خانه بهداشت غورک و خان احمد در هفته دولت
  • کمبود پزشک خانواده در گچساران و کهگیلویه
  • وزیر بهداشت بیماران گچسارانی را ویزیت کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟