مشروح اخبار


» مشارکت 42 نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گچساران



فرماندار گچساران گفت: 42 نفر کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال در شهرستان گچساران را انجام می دهند.

عبدالرحیم رحیمی در نشست ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گچساران افزود: 42 نفر در سرشماری نفوس و مسکن در گچساران اطلاعات خانوارها را جمع آوری می کنند.


مشارکت 42 نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گچساران

فرماندار گچساران گفت: 42 نفر کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال در شهرستان گچساران را انجام می دهند.

عبدالرحیم رحیمی در نشست ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گچساران افزود: 42 نفر در سرشماری نفوس و مسکن در گچساران اطلاعات خانوارها را جمع آوری می کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات و پردازش در این سرشماری به صورت الکترونیکی است، گفت: شمار ماموران سرشمار نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.

فرماندار گچساران از برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 برای نخستین بار به صورت ثبت اینترنتی توسط سرپرست خانوار از سوم تا 23 مهرماه خبر داد و گفت: این امر با توجه به همکاری مردم از کارهای اضافی جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ابزار الکترونیکی در سرشماری نقطه عطف و شروعی برای تحولی برای مشارکت مردم در کمک به ارائه اطلاعات درست و استخراج صحیح داده ها می شود و به مشکل اصلی بحث در برنامه ریزی کمک می کند.

رحیمی در ادامه افزود: استفاده از این روش نوین در سرشماری جایگاه کشورمان را در جوامع بالا می برد و شاخصه مهمی در خوداظهاری را در رقابت بین المللی ، ملی، استانی و محلی فراهم می کند.

وی اظهار کرد: روش سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه و سرشماری میدانی و حضوری از 25 مهر تا 25 آبان ماه به مدت یک ماه برگزار می شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی از طریق تبلت و به صورت پرسشنامه الکترونیکی است بیان کرد: با توجه به محدودیت تعداد ماموران سرشماری و همچنین ضرورت صرفه جویی در وقت و هزینه ها در طول اجرای سرشماری، مشارکت مردم در اجرای اینترنتی اهمیت و ضرورت فراوانی دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگ ترین طرح های آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی و شهرستانی نیازمند همکاری و همراهی گسترده مردم و مسئولین است افزود: باید از تمام امکانات و پتانسیل های موجود در جامعه به منظور مشارکت عموم پاسخگویان و برداشتن گام های موثر در جهت ارتقاء و گسترش فرهنگ آماری جامعه استفاده کرد.

فرماندار گچساران گفت: افرادی که به صورت اینترنتی در سرشماری اطلاعات خود را ثبت می کنند یک کد رهگیری دریافت می کنند که باید آن را تا زمان مراجعه مامور آمارگیر به در منازل آن ها نگهداری کنند و سپس این کد را به مامور سرشماری ارائه دهند.

به گفته رحیمی مرکز آمار کشور برآورد کرده است حدود 30 تا 40 درصد از خانوارها از طریق اینترنتی اطلاعات خودشان را وارد سایت سرشماری کنند.

رحیمی از تمام دستگاه های اجرایی استان، دهیاران، شورای اسلامی ، مدیران مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی خواست مردم را نسبت به ثبت نام اینترنتی تشویق کنند و خانوارهایی که به صورت اینترنتی اطلاعات خود را در سامانه آمار ثبت کنند.

وی با تاکید به اینکه آمار، لازمه برنامه ریزی و اطلاعات بر اساس مکان مبنا است عنوان نمود: ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی اولین نتایج استخراج این داده است چرا که نحوه پراکش جمعیت روستایی و شهری از نظر جمعیت، خانوار و شاخص های اجتماعی قابل استحصال است.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: این روش بستر اصلی برای پایگاه اطلاعات مکانی را فراهم می کند تا لایه های اطلاعات برای دستگاه های اجرایی، تعیین فرصت ها و تهدیدها اولویت خود را مشخص کنند.



تاریخ انتشار : 28 شهریور 1395, 13:56



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان گچساران از آغاز ثبت نام اینترنتی ماموران سرشماری خبر داد
  • ساسان تاجگردون:سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر در فارس آغاز می شود
  • فرماندار گچساران تاکید کرد: شرکت در سرشماری نفوس و مسکن وظیفه همگانی است
  • کاهش جمعیت درروستاها، افزایش درشهرها/یاسوج بیشترین باشت کمترین
  • هشدار فرماندارگچساران :اگرچنین اقدامی انجام شود، همان روز نسبت به عزل وی اقدام می‌کنم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟