مشروح اخبار


» فرماندار گچساران تاکید کرد: شرکت در سرشماری نفوس و مسکن وظیفه همگانی است



فرماندار گچساران با اشاره به تاثیرات سرشماری در برنامه ریزی های آینده کشور گفت: شرکت در سرشماری و ارائه اطلاعات دقیق و صحیح وظیفه همگانی است.

عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای اداری گفت: سرشماری نفوس و مسکن از مهر ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران اجرا می شود.


فرماندار گچساران تاکید کرد:شرکت در سرشماری نفوس و مسکن وظیفه همگانی است

فرماندار گچساران با اشاره به تاثیرات سرشماری در برنامه ریزی های آینده کشور گفت: شرکت در سرشماری و ارائه اطلاعات دقیق و صحیح وظیفه همگانی است.

عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای اداری گفت: سرشماری نفوس و مسکن از مهر ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران اجرا می شود.

وی ادامه داد: مقدمات و شرایط لازم برای آغاز هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور در این شهرستان فراهم شده است.

فرماندار گچساران تاکید کرد: زمانی دولت می تواند در ارائه خدمات به ملت موفق عمل کند، که اطلاعات صحیح و درستی در اختیار داشته باشد و این مهم در گرو اجرای سرشماری و شرکت و همکاری همه اقشار مختلف جامعه در سرشماری است.

وی اضافه کرد: دولت برای ترسیم برنامه ها و اهداف خود و برنامه ریزی های کلان کشوری نیازمند داشتن اطلاعات صحیح از آمار جمعیتی است، بنابراین سرشماری باید با حساسیت بیشتری اجرا شود.

رحیمی بیان کرد: سرشماری نفوس و مسکن به روش خود تکمیلی از تاریخ سوم تا 24 مهر انجام می شود که در این روش سرپرست خانواده و یا یک فرد آگاه از خانواده وارد سایت sarshomari95.ir شده و اطلاعات درخواستی در سایت را تکمیل می کند.

رحیمی در ادامه افزود: در سرشماری نفوس و مسکن 95 بر خلاف سرشماری های قبلی کمتر از فرم های کاغذی استفاده می شود و خانوارهایی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، به صورت خود اظهاری نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام خواهند کرد.

وی گفت: در روش سرشماری مصاحبه حضور ماموران سرشماری از تاریخ 25 مهر تا 25 آبان به در خانه ها رفته و اطلاعات را جمع آوری می کنند.

رحیمی بیان کرد: این سرشماری به منظور شناخت جمعیت شهری و روستایی و تدوین برنامه های توسعه شهری و عمران روستایی انجام می شود.

فرماندار گچساران برنامه ریزی برای توزیع عادلانه منابع ، خدمات و امکانات در مناطق مختلف کشور، شناسایی اوضاع اجتماعی و اقتصادی مانند وضع سواد و تحصیلات و ارائه خدمات آموزشی و برنامه ریزی های مربوط به سیاست های آموزشی،تهیه برآوردها و پیش بینی های جمعیتی برای برنامه ریزی های دراز مدت توسعه و عمران کشور، تولید آمارهای اختصاصی و پایه ای برنامه ریزی های جمعیتی مانند محاسبات مربوط به شاخص های مرگ و میر ، ولادت و باروری ، مهاجرت و جابجایی های جمعیت را از مهمترین کاربردهای سرشماری برشمرد.

رحیمی تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن فقط شمارش جمعیت نیست بلکه از سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، اطلاعات مهمی درباره ساختار جمعیت ، مهاجرت ، ویژگی های اجتماعی ، باروری ، آموزش و ویژگی های مسکن تا پایین ترین سطوح جغرافیایی به دست می آید .



تاریخ انتشار : 16 شهریور 1395, 18:05



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان گچساران از آغاز ثبت نام اینترنتی ماموران سرشماری خبر داد
  • نوبخت:طرح تحول نظام سلامت از طرح های موفق دولت تدبیر و امید است
  • کاهش جمعیت درروستاها، افزایش درشهرها/یاسوج بیشترین باشت کمترین
  • 20 دهیاری جدید در کهگیلویه افتتاح می شود
  • هشدار فرماندارگچساران :اگرچنین اقدامی انجام شود، همان روز نسبت به عزل وی اقدام می‌کنم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟