مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت سد تنگ سرخ میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز سد تنگ سرخ را تشریح کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت سد تنگ سرخ را تشریح کرد


استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت سد تنگ سرخ میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز سد تنگ سرخ را تشریح کرد.



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از سد تنگ سرخ با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای همراه گفت:چند ماهی از دولت سیزدهم نگذشته بود رئیس جمهور شهید از این سد بازدید کردند و بعد از آن سد وارد مرحله جدیدی از اجرا شد.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه سال۱۳۹۰ با اعتبارات استانی کلنگ‌زنی شد، افزود: در دو دولت گذشته ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شد و زمانی کارگاه تعطیل و پروژه راکد مانده بوده بود.


وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم کمتر از ۳۰ میلیارد تومان به سد تنگ سرخ اختصاص داده شد اما در دولت آیت الله رئیسی ۳۲۸ میلیارد تومان به این سد پول تزریق شد امسال هم از محل بودجه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد.


استاندار گفت: پیشرفت فیزیکی طرح ۳۶ درصد است اما از نظر قرارداد با قرارگاه‌ خاتم پیشرفت پروژه ۵۲ درصد است، خیلی از کارهای زیربنایی سد انجام گرفته است و پروژه در ۱۲ جبهه کاری در حال انجام کار است.


احمدزاده با بیان این نکته که بخش اعظمی از جاده انحرافی سد تنگ سرخ در حال احداث است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد، همچنین تملک باغات و اراضی کشاورزی دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار بر لزوم احداث سد تنگ سرخ با اشاره به تنش آبی در مرکز استان تاکید کرد و گفت: خط انتقال آب شرب و کشاورزی یاسوج در دست انجام است و آب ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یاسوج و روستاهای اطراف با بهره‌برداری از این پروژه تامین می‌شود.


وی از صدور مجوز ماده ۲۳ این پروژه خبر داد و گفت. اخذ مجوز ماده ۲۳ این پروژه در دست انجام بوده که کار بزرگی است و پروژه را وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌کند.


استاندار بیان کرد: این سد تامین کننده آب شرب و کشاورزی یاسوج و آب شرب شهر شیراز است، دولت توجه ویژه‌ای به احداث این سد دارد و سرعت انجام پروژه خوب است.


وی بیان کرد: همه تلاش استان تملک مخزن سد است که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

استاندار با تاکید بر لزوم احداث این سد گفت: 

پیگیری مستمر در وزارت نیرو برای اتمام سد در حال انجام است و خود وزارتخانه هم مصمم به اجرای پروژه است.


وی با اشاره به زمان آبگیری سد گفت: پیش‌بینی ما آبگیری این پروژه تا پایان سال جاری است اما زمان دقیق آبگیری توسط وزارت نیرو اعلام می‌شود.


پایان پیام/




 

***************************


تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد 


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد از تغییر ساعت کاری از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور خبر داد.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند از کاهش ساعت اداری از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی خبر داد و گفت: طبق اعلام هئیت وزیران به منظور حفظ پایداری شبکه برق سراسری ساعت آغاز به کار تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشور، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ساعت ۶ صبح تعیین شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری افزود: دستگاه‌های فوق به نحوی مصرف انرژی برق را مدیریت کنند که مصرف برق آنها در ساعت اداری ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد مصرف آنها بعد از ساعت اداری نسبت به همان روز کاهش یابد.


وی خاطرنشان کرد: ساعت آغاز به کار مادران دارای فرزند زیر سال ۶ سال افراد دارای معلولیت و نیز افراد ساکن در حومه شهرهای محل خدمت با اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ تداوم خدمات‌رسانی ارباب رجوع به مدت یک ساعت شناور است.


پایان پیام/



تاریخ انتشار : 15 خرداد 1403, 23:35



» اخبار مرتبط:

  • نگرانی از ناوگان فرسوده اورژانس کهگیلویه و بویراحمد
  • فصل آتش‌سوزی جنگل‌ها؛ خطر در کمین ریه‌های زاگرس
  • فرسودگی خطوط آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد: زنگ خطر برای تشدید کمبود آب!
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای بازگشایی جاده های عشایری کهگیلویه وبویراحمد تخصیص یافت
  • لاشه ۲ راس کل وحشی در دنا کشف شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟