مشروح اخبار


» افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم



رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش راک نیوز،علی شهابی‌نسب در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حوزه برنامه و بودجه گفت: بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان شورای برنامه و توسعه استان است که طی این یکسال دوازده جلسه شورای برنامه ریزی به ریاست استاندار برگزار شد که مسایل بودجه ای و غیر بودجه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.



رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بالغ بر ۱۲ جلسه کمیته تخصیص برگزار شد، گفت:  ۶۲۶ طرح عمرانی بین ما و دستگاه اجرایی در قالب ۱۴۵۰ پروژه عمرانی مبادله موافقت‌نامه شد.



وی بیان کرد: یکی از کارهای خوب این دولت اخذ ماده ۲۳ طرح‌های بسیار مهم استان است که مجوز فاضلاب شهر باشت، فاضلاب لنده، فاضلاب جنوب شهر یاسوج، طرح ملی احداث و بهسازی پل بریم باشت- چرام چاروسا دیشموک و باغ‌ملک که پس از دو سال مطالعه ماده ۲۳ اخذ شد، چهار خطه شدن دهدشت تا خیرآباد بهبهان، مجوز سد مخزنی سقاوه که ماده‌های آنها در دولت کنونی اخذ شد.




این مسئول با اشاره به مطالبه مردم کهگیلویه برای احداث سد آبریز گفت:به هر قیمتی مجوز ماده ۲۳ سد آبریز را اخذ می‌کنیم، سد آبریز حق مردم کهگیلویه است و مجوز طی می‌شود جای نگرانی نیست، ضمن اینکه افتتاح غیررسمی برای تردد از پاتاوه- دهدشت از اقدامات مهم صورت گرفته است اما در عید ۱۴۰۲ پروژه رسماً با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.




شهابی‌نسب بیان کرد: سد تنگ سرخ بالای ۴۰ درصد پیشرفت دارد که سرعت گرفته و پیش‌بینی این است که تا سال آینده آبگیری شود و تنها پروژه ای که مورد تاکید رئیس جمهور بود همین پروژه است.

.

وی در ادامه به وضعیت پروژه‌های استان اشاره و عنوان کرد: سال ۹۹ طبق قانون  اعتبارات استان ۶۹۶ میلیارد بوده که در سال گذشته به ۱۲۷۲ میلیارد رسید و امسال بودجه استان به ۱۶۰۰ میلیارد افزایش داشت که شاهد رشد ۳۴ درصدی اعتبارات امسال نسبت به گذشته هستیم در حالی که استان ۲.۵ درصد سهم اعتبارات کشور را در اختیار دارد.




وی بیان کرد: سال ۹۹ کل تخصیص اعتبارات به صورت نقد ۴۷۷ میلیارد بود که این میزان اعتبار سال گذشته به یک هزار و ۳۶۰ میلیارد رسید که بخشی از  این اعتبار مربوط به سفر رئیس جمهور بود که نقدا به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است، ضمن اینکه اعتبارات محرومیت‌زدایی به ۵۴۱ میلیارد افزایش یافته است.





رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب استان استفاده از اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ بود که از تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد، در تبصره ۱۸ هم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که ۹۶۰ میلیارد در بخش مسکن و یک هزار و ۲۰۰ هم برای حوزه اشتغال است.






وی به طرح‌های بسیاری خوب ملی در استان انجام شد اشارع ه بزرگراه یاسوج، بابامیدان گچساران_ بهبهان، از یاسوج تا سمیرم بزرگراه در دست اقدام است. جاده پاتاوه به دهدشت استان چند سال آینده در بخش راه از پرافیک‌ترین استان‌های کشور خواهیم بود چرا که کریدور شمال به جنوب تبدیل می‌شود.





رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه‌های حوزه آب استان گفت: به غیر از سد تنگ سرخ، دشت باشت و امامزاده جعفر، آبرسانی به ۴ شهر به دهدشت، آبرسانی به لیکک از سد کوثر که تا پایان سال عملیاتی می‌شود از اقدامات صورت گرفته در سطح استان است، عملیات اجرایی سد سقاوه با ۴۰ میلیارد تومان امسال آغاز می‌شود..




شهابی‌نسب با بیان اینکه بیمارستان بهمئی به زودی افتتاح می‌شود، افزود:  بیمارستان چرام، سی سخت و لنده فعال و برای هر سه پروژه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.





این مسئول با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد استان گازرسانی شده است، گفت: گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی از دغدغه‌های مسئولان بود که خوشبختانه عملیاتی و اجرا شد، پروژه مهمی که در دست انجام است گازرسانی به زیلایی است.





وی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین انجام شده اما نیاز به بازنگری دارد، افزود: مطالعه طرح اشتغال ۴۵۰ روستای استان به پایان رسید.




شهابی‌نسب با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای فنی افزود: در شورای فنی تمام پروژه‌های عمرانی رصد می‌شود که در سال گذشته ۱۱ جلسه شورای فنی برگزار شد.




وی در پایان خاطرنشان کرد: دو هزار نفر از جامعه ایثارگران تبدیل وضعیت شد، ضمن اینکه بر ۱۰ هزار داوطلب آزمون‌های مختلف نظارت کردیم.



تاریخ انتشار : 9 شهریور 1401, 14:01



» اخبار مرتبط:

  • 60 میلیارد تومان اعتبار کهگیلویه توزیع شد/جرییات
  • 137 میلیارد اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی کهگیلویه توزیع شد/رشد 77 درصدی اعتبارات کهگیلویه
  • افزایش 28 درصدی اعتبارات استانی و نفت کهگیلویه و بویراحمد در سال 95
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیگیری مشکلات پروژه های کهگیلویه: در سال 1400 در بحث اعتبارات یک انقلاب رخ داد
  • نشست خبری رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟