مشروح اخبار


» آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان به روایت روزنامه اصلاح‌طلب



 اصلاح‌طلبان در تقلا برای حضور قدرتمند در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هستند، آنها که 8 سال را دور از قدرت و در نقش ناظر حضور داشتند، به

راک نیوز ؛  روزنامه آرمان نوشت: اصلاح‌طلبان در تقلا برای حضور قدرتمند در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هستند، آنها که 8 سال را دور از قدرت و در نقش ناظر حضور داشتند، به تقویت خود پرداخته و زمینه را برای حضور مجدد در دستگاه‌های اجرایی آماده کرده‌اند چراکه همگان آگاهند اصلاح‌طلبان دغدغه‌ای به نام رای مردم ندارند و با حضورشان بار دیگر در برگه‌های رای زیادی، نام کاندیدایشان نوشته خواهد شد. در طرف مقابل اما اصولگرایان باید ائتلاف 1+2، ائتلاف پنج‌گانه و... را پشت سر بگذارند تا به بالاترین کرسی اجرایی برسند. اینجاست که گفته می‌شود خودکرده را تدبیر نیست! ولی حال و روز این روزهای اردوگاه اصلاح‌طلبان چگونه است؟

منتظر اجماع هستیم

معاون رئیس‌جمهور دولت اصلاحات تصریح می‌کند که همچنان منتظر اعلام نتیجه نهایی اجماع اصلاح‌طلبان برای اعلام کاندیداتوری است و نظر رئیس‌ دولت اصلاحات نیز یکی از موضوعات تعیین‌کننده در اعلام کاندیداتوری وی است. او در پاسخ به این سوال که برای معرفی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان فکر نمی‌کنید که زمان گذشته چرا که اعلام کاندیداتوری، تشکیل ستاد مرکزی، ستادهای استانی، سفرهای انتخاباتی و... نیازمند زمان است و با توجه به از دست رفتن زمان، شکل تبلیغات اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی چگونه خواهد بود؟ گفت: همان‌طور که اشاره کردید و درست است، بنده و مابقی اصلاح‌طلبان هم قبول داریم که برای اعلام کاندیداتوری و انجام فعالیت‌های انتخاباتی دیر شده است. مهرعلیزاده ادامه داد: بر همین اساس اصلاح‌طلبان حتما در تبلیغات انتخاباتی شیوه‌ها و رویکردهای متفاوتی را دنبال خواهند کرد و شاید به این شیوه‌ای که کاندیداها شهر به شهر برای تبلیغات می‌روند، عمل نکنیم چراکه شرایط و زمان برای دنبال کردن این نوع تبلیغات از سوی اصلاح‌طلبان وجود ندارد. وی با بیان اینکه البته شرایط بسیاری از کاندیداها هم شبیه به کاندیدای اصلاح‌طلبان است، تصریح کرد: گروه‌های مختلف و افراد تا فرارسیدن موعد قانونی کار را شروع نکردند و طبیعتا تا ایام نوروز هیچ‌کس به آن صورت فعالیت انتخاباتی انجام نداد.

نظر رئیس دولت اصلاحات احتمالا این هفته اعلام می‌شود

معاون رئیس‌دولت اصلاحات اضافه کرد: به‌نظر می‌آید دلیل تاخیر آقای خاتمی در اعلام کاندیداتوری این است که هنوز به قطعیت برای کاندیداتوری در انتخابات آینده نرسیده است. بر همین اساس قرار است وی در این زمینه اعلام‌نظر کند و به‌زودی این مسائل را روشن خواهد کرد. بر اساس این اعلام موضع رئیس دولت اصلاحات، حرکت بعدی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری انجام خواهد شد.

اعلام جزئیات تصمیم انتخاباتی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان

مهرعلیزاده افزود: شنیده‌ام در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان تعداد زیادی از مدیران، دوستان، مشاوران و نزدیکان اهل فکر عضویت دارند. این گروه دائما اخبار را رصد می‌کنند و پس از بررسی مسائل سیاسی به نتایجی می‌رسند که در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی از بین افراد یادشده قرار است گزینه نهایی اصلاح‌طلبان انتخاب شود. معاون رئیس‌جمهور دولت اصلاحات درباره مکانیسم انتخاب نهایی گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان از بین خود، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، صفدر حسینی و محمدرضا عارف گفت: گروه مشورتی اصلاح‌طلبان برای انتخاب کاندیدای نهایی درنهایت با این افراد صحبت خواهند کرد و برحسب آمادگی‌شان برای کاندیداتوری، داشتن برنامه و تیم اجرایی، کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان را معرفی می‌کنند. قطعا این موضوع یک ایده و شیوه عاقلانه است. مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که اگر خروجی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان شما نباشید بازهم در عرصه رقابت به عنوان کاندیدا حضور خواهید داشت یا نه؟ عنوان کرد: بارها و بارها گفته‌ام که فقط درصورتی که اجماع اصلاح‌طلبان و نظر موافق آقای خاتمی درمورد کاندیداتوری بنده همراه باشد در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا حاضر خواهم بود.

به نظر می‌رسد خاتمی کاندیدا نشود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به شناخت و نزدیکی شما با آقای خاتمی و اینکه اشاره کردید وی به‌زودی درباره کاندیداتوری اعلام موضع خواهد کرد، پیش‌بینی شما چیست؟ فکر می‌کنید که درنهایت رئیس دولت اصلاحات کاندیدا می‌شود یا تصمیم به حمایت از یک کاندیدای اصلاح‌طلب می‌گیرد؟ گفت: از تاخیری که برای اعلام آمادگی آقای خاتمی به منظور کاندیداتوری در انتخابات تاکنون صورت گرفته و صحبت‌هایی که با ایشان داشته‌ام به‌نظر می‌رسد وی به قطعیت برای حضور خود در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا نرسیده است. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظرتان درباره چگونگی حضور آیت‌ا... ‌هاشمی در انتخابات آتی چیست و فکر می‌کنید که وی طرفدار و حامی چه جریانی در انتخابات آینده باشد؟ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم از مجموعه صحبت‌هایی که آیت‌ا... هاشمی به صورت صریح داشته است، وی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد و قطعا هم کاندیدا نخواهد شد. مهرعلیزاده در عین حال تاکید کرد که جایگاه‌ هاشمی در جامعه و توقعی که مردم در شرایط مختلف در طول سال‌های بعد از انقلاب از وی داشته‌اند مطمئنا باعث خواهد شد که‌هاشمی یک فرد بی‌تفاوت در انتخابات آتی نباشد و همان‌طور که خودش پیش‌تر اشاره کرده قطعا نقش موثری در شکل‌گیری جریان سیاسی آینده کشور و در قضیه انتخابات خواهد داشت.

قطعا‌ هاشمی از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند

وی افزود: فکر می‌کنم که آقای ‌هاشمی تاکنون نشان داده است در راستای جانبداری از حاکمیت حق، عقلانیت، مدیریت و برنامه‌محوری حرکت می‌کند که این موضوع هم در جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد لذا ایشان حتما در انتخابات آینده از اصلاح‌طلبان حمایت خواهند کرد.



تاریخ انتشار : 28 فروردین 1392, 08:04



» اخبار مرتبط:

  • گزینه اول اصلاحات "خاتمی" است نه "عارف"
  • نقشه اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات؛ اول خاتمی، بعد
  • تازه ترین خبر از اردوگاه اصلاح طلبان : ائتلاف شریعتمداری با 3نفردیگر
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟