مشروح اخبار


» گفتگوی چالشی با عدل هاشمی پور در حاشیه نمایشگاه کتاب ؛ باتوجه به ناکامی درتحقق وعده ها آیا در انتخابات آینده کاندیدا می شودید




در آخرین روز نمایشگاه مطبوعات نماینده کهگیلویه ، بهمئی،چرام و لنده در مجلس شواری اسلامی مهمان غرفه راک نیوز شد تا ضمن دیدار با پرسنل این مجموعه ، پاسخگویی سوالات خبرنگاران باشد.

در این دیدار و گفت و گو خبرنگار راک نیوز از عدل هاشمی پور پرسید با توجه به اینکه عمده شعارهای جنابعالی و خواستۀ مردم شهرستان کهگیلویه اجرای دو پروژه پتروشیمی و جاده پاتاوه به دهدشت است که با توجه به میزان پیشرفت این دو پروژه پیش بینی می شود که تا پایان دوره چهارساله به بهره برداری نمی رسند، آیا برای دوره بعد مجلس در انتخابات شرکت می کنید؟ نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پاسخ گفت: انتظارم از رسانه ها این است که قضاوتشان نسبت به یک موضوع، منطبق بر واقعیتها و آگاهی باشد و صرفا بر اساس شنیده ها و استناد به اما ، اگر و شایدها قلم نزنند و موضوعی را بیان نکند. راه اندازی پتروشیمی دهدشت در اولویت کار وزارت نفت است هاشمی پورعنوان کرد: رسانه برای رسیدن به یقین و قبل از اینکه مطلبی را بیان کند باید اطلاعات نسبت به آن موضوع را دقیق و کارشناسانه بررسی کرده باشد.

وی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی با ساخت پل تفاوت زیادی دارد، تصریح کرد: برای ساخت پتروشیمی نیاز به کار مهندسی گسترده درچندین حوزه است. هاشمی پور یادآور شد: مستحضرید که به مدت 12 سال کل کاری که درخصوص پروژه پتدوشیمی دهدشت انجام شد، فنس کشی یک زمین بود و بنا به گفته مسئول امر قرار بود این پروژه هزار روزه به بهره برداری برسد! پتروشیمی هدشت فاز به فاز اجرا می شود وی افزود: طی دوسال گذشته به طور میانگین روزانه 200 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند تا زیرساختهای اولیه مانند دیوار سازی، خاکبرداری، سوله سازی و... آماده شوند.

نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ضمن ابراز خوشحالی از اینکه راه اندازی پروژه پتروشیمی دهدشت ازجمله پتروشیمی هایی است که در اولویت کار وزارت نفت است، بیان کرد: مجموعه ما پتروشیمی دهدشت را بعد از 12سال از گذشت کلنگ زنی با 3 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و طی دو سال گذشته با تلاش وهمت همه دست اندرکاران اکنون شاهد پیشرفت 15 درصدی پروژه هستیم. وی با بیان اینکه ما دنبال این موضوع نیستیم که این پروژه طی یک دوره به اتمام برسد، تصریح کرد: اگه در یک دوره کار پروژه به تمام برسد نهایتا زمینۀ اشتغالزایی 400-500 نفر فراهم خواهد شد؛ اما اگه به صورت فاز به فاز کار شود، به طور متوسط زمینه اشتغالزایی 2 هزار نفر را مهیا خواهد کرد.

خبرنگار راک نیوز به هاشمی پور گفت که شما در روز دانشجو در دانشگاه دهدشت نیز این موضوع را مطرح کردید و انعکاس آن با واکنش منفی مردم مواجهه شد که چرا باید کار بهره برداری پروژه 10سال به طول بینجامد؛ در حالی که میزان تولید پتروشیمی اگر 4 ساله به بهره برداری برسد توجیه اقتصادی بیشتری دارد تا اینکه 10 سال با هدف اشتغالزایی بیشتر طول بکشد. علت تعطیلی دو ساله جاده پاتاوه - دهدشت این نماینده مجلس در توضیح این مطلب اظهار داشت: برای این کار شرایط بودجه کشور در نظر گرفته می شود و با نظر مدیر مالی و پیوست زمانبندی پروژه و بررسی همه جوانب و با توجه به اینکه اعتبار این پروژه تامین شده و اجرای آن روند رو به رشد دارد، نگرانی برای پتروشیمی دهدشت وجود ندارد.
وی در خصوص جاده پاتاوه – دهدشت نیز گفت: با توجه به اینکه مدت 2سال قبل از انتخابات از قرارگاه به اوقاف رفتم ،پروژه تعطیل شد و با برگشت بنده به عنوان نماینده مردم، پروژه دوباره فعال شد و الان پیشرفت فیزیکی 82 درصد دارد. وی اعتبار گرفته شده از دفتر مقام رهبری در سال گذشته را50 میلیارد تومان و در سال جاری 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل پروژه منتظراعتباراتی دولتی نماندیم و در حال حاضر 400- 500 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند و علارغم همه مشکلات و موانع موجود، سال آینده به بهره برداری می رسد.



تاریخ انتشار : 9 بهمن 1397, 09:18



» اخبار مرتبط:

  • پتروشیمی دهدشت کمتر از ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تاجگردون خبر داد؛پیشرفت فیزیکی 52 درصدی پروژه پتروشیمی گچساران
  • پروژه جاده ملی پاتاوه - دهدشت تعطیل نیست/انتقال کارگاه به لرستان صحت ندارد.
  • واگذاري 20 درصد سهام پتروشيمي گچساران به بخش خصوصي
  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • بهمئی

    • 9 بهمن 1397 18:18
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    درود سردار هاشمی کار وتلاش همراه با توسعه کهگیلویه درود بر شما مرد خستگی ناپذیر.......................‌..‌‌‌......،،،،،،،،،،،،
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟