مشروح اخبار


» موحد،کارنامه یا برنامه



یکی از مباحثی که در این ایام در فضای تبلیغات انتخاباتی کشور و به طور خاص کهگیلویه بزرگ مطرح هست بحث برنامه محوری نامزدهای محترم انتخابات مجلس است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


موحد،کارنامه یا برنامه

 
یکی از مباحثی که در این ایام در فضای تبلیغات انتخاباتی کشور و به طور خاص کهگیلویه بزرگ مطرح هست بحث برنامه محوری نامزدهای محترم انتخابات مجلس است.
به عنوان مقدمه باید گفت ارائه اهداف و برنامه جز لاینفک تبلیغات انتخاباتی است و در این خصوص شکی نیست.اصولا برنامه محوری نیاز به برخی زیر ساخت ها دارد.برنامه محوری مستلزم نوعی ساختار انتخاباتی خاص خود است به گونه ای برنامه ها قابل رصد و پیگیری و مطالبه عمومی باشد.به عبارتی دیگر با وجود ساختار احزاب وحزبی شدن انتخابات می‌توان به برنامه محوری امیدوار بود.نمونه آن در کشورهایی با ساختار حزبی قابل مشاهده است به گونه ای احزاب نسبت به وعده های خود باید پایبند بوده و مطابق آنچه به مردم وعده داده اند اقدام نمایند در غیر این صورت با ابزار رای از اریکه قدرت پایین کشیده میشوند.اما در کشور ما شرایط خاص بوده و فقدان برنامه محوری مشهود است.ساختار انتخاباتی ما حتی در کلان شهر و در حوزه هایی که احزاب و گروه ها فعال بوده و به اصطلاح مردم به لیست ها رای می‌دهند ،مکانیسم پیگیری و پاسخگویی در مورد وعده های داده شده وجود ندارد.در چنین شرایطی دیده میشود احزاب و گروه ها با بیان برخی اهداف و شعارهای آرمانی و غیر قابل رصد و ارزیابی از مردم رای می‌گیرند و در عمل هم پاسخگو نیستند.در حالی که برنامه محوری مستلزم بیان اهداف و برنامه ها در قالب برنامه زمانبندی دقیق و در کنار ان مسئولیت پذیری و پاسخ گویی است.کلی گویی و مسئولیت ناپذیری با برنامه محوری در تناقض است.
در خصوص شهرهای کوچک و مناطقی با ساختار قومی و قبیله ای داستان متفاوت‌تر است.در این مناطق انتخابات به جای برنامه محوری بیشتر شخص محوری است که به طور طبیعی عوارض و مشکلات خاص خود را داراست.
در ایام اخیر تعدادی از نامزدهای محترم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نداشتن برنامه و تیم فکری و برنامه ریزی را به عنوان یک نقطه ضعف جناب آقای موحد مطرح کرده اند.به عبارتی تمام مشکلات ریز ودرشت کهگیلویه را از زمان ایجاد تاکنون به بی برنامگی موحد ربط می‌دهند و طوری صحبت می کنند که با آمدن آنها کهگیلویه به سرعت در مدار توسعه قرار خواهد و مشکلات یک شبه حل خواهد .این در حالی است که برخی از این عزیزان خود تا دیروز جزئی از تیم انتخاباتی و گروه فکری موحد بوده اند. طبیعی است بیرون گود نشستن و فرمان دادن بسیار ساده و راحت است.
خدمت این عزیزان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ عرض می‌شود آنچه امروز دیگران تحت عنوان برنامه مطرح می کنند برای موحد کارنامه است.قطعا همگان می‌دانند یک کارنامه موفق مستلزم وجود یک برنامه ریزی منسجم و موفق است. باری به هر جهت منتهی به کارنامه موفق نخواهد شد.کارنامه ۴۰ ساله موحد شامل لیست بالا و بلندی از خدمات همه جانبه در جای جای کهگیلویه بزرگ است.شاخص ارزیابی مردم در ادوار مختلف انتخابات، ارزیابی و نمره گذاری کارنامه نامزدهای محترم انتخابات بوده است نه ادعا وحرف و شعار و وعده توخالی . مردم شریف منطقه همیشه نشان داده اند ممتحن دقیق و سخت گیری هستند و در این مورد خاص با کسی تعارف ندارند و سفارش پذیر هم نیستند.
 کهگیلویه ای که موحد تحویل گرفته فاقد بسیاری از زیر ساخت های اولیه در حوزه های مختلف بوده است.قطعا وضعیت امروز کهگیلویه بزرگ مطلوب نیست اما با گذشته هم قابل مقایسه نیست. در شرایطی که کشور در سطح کلان از فقدان برنامه ریزی دقیق رنج میبرد قطعا موحد در این میان با اتکا به توان فردی و قدرت تعامل خوبی که با ارکان حاکمیت داسته است در خصوص توسعه و سازندگی منطقه کارنامه درخشان و قابل‌قبولی از خود بر جای گذاشته است.
 کارنامه موحد بارها در معرض قضاوت مردم کهگیلویه بزرگ قرار گرفته است. مطمن باشید مردم به کارنامه خالی نمره بیست نمی‌دهند.
پیشنهاد می‌شود همه عزیزان در چارچوب قانون و با رعایت قواعد بازی کارنامه عملکردی خود را در معرض قضاوت و رای مردم قرار دهند و در مقابل اراده مردم سر تعظیم فرود آورند.شک نکنید کارنامه با خدمت و مجاهدت و همراهی و تلاش بی وقفه در اذهان مردم نقش می بندد و ثبت می‌گردد. با هوچی گری و توهین و تهمت و ادعا و ساخت کلیپ هیجانی و سخنرانی پرشور نمی‌توان در اذهان مردم کارنامه موفق به ثبت رساند. از موحد یاد بگیرید حداقل برای آینده،موحد در ادوار مختلف مختلف انتخابات همواره با زبان کارنامه با مردم سخن گفته است هیج گاه وارد حواشی و بد اخلاقی نشده است.بدانید مردم بهترین ممتحن و ارزیاب مردم هستند و در این دوره نیز همچون گذشته به کارنامه موفق موحد در ۱۱ اسفند نمره ۲۰ خواهند داد.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1402, 16:35



» اخبار مرتبط:

  • عملکرد موفق موحد ، رقیب همیشگی خود و دیگران
  • گفتمان موحد؛ بر "گفتمان مردم داری و عزت" پایانی نیست
  • موحد و سوالات بی پاسخ از منتقدان
  • موحد ،متخصص انتخابات
  • موحد،پیش قراول رقابت انتخاباتی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟