مشروح اخبار


» همایش های انتخاباتی موحد از منظر منتقدان



این ایام نامزدهای محترم انتخابات مجلس با روش های مختلف به دنبال برگزاری نشست های انتخاباتی تحت عناوین مختلف اعم از اقشار و اصناف و اقوام و ..می باشند.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

همایش های انتخاباتی موحد از منظر منتقدان 

این ایام نامزدهای محترم انتخابات مجلس با روش های مختلف به دنبال برگزاری نشست های انتخاباتی تحت عناوین مختلف اعم از اقشار و اصناف و اقوام و ..می باشند. متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه مشارکت و شور انتخاباتی هنوز به شرایط مطلوب نرسیده و به اصطلاح هنوز تنور انتخابات به اندازه کافی گرم نشده است. اما با همه این شرایط منطقه کهگیلویه بزرگ شرایط خاص خود را داشته و در این میان سید محمد موحد نیز وضعیت منحصر به فردی را داراست. با شروع جدی فعالیت های میدانی موحد در ایام اخیر اجتماع انتخاباتی حول محور ایشان رنگ و بوی دیگری دارد.اجتماعات خانوادگی و صنفی و طائفه ای مختلفی با حضور ایشان برگزار گردیده که اوج آن نمایش عزت و اقتدار در چنگلوا بود که نشان دهنده اوج محبوبیت موحد و شعور بالای سیاسی مردم منطقه کهگیلویه بزرگ بود‌.در این خصوص ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.نکته اول اینکه باید به سید محمد موحد تبریک گفت و ایشان را ستایش کرد که در این سرمای طبیعی و اجتماعی این توان و ظرفیت را دارد که با هنر مندی خاص خود مردم را نسبت به سرنوشت خود حساس نموده و زمینه حضور حداکثری آنان را در عرصه تعیین سرنوشت فراهم آورده است.اما متاسفانه افرادی که از بدو ورود موحد به مجلس عینک بدبینی به چشم زده و هر اتفاقی پیرامون ایشان را با همین حس تجزیه و تحلیل می کنند نسبت به این همایش ها نیز حساس بوده و در تناقضی آشکار اوج عشق و علاقه و حضور و شعور سیاسی مردم را به رویگردانی و بی توجهی تفسیر و تعریف می کنند و به زمان و مکان و افراد حاضر در هر تجمع انتخاباتی موحد برچسب خاصی می زنند. البته شاید از جهتی به آنان حق داد زیرا آنچه در ذهن بیمار خود ساخته و پرداخته بودند با واقعیات میدانی و حضور پر صلابت موحد در منطقه رنگ باخته و از این جهت قافیه را باخته و به جای پذیرش واقعیت و یا به عبارتی پذیرش شکست زود هنگام ، دنبال فضا سازی منفی و به نوعی مقابله با موج حضور و شعور مردم روی آورده اند که خود به خود محکوم به شکست است. چنین افرادی حتی به دفتر ملاقات موحد در مجلس هم انتقاد کرده و آن کوچک و دارای موقعیت نا مناسب می دانستند در حالی که دفتر ملاقات موحد از معدود دفاتر ملاقات دو اتاقه و دارای موقعیت بسیار مناسب است.
 در حالی همه ارکان نظام از مقام معظم رهبری گرفته تا رده های پایین تر اجرایی و نظارتی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید دارند برخی افراد خلاف این رویه را در پیش گرفته اند که جای تامل دارد .
در این میان برخی رسانه های خبری استان که به حکم و وظیفه و رسالت خبرنگاری باید مستقل بوده و عدالت در خبر رسانی را رعایت نمایند، رویه بسیار غلطی را در پیش گرفته و به جای تشویق مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در میان مردم ، چون حضور موحد را بر نمی تابند مدام بر طبل نا امیدی و یاس کوبیده و سعی دارند از شور و نشاط انتخاباتی بکاهند.به این بهانه هر کدام از اجتماعات انتخاباتی مربوط به موحد را به طرق مختلف و مطابق میل خود تعبیر و تفسیر میکنند و در موارد از شدت عصبانیت از حریم اخلاقی نیز خارج میشوند که در جای خود قابل پیگرد قضایی است.
 البته رویه شخص موحد همیشه صبر و بردباری و گذشت و برخورد توام با رافت اسلامی با خبرگزاریها و افراد منتقد بوده و هست اما این موضوع نباید مستمسکی برای توهین به شعور اجتماعی مردم کهگیلویه بزرگ باشد.
 در این شرایط انچه مهمتر از ابرو و حیثیت اجتماعی شخص موحد میباشد مشارکت پرشور و با نشاط مردم در انتخابات در این برهه مهم تاریخی است.امروز هر گونه فعل و انفعالی که منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات گردد همراهی با دشمن و آب به آسیاب دشمن ریختن است.لذا به همه افراد و فعالان سیاسی به خصوص رسانه های جمعی توصیه میشود حریم اخلاق را رعایت نمایند‌.اگر تحمل دیدن حضور پرشور مشارکت مردم در انتخابات و حمایت از نامزد محبوب و مورد اعتماد آنها را ندارید حد اقل به احترام مردم و انتخاب آنان سکوت کنید. تجربه نشان داده است آنچه موجب محبوبیت و ضریب تاثیر بالای یک رسانه میشود رعایت بی طرفی و استقلال رسانه و بیان واقعیات است نه جانبداری از یک فرد یا جریان خاص و وارونه نشان دادن واقعیات جامعه.



تاریخ انتشار : 23 دی 1402, 03:30



» اخبار مرتبط:

  • پیام گردهمایی چنگلوا
  • *"موحد"، انتخاب اول و آخر مردم کهگیلویه بزرگ‌*
  • موحد،پیش قراول رقابت انتخاباتی
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • خیز موحد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟