مشروح اخبار


» بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ به مدیریت سجاد نادریان بازدید و از زحمات این هنرمند پیشکسوت تقدیر کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این بازدید که بیژن علی بازی معاون هنری و سینمایی این اداره کل حضور داشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش های مختلف آموزشگاه سارآهنگ بازدید کرد.

امین درخشان با تاکید بر نقش مهم رشته های هنری مانند موسیقی در کنترل هیجانات افراد و سوق دادن آن به سوی افکار مثبت و شادی بخش، افزود: هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی به ویژه آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان نقش موسیقی در چگونگی ارتقاء فرهنگی جامعه، اظهار کرد: پیدایش پدیده موسیقی نزد انسان غریزی است، موسیقی چهره سنتی و بومی به خود گرفت و جزء مهمی از اصول فرهنگ به شمار می آید.
وی در زمینه اهمیت موسیقی فولکلور یا محلی، خاطرنشان کرد: ترانه هایی که در موسیقی محلی اجرا می شود، با ابعاد مختلف فرهنگی جامعه در ارتباط تنگاتنگ بوده و در متن این موسیقی ها سنت ها، ارزش ها و عقاید جامعه تائید شده یا مورد انتقاد قرار می گیرد.
درخشان در مورد رابطه شاهنامه و موسیقی هم عنوان کرد: موسیقی در شاهنامه، یکی از ارکان اصلی برای جان بخشی بود که فردوسی برای احیای زبان و فرهنگ فارسی آن را آفریده و ضرورت دارد که اهالی موسیقی برای زنده نگه داشتن زبان فارسی، شاهنامه خوانی را گسترش دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد، با همکاری آموزشگاه موسیقی سارآهنگ می توان کنسرت های موسیقی با حضور بزرگان موسیقی سنتی و کلاسیک در سطح استان برگزار کرد.
«سجاد نادریان» نیز ضمن تشکر و قدردانی از بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ، گفت: آموزشگاه موسیقی سار آهنگ به منظور آموزش موسیقی به علاقه مندان هنر والای موسیقی و به منظور کشف استعدادهای درخشان با همکاری جمعی از اساتید موسیقی برای پرورش این استعدادها در زمینه های مختلف خوانندگی، نوازندگی، آهنگ سازی و معرفی هنرمندان به جامعه هنری تاسیس شده و همچنین در راستای اعتلای موسیقی در سطح  استان و پیشرفت هنرجویان در عرصه های مختلف موسیقی، اقدام به برقراری و تبادل هنری با محافلی معتبر موسیقی و ادبیات در سراسر ایران نموده است.
 



تاریخ انتشار : 5 اسفند 1400, 19:31



» اخبار مرتبط:

  • دیار بلادشاپور میزبان کنسرت بزرگ موسیقی /زمان و مکان
  • گروه موسیقی کهگیلویه وبویراحمددر بلغارستان به اجرای برنامه می پردازد
  • تمام کنسرت های موسیقی کشورلغوشد
  • استودیوی موسیقی کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد
  • مجوز کنسرت برای خانم‌های خواننده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود