مشروح اخبار


» کسانی که با طی نکردن دوره مدنیت شهرنشین شده‌اند موضوع تغییر نام استان را دنبال می‌کنن



نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسانی می‌توانند راه درست را طی کنند که دارای اندیشه بوده و با تفکر و اندیشه خود قلم به دست گرفته و نسل‌های آینده را از اندیشه ناب خود بی‌نصیب نگذارند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی  در آیین تجلیل از نویسندگان و اهالی قلم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز 14 تیر که به مناسبت روز قلم نام‌گذاری شده، اظهار کرد: ارزش قلم مافوق بشری است و در قرآن کریم هم به صورت مفرد و هم به صورت جمع از آن یاد شده و بالاتر اینکه به آن قسم یاد شده است.

 

زارعی به تفاوت قلمی که ترکمانچای را امضا و به قلمی که تنباکو را تحریم کرد پرداخت و گفت: هر دو حکم با قلم نگارش شدند که یکی منافع بیگانه را تأمین کرد و دیگری دست بیگانه را از منافع کشور ایران قطع کرد.

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از کسانی که بحث تغییر نام استان را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: برخی در مرکز نشسته‌اند و به دور از دیار و آب و خاک خویش و فارغ از هویت و اصل و نسب‌ها دائم بر طبل تغییر نام استان می‌کوبند.

زارعی با ابراز این سخن که برخی از آنها خجالت می‌کشند به زبان مادری خود صحبت کنند و از آن گریزانند، تصریح کرد: این استان برای همیشه کهگیلویه و بویراحمد باقی خواهد ماند چراکه هویت خود را از آن گرفته‌ایم.



تاریخ انتشار : 15 تیر 1391, 00:44



» اخبار مرتبط:

  • تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد محال است
  • انتقاد از بی توجهی مدیران به نامه های نمایندگان
  • مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستم
  • یاسوج نام جدید یک خیابان در تهران
  • بویراحمد محروم‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟