مشروح اخبار


» یکهزار و 870میلیارد ریال به بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافت.



نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب هیأت وزیران، مصوبه موضوع اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شد.


غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:به موجب این اصلاحیه، دولت مصوب کرد مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی یکهزار و 860 واحد باقیمانده از تعداد سه هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون ریال در شهر دوگنبدان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل افزایش هزینه های مصالح ساختمانی، مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی این واحدها از مصوبه مذکور به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

تاجگردون افزود: طول دوران مشارکت مدنی و اقساطی جمعاً ۱۵ سال (سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران مشارکت اقساطی) است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی  گفت:با تصویب دولت همچنین مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به صورت هزینه ای برای هزینه های آواربرداری، پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و مبلغ یکصد میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای برای اصلاح بافت شهری در معرض خطر رانش و ایمن سازی آن اختصاص یافت.

به گزارش راک نیوز؛عمليات اجرايي طرح احياي بافت فرسوده شهر دوگنبدان كه سال 1387 تصويب شده بود چند سال به دليل نبود اعتبار راكد بود در 2 سال پيش عملياتي شد. 

در اين طرح نوسازي سه هزار و 700 واحد مسكوني با جمعيت 25 هزار نفر در محله هاي مسكوني رادك،لبنان،كيامرثي و سادات را فراهم كرد. 

تاكنون يكهزار واحد مسكوني در بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازي شده. 

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 13 خرداد 1398, 04:21



» اخبار مرتبط:

  • دولت به رییس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد/سوابق
  • وام مسکن بافت فرسوده در گچساران25درصد افزایش یافت
  • فرماندار گچساران:180واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شد
  • بیش از 11درصد از منازل بافت فرسوده دوگنبدان متروکه است
  • اختصاص 1000 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ساکنین بافت فرسوده گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟