مشروح اخبار


» صادرات داروهای ایرانی نیازمند دیپلماسی است



نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه متأسفانه میزان پیشرفت ساخت و تولید دارو هیچ تناسبی با میزان صادرات ندارد٬ افزود: علت اصلی توفیق نیافتن ایران در بحث صادرات دارو٬ ضعف مسئولان در حوزه بازاریابی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه مسئولان باید با برگزاری تورهای مختلف و رایزنی سیاسی و تجاری اعتماد سایر کشورها را برای تهیه دارو از ایرانی جلب کنند٬ گفت: حضور سران و مسئولان کشورها در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران بهترین زمان برای این موضوع است.

شاهین محمدصادقی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به پیشرفت‌های کشور در تولید داروهای بیوتکنولوژیک و تأمین ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز داخل٬ اعلام کرد: در گذشته نه چندان دور٬ تمام داروهای مصرفی در کشور از خارج وارد می‌شد٬ اما خوشبختانه هم‌اکنون به همت دانشمندان و مسئولان داخلی، بخش قابل توجهی از داروهای مصرفی در ایران تولید می‌شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه متأسفانه میزان پیشرفت ساخت و تولید دارو هیچ تناسبی با میزان صادرات ندارد٬ افزود: علت اصلی توفیق نیافتن ایران در بحث صادرات دارو٬ ضعف مسئولان در حوزه بازاریابی است.

وی با اعلام اینکه فقدان تخصص در حوزه بازاریابی و یا بی‌اهمیتی مسئولان دو علت کاهش میزان صادرات دارو است٬ یاد‌آور شد: به‌طور حتم تمام سفارت‌خانه‌های ایران٬ وزارتخانه‌های خارجه٬ صنعت٬ معدن و تجارت و بهداشت٬ درمان و‌آموزش‌پزشکی باید برای تحقق این موضوع تلاش کنند.

این نماینده مجلس نهم٬ با اشاره به بی‌اعتمادی کشورهای همسایه در خرید دارو بیوتکنولوژیک٬ ادامه داد: متأسفانه هنوز٬ اعتماد همسایگان و کشورهای دیگر برای خرید گسترده محصولات دارویی به دست نیامده است٬ از این‌رو مسئولان باید با برگزاری تورهای مختلف و رایزنی سیاسی و تجاری اعتماد سایر کشورها را جلب کنند٬ که هم‌اکنون بهترین زمان برای این موضوع، اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد است.

محمدصادقی با تأکید بر اینکه تحریم‌های سیاسی یکی دیگر از عوامل کاهش میزان صادرات دارو است٬ تصریح کرد: به‌طور حتم هم‌اکنون همان محدودیت‌های که در واردات وجود دارد٬ در صادرات هم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام اینکه صنعت داروسازی کشور باید با کاهش قیمت تمام شده زمینه کسب بازارهای جدید را فراهم کند٬ افزود: با اینکه قیمت تمام محصولات ما از کشورهای دیگر خیلی کمتر است ولی برای به دست‌ آوردن بازار منطقه باید قیمت‌ها بیشتر از این نیز کاهش یابد.

چندی پیش وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی از صادرات ۵۰۰ میلیارد تومانی محصولات دارویی خبر داد.



تاریخ انتشار : 13 شهریور 1391, 16:50



» اخبار مرتبط:

  • هیچ مشکلی در ترخیص دارو از گمرک‌های کشور وجود ندارد.
  • ایراد به آمار گمرک /صادرات خودروبه معنای واقعی نداریم
  • 85 درصد رشد صادرات کهگیلویه و بویراحمد
  • قیمت سیمان تغییر می‌کند
  • برخی دامداری‌های کهگیلویه وبهمئی را در آستانه ورشکستگی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟