مشروح اخبار


» رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران: نیروی انسانی ماهر بهترین سرمایه در راستای توسعه همه جانبه جامعه است



رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچسارانگفت: نیروی انسانی ماهر بهترین سرمایه در راستای توسعه همه جانبه جامعه به شمار می رود و به همین دلیل باید به آموزش‌های فرهنگی و حرفه‌ای در این بخش توجهی ویژه ای صورت گیرد.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران: نیروی انسانی ماهر بهترین سرمایه در راستای توسعه همه جانبه جامعه است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچسارانگفت: نیروی انسانی ماهر بهترین سرمایه در راستای توسعه همه جانبه جامعه به شمار می رود و به همین دلیل باید به آموزش‌های فرهنگی و حرفه‌ای در این بخش توجهی ویژه ای صورت گیرد.

علی‌رضا گرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و لزوم توجه بیشتر به آن به عنوان یک ضرورت در جامعه یادآور شد: مهارت های فنی و حرفه ای باعث می شود که فرد ضمن شناخت توانائی ها و مهارت های خود با تلفیقی از مهارت و دانش بتواند اشتغال ایجاد نماید.

وی به بحث بیکاری به عنوان یکی از مشکلات جدی در جامعه عنوان کرد و افزود: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروزی است و یکی از مهمترین دلایل بیکاری بی توجه بودن به آموزه ها و مهارت‌‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین قشر جوان است.

گرامی عنوان کرد: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های نظری و تئوری آموزش دیده اند و کمتر به مهارت های تجربی آنها اهمیت داده شده است که اگر این دانش های تئوری و نظری را بتوان با تجربه کاری که در مراکز فنی و حرفه ای یاد می گیرند را آمیخته نمود می توان گفت که در آینده نزدیک معضل بیکاری بسیاری از جوانان حل خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچسارانافزود: یکی از مهمترین وظایف مراکز آموزش فنی و حرفه ای ضمن آموزش تئوری و نظری فعالیت های اقتصادی یاددهی و کسب آموزش تجربی فعالیت های کاری جوانان و نوجوانان است که این امر بر توانائی و استعدادهای این قشر دوچندان خواهد افزود.

وی ادامه داد: فعالیت های عملی در پیشرفت مهارت و توانائی های فرد برای ایجاد کسب و کار بسیار ضروری است و در همین راستا نیز یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه انسانی، آموزش و توانمندسازی است به شکلی که از این طریق می‌توان مشارکت توام با بهره‌وری نیروی انسانی را در فرایند توسعه کشور شاهد بود.

گرامی بیان کرد: نیروی انسانی توانمند در مسیر توسعه همه جانبه کشورها، بر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تاثیرگذار است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچسارانبا اشاره به این نکته که در کشورهای پیشرفته بیشترین وقت برای آموزش مهارت های عملی گذاشته می شود افزود: هدف از این آموزش ها افزایش توانایی ها، مهارت و انجام بهتر و کیفی کار در محدوده وظایف شغلی است.

وی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با  ارائه آموزش های مهارتی می تواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری در جامعه ایفا ء کند .

گرامی اظهار داشت: اگر آموزش های فنی و حرفه ای در کشور نادیده گرفته شود باعث نزول کیفیت آموزش‌ها شده و در نتیجه تمایل افراد به مشاغل کاذب بیشتر می شود.

وی ادامه داد: 14 کارگاه آموزشی در این مرکز قرار دارد که 64 درصد آنها به دلیل خرابی و قدمت بالای تجهیزات آن تعطیل است.

گرامی از قدیمی بودن تجهیزات کارگاه‌های این مرکز به‌عنوان مهم‌ترین مشکل فعالیت این مجموعه یادکرد و افزود: این تجهیزات دارای 20 سال قدمت است.

وی بیان کرد: آموزش کارآموزان فنی و حرفه‌ای این شهرستان هم‌اکنون با امکاناتی که به‌روز نیستند، انجام می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: زمینه حضور خیرین را در توسعه آموزش‌های مهارتی محیا خواهد شد.

گرامی ابراز کرد: 122 هزار و 21 نفر ساعت آموزش‌های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب 25 حرفه به متقاضیان ارائه شد.

وی گفت: 850 مهارت جوی مرد و زن در این شهرستان زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

گرامی تصریح کرد: این دوره‌ها در رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم‌مصرف، نقاشی مداد رنگی کار، جوشکاری آرگون، برق خودرو، آرماتوربندی، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات برگزارشده است.



تاریخ انتشار : 18 آبان 1395, 17:19



» اخبار مرتبط:

  • رئیس آموزش فنی و حرفه ای گچساران:122 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در گچساران ارائه شد
  • رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران مطرح کرد:برگزاری جشنواره لباس های بومی محلی منطقه ای
  • سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس معرفی شد
  • 78 آموزشگاه آزاد با مجوز رسمی اداره کل فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.
  • رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران : دوره های آموزشی اصول و فنون پذیرایی و تشریفات در گچساران برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟