مشروح اخبار


» لیست احتمالی استانداران دولت یازدهم/کهگیلویه وبویراحمد وگزینه...



با توجه به رایزنی‌های گوناگون و بحث‌های جریانات سیاسی و اجتماعی، تا این لحظه شانس برخی گزینه‌ها برای تصدی استانداری بیش از بقیه است.

به گزارش


با توجه به رایزنی‌های گوناگون و بحث‌های جریانات سیاسی و اجتماعی، تا این لحظه شانس برخی گزینه‌ها برای تصدی استانداری بیش از بقیه است.

به گزارش  پایگاه خبری راک نیوز، بر اساس آخرین اخباری که به صورت غیر رسمی به گوش می رسد، اسامی نامزدهای احتمالی تصدی استانداری 12 استان کشور منتشر شده است.

در شرح وظیفه استانداران مصوب شورای عالی اداری سال 77 آمده است:

ماده۱: استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند. نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود.

نیروهای نظامی در چارچوب وظایفی که در ارتباط با امنیت مناطق دارند، تحت نظارت استانداران عمل خواهند کرد.

استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیأت وزیران مسئول بوده و بعنوان نماینده وزارت کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت در استان را عهده دار خواهد بود و در مقابل وزیر کشور پاسخگوست.

ماده ۲: وظایف و اختیارات استانداران در قلمرو مأموریت خویش بشرح زیر می‌باشد:

استاندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت استان است. وظایف امنیتی استاندارن را شورای امنیت کشور تعیین می‌نماید.

هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تأمین استان و نظارت برحسن اجرای مصوبات آن.

بنابر تعریف بالا یک استاندار در استان محل خدمت خود نقش و وظایف یک رییس جمهور را ایفا می کند و از این منظر انتخاب استانداران باید در نهایت دقت باشد؛ استانداران به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران با حکم رئیس جمهور منصوب می شوند.

در دولت های نهم و دهم، یکی از انتقادات اساسی به دولت مساله عزل و نصب گروهی استانداران بود که در برخی از این عزل و نصبها به نظر می رسید حتی وزیر کشور نیز نقشی ندارد، در واقع بی ثباتی مدیریتی در این دو دوره علاوه بربدنه دولت متوجه استانداران نیز بود.

در دولت دهم این جابجایی سبب احضار و سوال مکرر از وزیر کشور شده بود که در نهایت وی به نمایندگان در کمیسیون گفته بود « بنده نقشی در این جا به جایی ها ندارم و بخش اعظمی از آن بر اساس تصمیماتی است که خارج از وزارتخانه گرفته می شود».

به نظر می رسد در دولت جدید این بی ثباتی از بین رفته و شاهد جابجایی گروهی استانداران در وزارت کشور نباشیم.

هنوز چند روزی بیشتر از استقرار دولت گذشته و وزارت کشور نیز با حضور رحمانی فضلی رییس سابق دیوان محاسبات کار خود را آغاز کرده است؛ این روزها بازار گمانه زنی ها همچنان داغ است،انتخاب استاندارها نیز در این شرایط بر این داغی می افزاید.البته رایزنی های نمایندگان هر استان نیز در این انتخابها بی تاثیر نیست.

آذربایجان غربی: 40 نفر اعلام آمادگی کرده اند.

کردستان: حسین فیروزی، فرمانداری سقز و کامیاران و مدیریت های آموزشی در سطح استان را در کارنامه خود دارد.

استان بوشهر: اسماعیل تبادار

خراسان شمالی: دکتر احمد محقر و مهدی عارف‌پور و مهدی کار اندیش

اصفهان: سیدمحمود حسینی و میرلوحی

 خراسان رضوی: امینی و  دکتر علی محقر

گلستان: محمدرضا صالحی

 تهران: علی اصغر احمدی و علی اوسط هاشمی

مرکزی: زاهدی و حسن پور

البرز: دکتر سیدعلی میرباقری و خدمتگذار

 ایلام: رسول مهرپرور

اردبیل: اقبال عباسی و کامکار

 خراسان جنوبی: مهدی آیتی و جمالی پور

خوزستان: عبدالحسن مقتدایی، استاندار سابق خوزستان و هرمزگان و عبدالله کعبی، نماینده سابق مجلس.

گلستان: سید سبحان حسینی نماینده اسبق مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کنونی تشخیص مصلحت نظام است،محمد رضا صالحی،بازنشسته آموزش و پرورش و فرماندار دوران اصلاحات در گرگان بودند، سید ابراهیم دراز گیسو اولین استاندار گلستان،علی اصغر احمدی دومین استاندار بعد از دراز گیسو،شوذب میرازئیز، رئیس ستاد دکتر روحانی در استان گلستان و کارمند بازنشسته جهاد کشاورزی و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی استان، سید نجیب حسینی 2 دوره سابقه نماینده مردم مینودشت،گالیکش و کلاله در مجلس، علی اصغر بیانی، فرماندار علی آباد کتول و جهرم، مدیرعاملی جمعیت هلال احمر گلستان، فعالیت به عنوان بخشدار در استان های مختلف و شهرداری مناطق گرگان، یحیی خاکی، معاون هلال احمر مازندران و مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری خراسان شمالی، علی هاشمی، دبیر کل ستاد مبازره با مواد مخدر، محمود ربیعی، فرماندار اسبق گرگان و گنبد،علی مرگدری، قائم مقام جهاد سازندگي استان، مديركل بهسازي روستاهاي كشور، رياست سازمان جهاد كشاورزي استان فارس،عابدین پاسندی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان گميشان و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي چابهار و فرمانده ارشد بلوچستان ،عضو شبکه هاديان سياسي کشور و مشارکت درراه اندازي منطقه ازاد چابهار.

کهکیلویه و بویر احمد: سید ضیاء الدین رضاتوفیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت اصلاحات ،  علی مندنی پور رئیس کانون وکلای ایران ، سیدباقر موسوی نماینده بویراحمد و دنا در مجالس پنجم و ششم شورای اسلامی ،خداداد غریب پور فرماندار آخر اصلاحات در بویراحمد و دنا ، مهندس محمد بهرامی شهردار سابق یاسوج و رئیس ستاد انتخاباتی عارف در استان ، مهندس لطیف رستاد نامزد انتخابات کهگیلویه در مجلس هشتم و حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی فرماندار اصلاحات در کهگیلویه.

آذربایجان شرقی:محسن مهرعلیزاده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت محمد خاتمی، علی عبدالعلی‌زاده، وی دو دوره نمایندگی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ۵سال استاندار استان آذربایجان شرقی در دولت هاشمی رفسنجانی و همچنین وزیر مسکن دولت خاتمی، جمشید انصاری، نماینده مردم زنجان و طارم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، استاندار سابق آذربایجان غربی، معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، مدیر کل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی.
غیر از این گزینه ها سید مهدی پور حسینی، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی، کریم شافعی، نماینده سابق مردم مرند و جلفا، صادق نجفی مدیر عامل منطقه آزاد تجاری ارس، سید حسین هاشمی نماینده پنج دوره مجلس چهارم تا هشتم از حوزه انتخابیه میانه، اسماعیل جبارزاده نماینده چهار دوره مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح هستند.



تاریخ انتشار : 4 شهریور 1392, 02:29



» اخبار مرتبط:

  • شنیده ها از وزارت کشور /31 استاندار احتمالی استان‌های کشور
  • رونمایی ازاستانداران دولت تدبیر /امروز 2 استاندار منصوب شدند
  • انتصاب چهار استاندار در جلسه امروز هیئت دولت
  • گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های استانداری بوشهر
  • لیست جدید از کابینه احتمالی حسن روحانی / مشاور استانداری کهکیلویه و بویر احمد درلیست کابینه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟