مشروح اخبار


» برگ برنده کاندیداها



همه کاندیداها برای برنده شدن در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاخص‌های زیادی را برای افراد حوزه انتخابیه خود عنوان خواهند کرد تا از مقبولیت بهتری بین مردم قرار گیرند ولی بر همگان واضح و مبرهن است که نهایتا خود مردم هستند که باید با دقت نظر و تحقیق و تفحص لازم نسبت به ارزیابی کاندیداها اقدام نمایند تا بتوانند بهترین تصمیم را در انتخاب گزینه مناسب رقم بزنند.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

*برگ برنده کاندیداها* 

ً همه کاندیداها برای برنده شدن در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاخص‌های زیادی را برای افراد حوزه انتخابیه خود عنوان خواهند کرد تا از مقبولیت بهتری بین مردم قرار گیرند ولی بر همگان واضح و مبرهن است که نهایتا خود مردم هستند که باید با دقت نظر و تحقیق و تفحص لازم نسبت به ارزیابی کاندیداها اقدام نمایند تا بتوانند بهترین تصمیم را در انتخاب گزینه مناسب رقم بزنند.
بی تردید همه ما با عبارت کاریزما آشنایی نسبی داریم و شنیده‌ایم که فلان کاندید شخصیت کاریزماتیک دارد.
 ابتدا پیش از هر چیزی بهتر است بدانیم شخصیت کاریزماتیک چیست. داشتن شخصیت کاریزماتیک به معنای فهم تعادل بین اعتماد به نفس و تواضع است و همه از همراهی با چنین فردی لذت می‌برند، چرا که کاریزما بودن یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد. اگرچه ممکن است درک کامل این ویژگی برای بسیاری از مردم آسان نباشد، ولی برای کسانی که شخصیت کاریزماتیک را می‌فهمند بسیار ارزشمند است.
  یافتن تعادلی که به وضوح تفاوت بین گستاخی و اعتماد به نفس را مشخص می‌کند، بسیار مهم است و هر فردی برای خوب بودن دوست دارد این تعادل را داشته باشد.
  وجود شخصیت‌های موفق، خالی از هرگونه منفعت طلبی و تکبر اما پر از عشق و مهربانی چیزی است که دنیای امروزی به آن نیاز دارد.
 شخصیت کاریزماتیک، شخصیتی خونگرم خوش برخورد است. برخلاف سایر شخصیتها که در حضور آنها احساس اضطراب می‌کنید، فردی که کاریزما دارد باعث می‌شود، احساس کنید مورد پذیرش وی قرار گرفته‌اید و هوش و مهم بودن شما را پذیرفته است.
 شخصیت کاریزماتیک در پس جذابیت اولیه خود دارای اصالت می‌باشد. یعنی فرد دارای نیت واقعی برای ارائه بهترین خدمات خود به همنوعانش میباشد . فروتنی برای برخی از افراد شاید سخت باشد، اما برای اشخاص کاریزماتیک خیلی راحت و آسان است. فروتنی می‌تواند شامل از خود گذشتگی باشد، وقتی که فرد بهترین خدمات خود را به دیگران ارائه می‌دهد یا حتی از وقت و نفع شخصی خود برای دیگران چشم‌پوشی می‌کند، این صفت را در تلاش مداوم آنها برای کمک کردن به دیگران و حل مشکلات مردم به وضوح می‌توان دید.
 شخصیت کاریزماتیک وضعیت کنونی را به عنوان وضعیتی طاقت فرسا و اهداف آینده را به عنوان جایگزینی جذاب‌تر و قابل حصول توصیف می‌کند. اندیشه‌های خود را به روشنی بیان کرده تا بتواند از طریق رفتار جسورانه و اظهار اعتماد به نفس ، نامتعارف بودن و نگرانی در مورد نیازهای مردم طی طریق نماید. این افراد با دقت و ََتوجه بالا به پیرامون خود در بهترین زمان ممکن بهترین بازخورد ممکن را از خود نشان می‌دهند. 
اشرافیت کامل به گفتگو و اینکه چطور یک گفتگو را آغاز کنند و آن را پیش ببرند و چه سخنانی را به زبان بیاورند از دیگر صفات این افراد است که برگرفته از تیز حسی ، انعطاف پذیری ، فن بیان و سخنوری بالای ایشان است، چرا که ماهرانه سخن گفتن موجب می‌شود که به درستی شنیده شوند.
 تحسین در افراد کاریزماتیک نقش بزرگی دارد، آنها سخاوتمندانه و البته هوشمندانه تحسین می‌کنند و در عین حال به درستی انتقاد می‌کنند چرا که این درست نقد کردن باعث می‌شود نقد راحتتر پذیرفته شده و موجب پیشبرد بهتر کارها شود. افراد کاریزماتیک می‌توانند طرفداران خود را متحد کرده و الهام بخش آنها باشند.
 پژوهشگران دانشگاه تورنتو پژوهشی در زمینه کاریزما انجام دادند، آنها این مفهوم را در بیش از هزار نفر مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و پس از پایان تحقیقات منتج به این نتیجه شدند که کاریزما آمیزه‌ای از تاثیرگذاری و خوش برخورد بودن است که این تاثیرگذاری و خوش برخورد بودن و داشتن اعتماد به نفس و احاطه به درون افراد از مهارت و توانمندی رهبری و قدرت حضور این افراد میباشد. 
پس اگر کاندیدایی دارای چنین خصایصی می‌باشد و مردم حوزه انتخابی به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک از آن یاد می‌کنند چه بسا بهترین گزینه به عنوان منتخب مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
سید عنایت اله جهان آرا



تاریخ انتشار : 4 بهمن 1402, 06:34



» اخبار مرتبط:

  • عده‌ای با رانت ره صدساله را یک شبه پیمودند/نفرت امام از فاصله طبقاتی
  • مخالفان حاج آقای موحد به جای نقد کردن، نق می زنند...
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • موحد؛ مانیفست همه شمول*
  • سیاست مدار یا مردم دار؟کدام را انتخاب کنیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟