مشروح اخبار


» موحد ،متخصص انتخابات



هفته گذشته در همایش مردم و جوانان شهرستان لنده جناب آقای موحد نماینده محترم مردم کهگیلویه بزرگ سخنی بر زبان راندند که از جهات مختلفی قابل تحلیل و بررسی است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


موحد ،متخصص انتخابات 

هفته گذشته در همایش مردم و جوانان شهرستان لنده جناب آقای موحد نماینده محترم مردم کهگیلویه بزرگ سخنی بر زبان راندند که از جهات مختلفی قابل تحلیل و بررسی است.
ایشان فرمودند متخصص انتخابات هستند.با توجه به شرایط جامعه و فرهنگ عمومی حاکم بر آن وقتی کلمه تخصص به میان می آید بلافاصله اذهان عمومی به سمت و سوی علوم پزشکی و مهندسی هدایت می‌شود در حالی که علوم انسانی نیز مشمول این موضوع می باشد .متخصص به فردی گفته میشود که در زمینه خاصی دارای دانش،تحربه و مهارت خاص است.تخصص در علوم انسانی شاید به ظاهر ساده باشد اما باید گفت با توجه به ماهیت پیچیده پدیده های اجتماعی متخصص شدن در این رشته ها ، سخت تر و پیچیده تر از سایر علوم می باشد.در این راستا انتخابات هم به عنوان پدیده اجتماعی و موضوعی میام رشته ای است که تحت تاثیر عوامل متعددی بوده و با علوم و رشته های مختلفی از جمله اقتصاد، سیاست، جامعه شناسی ، روان شناسی ،تاریخ ،جغرافیا،روابط بین الملل و سایر رشته ها ارتباط تنگاتنگ دارد.از طرف دیگر ماهیت پیچیده رفتار انسان به عنوان مهمترین متغیر در علوم انسانی اخذ تخصص در رشته های علوم انسانی از جمله انتخابات را بسیار سخت‌تر می‌کند.بر همین اساس امروز در کشور در حوزه علوم انسانی نسبت به سایر علوم دارای افراد متخصص واقعی کمتری هستیم.بر این اساس باید با اجازه حاج آقا موحد صحبت ایشان را اصلاح و ایشان را فوق تخصص انتخابات دانست.
متخصص شدن در انتخابات مستلزم دارا بودن شرایط خاص بوده و دارای مولفه های مختلفی است که به اختصار بیان میشود.متخصص انتخابات یعنی شناخت دقیق از مردم و مشکلات و مسائل آنان و تلاش برای رفع انها،متخصص انتخابات یعنی شناخت دقیق از ساختار ذهنی مردم در جای جای کهگیلویه بزرگ و اتخاذ رفتاری متناسب با ان،متخصص انتخابات یعنی آشنایی با قانون و قانون گذاری و برنامه و بودجه ،متخصص انتخابات یعنی آشنایی با ساختار نظام تقنینی و اجرایی کشور و دارا بودن ظرفیت و توانمندی برای بهره گیری از انها،متخصص انتخابات یعنی تشخیص مشکلات و پیگیری و تلاش مستمر و شبانه روزی برای حل مشکلات مردم‌،متخصص انتخابات یعنی از مردم ،با مردم و برای مردم در همه حال ،متخصص انتخابات بعنی وقت و زندگی خود را وقف مردم کردن،متخصص انتخابات یعنی آشنایی با ساختار و معادلات قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از توان چانه زنی ،متخصص انتخابات یعنی توان تعامل با همه اقشار و اصناف جامعه ، متخصص انتخابات یعنی توان کشاندن مردم پای صندوق رای در هررشرایط، متخصص انتخابات یعنی فهم و درک انتخابات به عنوان یک پدیده اجتماعی و یک فرایند تاثیر بلند مدت نه کوتاه مدت و پروژه ای . در واقع در یک کلمه متخصص انتخابات یعنی موحد.
در باب تخصص در امور و واگذاری کار به کاردان گفته می‌شود خمیر را بدهید دست نانوا ولو اینکه آن را بسوزاند.در رابطه با انتخابات هم همین است.با این تفاوت که انتخابات یک موضوع مهم و تاثیر گذار اجتماعی است.انتخابات یک موضوع فردی و کوتاه مدت نیست.بر خلاف برداشت رایج تاثیر انتخاب و انتخابات محدود به ۴ سال نیست بلکه با توجه به جایگاه نمایندگان مجلس در ساختار قدرت،یک انتخاب خوب یا یک انتخاب نا مناسب دارای تاثیر بلند مدت بر کشور و جامعه خواهد داشت.
اگر امروز موحد در جمع مردم خود را متخصص انتخابات می نامد این اقدام صرفا یک ادعا و یک حربه انتخاباتی صرف برای تضعیف رقبا نیست .بلکه یک واقعیت مسلم است که در میدان عمل مورد آزمون قرار گرفته و به اثبات رسیده است. موحد اگر چنین ادعایی دارد به پشتوانه سالها تلاش و مجاهدت و مردم داری است.مهمترین دلیل آزمون و صحت سنجی این ادعا کسب رای اعتماد مردم در ۶ دوره انتخابات است‌‌. ان هم در منطقه ای مانند کهگیلویه بزرگ با ساختار و شرایط خاص خود‌.قطعا مردم شریف و حسابگر و هوشمند و فهیم و رشید کهگیلویه بزرگ همچون ادوار قبل با اجتماعات پرشور و استقبال بی نظیر از موحد نشان داده اند که به متخصص بودن موحد اعتقاد و ایمان کامل داشته و همچون گذشته در این دوره نیز کار را به کاردان و متخصص ان یعنی سید محمد موحد خواهند سپرد و ایشان را به وکالت خود برخواهند گزید.



تاریخ انتشار : 25 بهمن 1402, 05:47



» اخبار مرتبط:

  • موحد و قدرت مرجعیت
  • ثبت نام انتخابات شورای شهر گچساران هر روز داغ‌تر می‌شود / ورود جوان متخصص شهرسازی به رقابت انتخابات گچساران
  • پارلمان شهری متخصص ضرورتی برای توسعه پایدار شهر
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • گفتمان موحد؛ بر "گفتمان مردم داری و عزت" پایانی نیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟