مشروح اخبار


» واکنشها به برکناری خانم وزیر



شاید آرامترین واکنش به برکناری وزیر بهداشت از سوی خودش دیده شد وقتی در برابر دوربین تلویزیون با لبخند از ادای وظیفه گفت و آرزو برای اینکه هر کسی در هر جایی هست بتواند به مسؤولیتش درست عمل کند.
او همچنین با انتشار نامه‌ای از همگان درخواست حلالیت کرد. اما نگاهی به انبوه خبرها و گزارشهای منتشر شده در فضای مجازی درباره این برکناری و پیامهای مردم نشان از ناراحتی مردم از این ماجرا دارد. بیشتر افرادی که پیام گذاشته‌اند دکتر دستجردی را فردی کوشا، بی‌حاشیه و دلسوز دانسته و از برکناری او انتقاد کرده‌اند. یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته است: «جدایی موفق‌ترین و باغیرت‌ترین وزیر از دولت را به ایشان تبریک می‌گویم». دیگری نوشته است: «خانم وزیر عاقبت بخیر شد چون حداقل در سفر عزل نشد!» و بسیاری پیامهای دیگر از این قبیل. شنیده‌های خبرنگار ما از وزارت بهداشت حاکی است برخی از مدیران این مجموعه قصد داشته‌اند در اعتراض به این برکناری از مسؤولیت خود استعفا دهند. از سویی این برکناری در اولین ساعات واکنشهای نمایندگان مجلس را هم برانگیخت. حدادعادل نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با فارس درباره برکناری وزیر بهداشت گفت: خبر عزل وزیر بهداشت خبر خوبی نبود و از دو جهت مایه تأسف شد. یکی از این جهت که خانم دستجردی نخستین زنی بود که در جمهوری اسلامی به وزارت رسید و ‌ای کاش تا پایان این دوره به خدمت خود ادامه می‌داد زیرا عزل وی می‌تواند یک اثر منفی به ویژه در ذهن خانم‌هایی که در دانشگاه‌ها هستند و هنگام انتخاب وی به وزارت خوشحال شده بودند داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه چند ماهی بیشتر از این دولت باقی نمانده هر فرد دیگری انتخاب شود فرصتی برای تحول ندارد و ما به همین جهت در مجلس هم از همکاران نماینده خود خواهش کردیم حتی‌الامکان در این چند ماهه از طرح استیضاح خودداری کنند اما اکنون می‌بینیم در خود دولت وزرا عزل می‌شوند و امیدواریم این تصمیمات اثر منفی بر اداره کشور برجای نگذارد. 
دکتر نعمت‌ا... منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در خصوص برکناری دکتر دستجردی به مهر گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شدت با این کار مخالف بودند. فکر می‌کنم در این شرایط، برکناری خانم وزیر به صلاح نبود و تاثیر مثبتی در بهبود اوضاع نظام سلامت کشور نخواهد داشت.



تاریخ انتشار : 9 دی 1391, 01:01



» اخبار مرتبط:

  • پیش گویی بزرگواری وخبر بد برای مردم
  • اگر دانشجو برود دولت با مشکل روبرو میشود
  • پایان جنجال «ایمانیه باید برود …» + عکس
  • نامه و پارافی که باعث برکناری دستجردی شد
  • شنود مکالمات دلیل برکناری آقای وزیر؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟