مشروح اخبار


» مشارکت 58 درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن



مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعت 24 سی ام مهرماه و پایان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95، بیش از  58 و 34 صدم درصداز مردم این استان در این سرشماری شرکت کردند.


مشارکت 58 درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن  استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعت 24 سی ام مهرماه و پایان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95، بیش از  58 و 34 صدم درصداز مردم این استان در این سرشماری شرکت کردند.

حسن نوروزی در گفت و گو با راک نیوز افزود: جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در سرشماری امسال 716هزار نفر برآورد شده که تا پایان زمان رای گیری اینترنتی 418 هزار و 39 نفر از مردم استان از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس، استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان های سمنان، بوشهر، مازندران، خراسان جنوبی، هرمزگان، لرستان و ایلام در جایگاه هشتم قرار دارد.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بین شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد چرام با مشارکت بیش از 77.88 (77 و هشتاد و هشت صدم) درصد جمعیت در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن شهرستان های دنا ، باشت ، لنده ، بهمئی ، کهگیلویه ، گچساران و بویراحمد قرار گرفته اند.

او ادامه داد: در مجموع تمامی شهرستانهای استان مشارکت بیش از 50 درصد داشته اند که این امر بیانگر تحقق اهداف پیش بینی شده است.

نوروزی افزود: با توجه به آغاز سرشماری حضوری (میدانی) از روز بیست و هشتم مهرماه 95، خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق اینترنت ثبت کرده اند در صورت مراجعه مامور سرشماری کد رهگیری خود را در اختیار مامور سرشماری قرار دهند.

وی افزود: انتظار ما از آن دسته از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی مشارکت نکرده اند این است که اطلاعات تمام اعضای خانواده را در دسترس داشته باشند تا در زمان مراجعه مامور سرشماری به در منزل آنان در اختیار وی قرار دهند.

او گفت: از آنجا که برای هر مامور، منطقه آمارگیری مشخص شده، شهروندان باید کد رهگیری خود را در اختیار ماموری که در آن منطقه سرشماری را انجام می دهد قرار دهند در غیر این صورت کد رهگیری آنها توسط سامانه پذیرفته نخواهد شد.

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 در ساعت 24 سی ام مهرماه پایان یافت و کار جمع آوری حضور اطلاعات نیز که از روز بیست و هشتم مهرماه 95 آغاز شده تا بیست و هشتم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد.

از سال 1335 تا 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر 10 سال یک بار اجرا می شد که در سال 1386 و براساس مصوبه هیات وزیران، فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.

هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 انجام شد.



تاریخ انتشار : 1 آبان 1395, 20:26



» اخبار مرتبط:

  • ساسان تاجگردون:سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر در فارس آغاز می شود
  • مشارکت 42 نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گچساران
  • رئیس سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان گچساران از آغاز ثبت نام اینترنتی ماموران سرشماری خبر داد
  • آزمون کتبی سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان گچساران برگزار شد
  • فرماندار گچساران تاکید کرد: شرکت در سرشماری نفوس و مسکن وظیفه همگانی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟