مشروح اخبار


» توانمندسازی بانوان راهکاری مؤثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت های زندگی/تشکل های غیردولتی با حضور در نقاط مختلف استان آموزش های توان افزایی را توسعه می دهند



راک نیوز:معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: توانمند سازی بانوان می تواند راهکاری موثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت های زندگی باشد.

سید محمدکاظم نظری در جلسه تاب آوری اجتماعی، اظهار داشت: هر جامعه سنتی که بخواهد به سمت مدرنیته برود دچار برخی آسیب ها می شود و مقابله با این آسیب ها نیاز به یک سری آموزش ها دارد؛ در زمینه گذر از سنت به مدرنیته از ابتدا برنامه ریزی درستی نداشتیم و این موجب مشکلات زیادی در جامعه شده است.

وی افزود: راه های پیشگیری از این آسیب ها ساده هستند اگر آموزش های لازم به فرزندانمان داده شود می توان این آسیب ها را کاهش داد به صورت تجربی آثار نداشتن مهارت های مختلف را در جامعه می بینیم، اگر مهارت های مختلف فردی و اجتماعی را به فرزندانمان آموزش دهیم، آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کنند.

وی تاکید کرد به نوجوان آموزش داده شود که در مواجه شدن با مسائل مختلف چگونه برخورد کنند و مهارت حل مشکل را فرزندان ما باید داشته باشند، نداشتن مهارت کنترل خشم گاهی منتج به  کارهای ناخوشی در جامعه می شود.

وی گفت: آثار نداشتن مهارت ها را گاهی در جامعه می بینیم، برگزاری چنین آموزش هایی زمانی ارزشمند است که این مهارت ها در سطوح مختلف سنی برگزار شود، گاهی بزرگسالان نیز نیازمند چنین آموزش هایی هستند، گاهی چگونگی  برخورد با فرزندانمان را نمی دانیم، این مهارت ها باید سطح خود را در جامعه پیدا کنند.

وی ،با بیان اینکه  نتواستیم برای جوانانمان الگوسازی کنیم گفت:  در الگو سازی از شهری تا روستایی دچار مشکل هستیم داشتن الگو یک مسله مهم است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی بانوان در این آموزش ها تأکید کرد و گفت: این تشکل ها می توانند با حضور در گوشه گوشه این استان این آموزشها را توسعه دهند.

نظری، افزود: طرح آموزش تاب آوری اجتماعی ویژه بانوان طرحی کشوری که در استان ما بومی شده و با کمک سمن ها شروع شده و با مدیریت خوب سرکار خانم صفائی و اساتید داخلی امید به اثرگذاری مناسب وجود دارد.



تاریخ انتشار : 3 تیر 1397, 17:15



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار در مراکز آموزش فنی و حرفه ایبرگزار می شود
  • مشاور وزیر کشور در سفربه یاسوج:مشکلات زنان کشور معلول برخی سوء مدیریت‌ها است
  • رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران: نیروی انسانی ماهر بهترین سرمایه در راستای توسعه همه جانبه جامعه است
  • طرح ملی نشاط،کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گچساران اجرا می‌شود
  • برگزاری اولین آزمون سنجش و ارزشیابی مهارت در دهستان زیلایی روستای موشمی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟