مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه وبویراحمد: مطالبات آموزش و پرورش تا رسیدن به شرایط مطلوب مورد توجه جدی است



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مطالبات آموزش و پرورش در همه زمینه ها تا رسیدن به شرایط مطلوب مورد توجه جدی قرار می گیرد.


به گزارش راک نیوز،یدالله رحمانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بر خروجی محور بودن نشست‌های این شورا و برگزاری مستمر جلسات آن تاکید کرد. 

رحمانی اظهار داشت هر دستور کاری قبل از طرح در جلسه توسط تیم‌های کارشناسی مورد بررسی و سپس در این شورا برای تصمیم گیری نهایی مطرح شود.

 استاندار بیان کرد به مانند سایر حوزه‌ها، مصوبات نشست شورای برنامه‌ریزی در جلسه آینده بررسی تا مشخص شود که چه تعداد از مصوبات عملیاتی و محقق شده‌ است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه گزارشاتی که در خصوص معدل دو سال آخر دانش‌آموزان ارائه می‌شود رضایتمندی ندارد تاکید کرد با اقداماتی که در این خصوص انجام گرفت یک نمره افرایش داشته اما باید تلاش و کارهای بیشتری انجام گیرد.

رحمانی بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و گفت: امسال در بودجه کلان کشور ردیفی تحت عنوان تخریب و بازسازی مدارس وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم ۲۸۶ مدرسه سنگی و فرسوده استان را بازسازی کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد از آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس خواستیم گزارش مدون با شاخص‌های مشخص از وضعیت مدارس استان در اختیار قرار دهد که سازمان برنامه و بودجه کشور قول دادند برای رفع مشکلات در این حوزه به ما کمک کنند.

رحمانی از ساخت ۲۵ مدرسه بزرگ مقیاس در استان خبر داد و گفت با توجه به جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان، ۱۴ مورد از این مدارس در یاسوج احداث می‌شود که در پروژه‌های احداثی کیفیت دیده شود.

استاندار با اشاره به اینکه سه درصد از درآمدهای شهرداری ها در استان باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد عنوان کرد: سال گذشته مبلغ 550 میلیون تومان پرداخت شد در حالی که این سهم بیشتر از این میزان است.

وی بر پرداخت عوارض توسط شهرداری‌ها به مدارس تاکید کرد و گفت: شهرداری گچساران تا ۱۵ آبان عوارض خود را پرداخت کند.

رحمانی مدارس را بهترین مکان برای ترویج فلسفه نماز دانست و تاکید کرد: برای کمک به ترویج فرهنگ نماز نیازهای مدارس تامین شود.

استاندار با بیان اینکه ترافیک معضل شده، لذا فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی باید ترویج داده شود ابراز داشت در جهت بهبود سیستم حمل و نقل شهرداری اقداماتی در دست انجام است که اگر منجر به نتیجه شود ترافیک مرکز استان را کاهش می دهد.

وی بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: اقداماتی از جمله احداث خوابگاه در مناطق آسیب ‌پذیر استان از جمله دیشموک انجام گرفته که قابل تقدیر است.

استاندار از سازمان نوسازی مدارس استان خواست قبل از شروع فصل سرما تجهیزات لازم برای مدارس تامین و توزیع عادلانه انجام شود و همه مدارس از سیستم گرمایشی بهره ببرند.

وی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی افزود: برنامه‌ریزی مناسبی برای ورزش دانش‌آموزان انجام شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه هیچ گونه اختلاف نظری در تصمیم گیری در خصوص توسعه استان نباید وجود داشته باشد گفت: رفع مشکلات دانشگاه‌ها در دستور کار باشد.



تاریخ انتشار : امروز, 19:58



» اخبار مرتبط:

  • معاون استاندار: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد 19 اردیبهشت ماه سال آینده در یاسوج برگزار می شود
  • استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد: دستگاه‌های اجرایی به مسائل حوزه اجتماعی و فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد:برای مشکلات دانشگاه فرهنگیان و مدارس سنگی تدبیری شود*
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آموزش و پرورش وارد یک برنامه تحولی می شود/ آموزش و پرورش دارای شأنیت و وجاهتی بالا و در اولویت است
  • دیدار استاندار کهگیلویه وبویراحمد با مدیران دستگاه‌های اجرایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود