مشروح اخبار


» مدعی العموم کهگیلویه و بویراحمد پی‌گیر مدارس خطرآفرین



دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع به کار خود وضعیت امنیت و استحکام مدارس استان را در دستور کار قرار داده است.


دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع به کار خود وضعیت امنیت و استحکام مدارس استان را در دستور کار قرار داده است.


به گزارش راک نیوز،هر چند در طول چهار دهه اخیر اقدامات بسیار زیادی در زمینه ساخت تعمیر و تجهیز مدارس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته اما به دلیل محرومیت مضاعف و تاریخی همچنان در این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد.

در همین خصوص دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع به کار خود در همین مدت کم وضعیت امنیت و استحکام مدارس در یاسوج و سایر نقاط استان را در دستور کار قرار داده است.

به همین منظور دکتر سید وحید موسویان برخی از مدارس غیر دولتی را که حرف و حدیث‌هایی در مورد استحکام آنها وجود دارد از نزدیک مورد بازدید قرار داد.

مدعی العموم استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان مدیرکل نوسازی مدارس و همچنین برخی از مسئولان واحد حقوقی آموزش و پرورش از این مدارس بازدید کردند و در خصوص نحوه فعالیت آنها در آینده بحث و گفتگو شد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مدارس غیردولتی در سطح استان به ویژه در شهر یاسوج از منازل مسکونی کلنگی استفاده می‌کنند گفت: این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان و فرهنگیان در چنین مدارسی مشغول به تحصیل و تدریس هستند و امنیت جانی آنها برای ما مهم است.

دادستان مرکز استان با بیان این که مدرسه‌ای ۴۴۰ دانش آموز دارد و حفظ جان آنها برای ما خیلی مهم است گفت: در چند وقت اخیر خبرهایی در مورد مدارس یکی از شهرهای آذربایجان شرقی و همچنین استان اصفهان شنیدیم که باید از چنین حوادثی کسب تجربه کنیم.

وی با تاکید بر این که چنین پرونده‌هایی از حیث ترک فعل است و کارشناسان دادگستری باید ارزیابی کنند یادآور شد: حفظ امنیت فرزندان و دانش‌آموزان برای همه ما مهم است و نمی‌توان نسبت به چنین موضوعاتی بی‌تفاوت بود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید برخی از ساختمان‌ها برای کاربری مسکونی مناسب باشند یادآور شد: اما این دلیل نمی‌شود که از چنین ساختمان‌هایی برای کاربری آموزشی استفاده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که دنبال تعطیلی و غرض ورزی با مدارس غیرانتفاعی نیستیم گفت: ما و اولیای دانش آموزان و هم خود فرهنگیان و مدیران و موسسان مدارس بر این نکته صحه می‌گذارند که قبل از تعلیم و تربیت موضوع امنیت جانی دانش آموزان و فرهنگیان مهمتر از هر موضوع دیگر است و به مصداق همان جمله معروف "حادثه هرگز خبر نمی‌کند".



تاریخ انتشار : امروز, 09:16



» اخبار مرتبط:

  • بازدید سرزده سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آموزش و پرورش بویراحمد
  • در آستانه ی بازگشایی مدارس انجام گرفت/ بازدید سرزده بازدید معاون پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مراکز آموزشی اعلام جرم در ترک فعل مدیران آموزش و پرورش در نارسایی های ایمنی فضای آموزشی
  • در سومین روز از بازگشایی مدارس صورت گرفت: بازدید سرزده سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از مدارس شهر یاسوج
  • تجهیز و افتتاح ۹ آموزشگاه در شهرستان مارگون
  • تخصیص بیش از نه میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟