مشروح اخبار


» 250 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تامین آب دشت لیشتر نیاز است



مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت برای تکمیل طرح تامین آب 6 هزار و 500هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر در شهرستان گچساران 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


250میلیارد ریال اعتبار برای تکمیلطرح تامین آب دشت لیشتر نیاز است

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت برای تکمیل طرح تامین آب 6 هزار و 500هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر در شهرستان گچساران 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی داودی مهر در گفتگو با راک نیوز افزود: تاکنون 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اشتغالزا هزینه شده است.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح در سال‌های 95 و 96 را 110 میلیارد ریال برآورد کرد.

وی ادامه داد: در قالب طرح آبیاری و زهکشی مناطق لیشتر و خیرآباد شبکه اصلی شامل کانالهای درجه یک و 2 به طول 72 کیلومتر و خط انتقال به طول 19 کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: نوع آبیاری در این اراضی تلفیقی از آبیاری های بارانی، قطره ای و غرق آبی مدرن است که چهار هزار هکتار به صورت بارانی و قطره ای و 2 هزار هکتار به صورت غرق آبی تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی دشت لیشتر و خیرآباد قرار خواهند گرفت.

داودی مهر گفت: از این طرح آبرسانی 435 هکتار در منطقه خیرآباد و 423 هکتاری در منطقه آبکل تاکنون بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: واحد شماره 2 به مساحت 700 هکتار دارای 65درصد پیشرفت فیزیکی،واحد شماره 6 به مساحت 680 هکتار دارای 40درصد پیشرفت فیزیکی،ایستگاه های پمپاژ شماره 4و 3 دارای به ترتیب 95 و 75درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی ایستگاه شماره 3 را 10درصد اعلام کرد و گفت:واحدهای عمرانی 3و 4 با 1800 هکتار و تنگ انگشترک و آبرزی با 860 نیز در حال اجراست.

داوودی مهر بیان کرد: بهره برداری از طرح تامین آب دشت لیشتر 2 هزار و 400 فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار ناشی از متمرکز بودن اعتبار و مسدود شدن کد اجرایی مربوط به شبکه اصلی نزدیک به 6 سال بخش های زیادی از طرح آبرسانی به 6 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر راکد بود.

داودی مهر افزود: با پیگیری مسئولان و حمایت نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت نیمه دوم سال 1395 این طرح ردیف پروژه ملی و کد اجرایی آن دوباره اعلام شد.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات سال گذشته مطالبات پیمانکاران پرداخت و عملیات اجرایی در تمام بخش ها امسال از سر گرفته شد.

گفتنی است عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کوثر به 6 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر در سال 81 آغاز شد و پس از انجام بخشی از کار به دلیل کمبود اعتبار تا سال ها راکد بود.

بیش از 50 روستا با جمعیتی بالغ بر 13 هزار خانوار به طور مستقیم و غیرمستقیم از مزیت های این طرح بزرگ کشاورزی بهره مند می شوند.



تاریخ انتشار : 20 آبان 1396, 10:50



» اخبار مرتبط:

  • بیش از 2 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در بخش آب گچساران هزینه شد/خبر خوش رئیس اداره امور آب گچساران برای کشاورزان لیشتری
  • تجهیز6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران به آبیاری نوین
  • 900هکتار از زمین های کشاورزی باشت به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود
  • اختصاص 800میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • جهاد کشاورزی گچساران 65 طرح در دست اجرا دارد
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟