مشروح اخبار


» ۳۱۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست



مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان در دست اجراست.

محمد راستا در همایش تجربیات زلزله بم، راهکارها و کاهش آسیب های ناشی از زلزله در گچساران اظهار داشت: از این میزان یک‌هزار و ۷۳۰ واحد از سوی پیمانکاران در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های خدمات‌رسان در استان است.
راستا عنوان کرد: این طرح‌ها به صورت مجتمع‌های چهار واحدی به مساحت ۹۸ تا ۱۰۸ متر مربع در سه تا چهار طبقه در حال در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموع واحدهای مسکونی پیش بینی شده برای احداث این طرح در گچساران یکهزار و ۷۰۰ واحد در چهار سایت به مساحت ۱۶ هکتار است.
۳۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برای بازآفرینی شهری دوگنبدان هزینه شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل ۳۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برای طرح های بازآفرینی شهری در بافت فرسوده دوگنبدان و سکونتگاه غیر رسمی شهرستان گچساران در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هزینه کرده است.
راستا افزود: این میزان اعتبار در زمینه جدول‌گذاری محله رادک، فاز دوم بلادیان، آسفالت محله سادات و پارک محله ای محله سادات هزینه شد.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون آسفالت معابر منطقه رادک واقع در بافت فرسوده دوگنبدان با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال انجام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری گچساران در نظر گرفته شد.
راستا ابراز کرد: این میزان اعتبار برای زیرسازی، جدولگذاری، ساخت پارک و پیاده رو سازی در بافت فرسوده دوگنبدان و سکونتگاه غیر رسمی شهرستان گچساران هزینه خواهد شد.
هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی برای طرح های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد
راستا تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۴۵ طرح اجرایی و ۱۸ پروژه تملیکی در زمینه بازآفرینی شهری در شهرهای استان با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه ساخت مدرسه، ایجاد خانه بهداشت، ساخت پارک محله ای ، آسفالت و جدول گذاری در شهرستان های دارای بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی استان اجرا شد.
راستا گفت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری موجب افزایش سرانه خدمات و بهبود سطح کمی و کیفی محلات هدف از نظر محیط زندگی خواهد شد.
وی تصریح کرد: ۲۰ طرح بازآفرینی شهری با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در استان امسال اجرا خواهد شد.
بیشتر بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت قرار دارند و سه گونه بافت باعنوان محدوده تاریخی، سکونتگاه غیررسمی و بافت میانی فرسوده وجود دارد.
۱۵۹ هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.
۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.



تاریخ انتشار : 5 دی 1401, 06:29



» اخبار مرتبط:

  • اختصاص 200 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد
  • در کهگیلویه و بویراحمد :100میلیارد ریال برای بهسازی بافت فرسوده اختصاص یافت
  • اختصاص 200 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد
  • کلنگ ساخت کتابخانه در محله رادک دوگنبدان به زمین زده شد
  • تخصیص 72میلیارد ریال اعتبار برای بافت های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟